Rijzenwiel....wat een FTF had kunnen zijn.....

Vrijdag 20 April 2018 / Vrijdag 4 Mei

Pling!!!

Een nieuwe cache in Albasserdam
Judiiiithhh er ligt een nieuwe!!!
OKÉ ik ben al onderweg en ze sjoeft de trap af, ik er achter aan.
Grrrr ik heb een rokkie aan, niet handig! hop hop trap op broek aan.
Schoenen aan... Charlie de hond kijkt ons aan en denkt die zijn gek...
We roepen nog "boodschappen doen" (het teken voor Charlie dat hij niet mee mag)
Fietsen uit de schuur en gaan.

We hebben niet heel veel tijd.
Ik wordt zo opgehaald... (heb al een kwartier vertraging aangekondigd) en Judith moet nog naar college.
Ter plaatste zijn we de eerste dus een FTF (First to Find) is mogelijk. YES YES
Maar waar we ook kijken we vinden niets... :(
Dicht bij het water, aan de andere kant van het pad, op de steiger, deze boom, die boom....op de grond aan een tak....

We doen echt ons best maar met de tijdsdruk er op wil het niet lukken.
Dus we geven op en fietsen teleurgesteld naar huis.

En tja dan hebben we thuis iemand zitten die zegt oh dan vind ik hem wel.
Eigenlijk heeft ze er een gruwelijke hekel aan maar iets zoeken wat wij niet kunnen vinden vind ze dan toch soort van leuk.
Maar ja druk met voorbereiden van examens enz. dus er is niet meteen gelegenheid.
Maar 4 mei is het zover en heeft ze even tijd om er met ons heen te gaan.
Charlie gaat ook mee.
Wat is het genieten onderweg!!

Bij de cacheplaats aangekomen geloof ik mn ogen niet.... binnen dertig seconden heeft ze de cache alweer te pakken....

pfff dan voel je je wel echt blond mja...
Het lag aan de tijdsdruk he 😂
In ieder geval hebben we dankzij haar weer een smiley op de kaart.

Wat is nou de lol van het vinden van een doosje met een papiertje er in waar je je naam op schrijft?werd mij laatst gevraagd...
Eh....
Geocachen is wandelen of fietsen met een doel...

Je komt op plaatsen waar je anders nooit zou komen.
En dat zijn op vakanties dan echt prachtige plaatsen waar je normaal niet was gestopt.
Maar ook plaatsen bij je in de buurt op een vijftal kilometers afstand waar je al zo vaak bent langs gereden. En dan gewoon niet beseffen hoe mooi het daar is.
Een voorbeeld voor ons is dan het perenlaantje in Hendrik Ido Ambacht.
Zo vaak in Ambacht geweest doordat mijn opa en oma daar woonden.
nooit geweten van het bestaan van dit moois.
Zie blog Hemelvaartsdag 2015
Maar doordat je aan het geocachen bent kom je daar terecht en loop je te genieten dicht bij huis.
Dat is echt iets wat ik heel vaak zeg!
En ja dan ben je op een gegeven moment verslaafd en dan wil je er zoveel mogelijk vinden.
Ook de niet zo interessante plaatsen of plekken die je op je duimpje kent.
En sommige caches zitten zo geweldig in elkaar dat je ter plekke enorm staat te genieten.
En dan denk ik aan de Bijenkolonie in het Develbos in Zwijndrecht.
Zie blog De bijenkolonie 2017
En soms zitten ze op zo'n grappig plekje dat je denkt: als je niet aan geocachen doet heb je gewoon geen idee dat hier iets "waardevols" in zit verborgen.
(deze zelf nog niet tegengekomen maar ik vind dit wel een prachtig voorbeeld.)
Maar echt met name heerlijk aan de wandel op zoek naar iets voelt gewoon goed.
En een voldaan gevoel als je gevonden hebt wat je zocht.
Lekker gezond bezig zijn in de buitenlucht.
Dus ik zou zeggen doe gezellig mee :)


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen