Kerken in Ridderkerk

Waarschuwing vooraf: Dit is denk ik een beetje saai blog. Ik dacht het is is leuk om heel de serie in 1 blog te plaatsen maar we hebben de serie wel heel erg verspreid.... Dus het is wat het is.

 Zoals in zovele gemeenten in Nederland zijn er in Ridderkerk heel veel kerken.
Geocacher 'Keigaaf' bedacht om bij de kerken in Ridderkerk een geocache neer te leggen.
Deze serie ga ik gebruiken om de kalendergaatjes van dit jaar mee op te vullen. Ridderkerk is goed op de fiets te doen.
Op 2 Juli 2020 begin ik aan deze serie.
Ik ga voor de dichtstbijzijnde want het weer is niet erg betrouwbaar, ik probeer tussen de buien door de Geocache te gaan doen. 'Kerken 10'
Dit is de Imanuëlkapel.
Helaas zit het niet mee. De brug staat open en ondertussen begint het te regenen. Maar ja ik ga echt niet terug ik ben nu toch al nat dus fiets ik stoer door.
Als ik er bijna ben schuil ik ergens tegen wat coniferen aan want als ik nu het logrolletje zou beschrijven wordt het nat en dat is niet handig en het wordt al wat lichter.
Als het zo goed als droog is ga ik op mijn doel af. De hint is bord dus de cache is niet zo heel moeilijk te vinden. Dus  ik kan weer lekker snel naar huis om daar lekker een warme douche te nemen.
Woensdag 15 Juli
We hebben vandaag gewerkt van 7 tot 16 en nu is het VAKANTIE😎
Yes wat een heerlijk gevoel!
We luiden de vakantie in door te gaan geocachen dit wordt nr 999!!!
En dan gaan we morgen nr 1000 doen😀😀😀😀
Voor nr 999 gaan we naar 'kerken 11' in Ridderkerk.
Het is weer een heerlijk stukje fietsen en dat is genieten met dit mooie weer.
We fietsen nu naar de Bethelkerk.
Het is een makkelijke oppikker die Judith dan ook snel te pakken heeft terwijl ik mijn fiets neer zet.
Als ik dan mijn naam opschrijf is nr 999 een feit!!!

5 September 2020 een drukke dag voor de boeg en een kalendergaatje.... Dus ga ik lekker vroeg op en pak m'n fiets uit de schuur voor een heerlijk ritje Ridderkerk. 
Kerken 17  daar gaat mijn ritje heen. Dit is de Hervormde Ichtuskerk. 
De cache is niet zo moeilijk in 1 van de borden die bij de kerk staan zit een mooi potje met een logrolletje. Daar schrijf ik mijn naam bij en dan fiets ik genietend weer terug naar huis. 
De zon komt prachtig op! Dit is echt genieten, dat had ik anders toch maar weer gemist.




Op 9 September is kerken 5 aan de beurt. De Hervormde Goede Herderkerk. In deze kerk zijn wij vele malen geweest. Onze dochters hebben hier op koor gezeten bij Jeniffer van den Hoek. Vele optredens daar ook verzorgd, ook met Elly en Rikkert. Zelf heb ik daar ook met ons koor wel eens op zondag een bijdrage geleverd bij een kerkdienst. Dus goede gevoelens bij deze kerk. Een leuk bekend ritje. En een simpele oppikker! Wel vergeten een foto van de cache te maken...👎


25 September rijden we naar Ridderkerk voor Kerken 6. Dit is de Elimkerk. We doen eerst de boodschappen en daarna gaan we op zoek naar de cache. Gelukkig zijn ze tot nu toe allemaal niet te moeilijk!
8 Oktober is kerken 1 aan de beurt. Deze is bij de Singelkerk en is wel wat lastiger te vinden. Het kompas wijst allerlei kanten op en het was een beetje druk dus dan durf ik niet zo goed... Maar uiteindelijk toch weer in een verkeersbord gevonden en een mooie foto van de kerk kunnen maken.
Op 3, 4 en 5 November hebben we kalendergaatjes. Deze gaan we opvullen met de kerken van Ridderkerk. Op 3 November kies ik voor kerken 15. Dit is de Sionskerk. Het is heerlijk weer, muziek in de oren en even een stukje fietsen is niks mis mee!
En het levert mooie plaatjes op.

4 November kies ik voor kerken 14 dit is de St. Theresiakapel.
Zo kom je nog eens ergens.
Op 5 November  is het al donker als ik zover ben om dit kalendergaatje te vullen. Dus gaan we met de auto er op uit. Het wordt kerken 2. Dit is de Wilhelminakerk. Deze kerk staat in een mooi hoekje van Ridderkerk. Ondanks het donker weten we gelukkig de cache wel te vinden. 
De foto van de kerk heb ik van internet afgeplukt.




12 November pak ik de fiets en rij ik weer naar 1 van de kerken. Ze geven wel regen op dus dat wordt een beetje tempo maken. Ik fiets vandaag naar de Eben-Haëzerkerk (kerken 13) 
Het logrolletje vind ik in een verkeersbord, snel de naam opschrijven, terug stoppen en weer door want de lucht wordt echt donker precies de kant die ik op moet. En ik heb liever geen regen…
Het is niet helemaal gelukt om droog thuis te komen, maar ja je moet er wat voor over hebben. 
19 November is het weer zover: Kalendergaatje, Kerk in Ridderkerk, donkere luchten. 
Maar de Irenekerk (kerken 12)  staat wel op een mooi plekje!
Mijn log bij deze Geocache: 
Weer een kerk in Ridderkerk bezocht😊🤜🏻
En weer op de terugweg een regenbui op mn dak...hoop niet dat dat de gewoonte wordt.
Misschien morgen weer een kerkje pakken...#kalendergaatje
Tftc
Leuk plekje overigens!

27 November 2020 het laatste kalendergaatje van deze maand die gebruik ik dan maar weer voor een kerk.
Dit keer is het de R.K. Parochie St. Joris. (kerken 7)
Ook bij deze kerk zit er een buisje/kokertje in een verkeersbord verstopt. Daar zit dan een papiertje in om je naam op te schrijven. Die zit er hier ook in. Maar hij zit er zo ver in verstopt dat ik het er zelfs met een pincet niet uitkrijg. Uiteindelijk dan maar een papiertje er bij gedaan. Een goeie geocacher heeft dat altijd bij zich... Dus ook weer opgelost.
17 December, deze dag gaat bijna door al z'n beslommeringen voorbij zonder dat ik bedenk dat we nog een kalendergaatje te vullen hebben... Gelukkig kom ik er op tijd achter en besluiten we naar Ridderkerk te rijden. We nemen Charlie mee voor z'n laatste rondje van de dag. We rijden naar "kerken 4" Dit is de protestantse gemeente in Slikkerveer. 
Met Charlie lopen we nog een mooi stukje om het water, dan kan hij straks bij thuis komst lekker z'n mand in voor de nacht. 
19 April 2021.. een kalendergaatje. Eigenlijk ga ik naar Ridderkerk voor een andere geocache, maar ik had gezien dat kerken 17 offline was gehaald en zelfs gearchiveerd. En toen ineens stond die er weer opnieuw zonder een smile…..Dus dan doe ik die ook meteen maar even. Maar ik heb er geen foto van gemaakt. Ik vond het een beetje onzin dat ik nu weer hier stond voor een cache die ik al gedaan had
Kerken 19. De levensbron. 11 September 2021 ga ik langs deze kerk. Terwijl ik ook nog andere caches doe in Ridderkerk. Leuk dat ik hier nu weer eens sta. Hier in deze kerk wel eens gezongen met ons koor His Voice. 
Op deze dag gaan we ook langs kerken 8 dat is de Maranathakerk. 
Op 16 April 2022 ben ik er klaar mee… Waarmee? Met de kerken serie. André en ik gaan samen naar Ridderkerk om alle kerken die nog open staan wat betreft een smile op de kaart langs te gaan. 
De caches die we langs gaan zijn: Kerken 9, 18, 3, 16, 12 en 15. En de log die ik achter laat is dit:

Vandaag fietsen we een rondje in Ridderkerk. Ik wil heel graag de kerkenserie afmaken. Want er veranderd steeds weer wat. Kerken waar ik voor een cache al geweest ben worden gearchiveerd en weer opnieuw geplaatst… dus afmaken en klaar. Het is wel lekker weer en we hebben het samen naar ons zin. En daar gaat het om. Tftc

Duidelijk toch😃 Maar eerlijk is eerlijk we hebben het wel fijn gehad het was heerlijk weer om te fietsen en we kwamen langs mooie plekjes!!









Alle kerken caches die op 16 april 2022 op de kaart stonden zijn voorzien van een smile 😃
Mochten er toch nog bij komen en kom ik er dan langs om daar ook een smile op de kaart zetten zal ik die gewoon in de blog van die dag verwerken. 

 















Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen