Hengelen in Sliedrecht

Je houdt niet echt van vissen maar je wil toch graag een hengel..... Hoe zit dat dan?
Nou er zijn ook geocaches die hangen in de boom.
En daar heb je dus een hengel voor nodig.
Er zijn geocaches die nog hoger hangen maar daar heb je echt officieel klimgerei voor nodig.
Dat slaan wij over, maar die hengelcaches zijn toch wel interessant.
We hebben er vorig jaar 1 uit een boom gevist in Duitsland maar dat kon alleen omdat daar echt een mega tak van 6 meter op de grond lag....
Maar 20 juni 2020 gaan we dus met hengel waar een haakje van een kledinghanger op gemonteerd is op stap eh op de fiets naar Sliedrecht.
We hebben nog een stuk hout uit de schuur meegenomen want onze hengel komt tot 6 meter hoogte en 2 van de 3 caches die we willen doen hangen 7 meter hoog. Dus met de ducktape uit onze tas kunnen we de hengel wel verlengen.
Maar de eerste is gewoon 6 meter en ook in een hoekje waar niet zoveel mensen lopen.
Dus hengel uitschuiven en hengelen maar. Haha echt wel grappig dit, ik heb vroeger regelmatig een hengel beetgehad, gewoon aan de slootkant maar ook op het strand kabeljauwen binnengehaald.
En dan sta je nu in een boom te vissen naar een buisje met een boekje erin.
Judith doet de eerste en ze heeft het snel te pakken.
We schrijven onze namen op
en ik mag het proberen terug te hangen. Dat is echt wel lastiger dan er uit halen maar het valt me alles mee en ik vind het echt helemaal geweldig om te doen. Met een big smile sta ik daar met een hengel in m'n hand.
 Gelukkig mogen we er nog twee doen.
We fietsen naar de andere twee die redelijk bij elkaar hangen en prepareren de hengel.
Het leuke is dat hier best wel wat mensen langs fietsen, ik dacht dat ik dat heel vervelend zou vinden maar ik vind het wel grappig. (alleen zou ik dat dan weer niet doen maar zo samen met Judith, echt geweldig.)
Dit keer mag ik de geocache uit de boom vissen. En dat gaat precies met dat stuk hout eraan. Het is wel wat meer zwieberen maar ik krijg hem te pakken.
Judith hangt hem weer keurig terug en ook de laatste gaat zonder problemen eruit en er weer in.

Wat leuk dat er nog meer hengelcaches in de buurt zijn: Barendrecht, Rotterdam, Cappele aan de Ijssel... daar gaan wij echt nog wel een keer langs want dit was genieten.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen