16 November 2019 Speculaasactie

Zaterdag 16 November, zin in vandaag!! André en ik gaan er een heerlijk daagje uit van maken. We moeten in ieder geval naar Nunspeet om de spullen van de speculaasactie op te halen die ik organiseer voor koor. (dat wordt weer een bussie vol) en daarna gaan we naar onze vrienden in Zuidwolde!!! (veel te lang geleden dat we elkaar gezien hebben) En ja onderweg zullen we verschillende geocaches langs gaan.
We beginnen met: "TB Hotel Vlindertje Nooitgenoeg" Een minibieb met een geocache trekt altijd onze aandacht dus dan wordt zo 1 snel uitgekozen als we op gemeentejacht zijn. Want deze bevindt zich in de gemeente Houten. Het is ook altijd goed te vinden soms is het in het biebje even zoeken maar hier zagen we al snel het doosje achter de boeken staan. Terwijl André de boeken bekijkt en een ruil doet schrijf ik mijn naam in het boekje nadat ik blij en verrast een Woodie zie liggen en een coin to keep en een Goodie van GC-Jnetje! We hebben elkaar nog nooit ontmoet maar via Insta is er regelmatig contact. Nu ik deze zie denk ik ja ik wil ook echt een eigen Goodie die ik overal kan achterlaten. Ik heb dat al vaker gedacht omdat je het regelmatig via Facebook voor bij zie komen maar nu ben ik nog meer gemotiveerd. Nu nog een idee bedenken!
André wil vandaag ook langs een ANWB winkel voor een fietslamp dus na Google te hebben geraadpleegd komen we uit in Zeist. We gaan ook nog even naar de Kringloop aldaar, soms vind je daar ook leuke goodies maar dit keer niet. We duiken ook nog even de Intertoys in voor de Sint. En daar wordt ik op een idee gebracht als ik fimo klei zie liggen. Ik heb daar nog best veel van thuis liggen en doe er niks meer mee. Dus daar ga ik binnenkort eens mee aan de slag!
Voordat we Zeist verlaten doen we ook nog wel even een Geocache "Rondje Centrum van Zeist 2" en zo staat ook deze gemeente op de kaart.
De volgende tussenstop is Apeldoorn. We zijn al zo vaak in de Gelderland/de Veluwe geweest maar in Apeldoorn nog nooit een cache gedaan.
Dit keer gebruik ik voor het eerst de filter op de pagina op zoek naar een grote cache met veel favorieten punten. De foto's die er bij staan beloven ook nog een mooie wandeling.
Nou echt niks te veel gezegd, het is genieten in het bos met al die mooie herfstkleuren. Wat is het prachtig hier: 
Ik ben echt blij dat ik deze uitgekozen heb alleen al voor de omgeving.
Maar als we dan de cache zelf ook hebben gevonden delen wij ook een favo punt uit. Want dit is toch wel weer echt heel origineel. Het is wel alleen een koker en een logrol maar het formaat maakt het toch uitzonderlijk. Ik zet hier geen naam van de cache bij op verzoek van de CO.
Inmiddels is het Lunchtijd dus zoeken we een tentje op waar we even lekker kunnen eten.
Nu gaan we naar Nunspeet om al die speculaas, kruidnoten en banketstaven op te halen. Alles staat keurig klaar en we worden geholpen bij inladen dus dat is heel fijn.
Voordat we Nunspeet verlaten wil ik nog een snelle oppikker doen want er is een challenge waar ik zonder dat ik het in de gaten had bijna aan voldoe. Voor deze Challenge moet je caches gedaan hebben waarvan de voorletter van de CO meetelt, en ik mis alleen nog de Q en de X. En hier in Nunspeet liggen er zat van Quiver, dus die kan ik niet laten liggen.
Het is even een simpele oppikker maar dat is niet erg want we hebben al zat leukes gehad vandaag.

Dan gaan we er even goed voor zitten want nu rijden we in 1x door naar Zuidwolde. Vanaf huis is dat 2 uur rijden maar nu is dat nog maar drie kwartier.
Zuidwolde staat al wel op de kaart maar ik vond het eigenlijk wel leuk om er daar nog wel 1 te doen voor we bij onze vrienden binnen zouden stappen. Toen ik op de kaart keek en deze zag staan wist ik het zeker. "Brandweer Zuidwolde" is natuurlijk wel leuk om even langs te gaan. De hint is Hydrant.
Daar stond een ouderwetse en een nieuwe en in die oude bevond zich de logrol. Leuk gedaan en weer wat bijgeleerd dmv wat uitleg van An de brandweerman.
En nu hop naar de Drift voor een warm welkom.
Wat is het heerlijk om je weer zo thuis te voelen ook al heb je elkaar eigenlijk net iets te lang niet gezien. Super om dit als eindstation te hebben voor vandaag.
Wederom een top dag!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen