De 1000e Geocache van het Rheeteam

16 Juli 2020.... we gaan een speciaal ritje maken. Want ik vind het wel zo leuk als nummer 1000 echt een leuke is. Er zijn zoveel simpele geocaches die ook echt wel leuk zijn om te doen hoor omdat het gezellig is en je zoekt iets wat een ander heeft verstopt en het levert een glimlach op de kaart op. Maar de cache zelf is dan een gewoon potje en verder niks.
Gelukkig zijn er ook heel veel caches waar veel werk van gemaakt is en die echt geweldig zijn om te doen. Soms moet je ook echt eerst aan het werk voor je je naam in het logboekje kan schrijven.
Pas geleden vroeg ik aan iemand op Instagram wat was de leukste Geocache die je ooit gedaan hebt en het antwoord was: "de achtertuin van de Eikenhofjes". er ging bij mij meteen een belletje rinkelen want ik heb al eens een route gelopen van de Eikenhofjes die erg mooi verzorgd was. Ook had ik gezien dat iemand anders deze ook als 1000e had gedaan. Dus het plan was geboren. Ik heb me bewust niet verder in de cache verdiept want als je gaat zoeken zijn er vast foto's van te vinden maar ik wil verrast worden.
Deze is dus ook niet op ons eigen dorp want daar hebben we alles al gedaan. We rijden naar De Lier.
We zetten de auto aan de rand van de wijk zodat Charlie ook even lekker een stukje te lopen heeft.
We komen eerst langs de voortuin waar ook het één en ander staat waardoor ik even in de war gebracht wordt. Ondertussen heeft Charlie een ontmoeting met een andere luidruchtige hond dus Ed komt op het geluid af en verteld me ondertussen dat ik wel ff door moet lopen naar de achtertuin.... wat ik dus ook al wel vermoede...
Dus even om het huizenblok heen en dan zijn we er.

Yes het ziet er echt goed uit.
Judith en ik stappen het stukje tuin in dat speciaal voor deze Geocache apart is gehouden. André kijkt samen met Charlie mee.
Ed komt ook even om het hoekje kijken of het gaat lukken... nou dat zal toch wel...
En ja hoor na wat gefrutsel en gesleutel krijgen we het hele spul open.
Echt erg leuk gedaan en zeker een Favoriet punt waard.
Er hangen ook zat TB's waar we even wat mee ruilen.
Ik laat hier ook een nieuwe TB van mij achter. Deze heeft de naam "& en" en heeft als doel steeds groter te worden. Zelf heb ik er een '&' teken aangehangen om mee te starten. Judith heeft er een '#' aangehangen. Het is de bedoeling dat Geocachers die hem vinden er ook iets bij hangen en zo steeds groter laten verder reizen. We zijn heel benieuwd of en hoe dit gaat werken.
We schrijven onze naam in het logboek en dan kan alles weer achter slot en grendel.
Echt leuk om deze nu gedaan te hebben als 1000e!!!
We rijden niet meteen naar huis.
Want even verderop heeft Ed een event georganiseerd. Het event heet "Eindelijk" omdat het eindelijk weer kan nu de maatregelen omtrent Corona weer wat versoepeld zijn.
Dit event vind plaats op een carpoolplaats waar elk weekend wel een event lijkt te zijn. Soms met de bijzonderste namen. Dat komt dan binnen bij de mail dus is wel grappig maar er komt nooit van om er heen te gaan. En nu kunnen we het dus mooi combineren. Zijn we daar ook eens geweest.
Het is er al best wel gezellig druk als we aan komen, er zijn ook wat auto's met TB's om te discoveren dat is ook altijd leuk! Verder maken we hier en daar een gezellig praatje en ruilen we woodie's.
Ook loop ik nog even naar Ed om hem te bedanken voor z'n mooie Geocache.
Maar we blijven niet echt lang want voor Charlie is het ook best druk al die vreemde mensen.
Het is leuk geweest voor vandaag.
1001 staat nu op de teller.
Om het te vieren halen we nog een lekkere milkshake bij de plaatselijke ijsboer.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen