Maassluis en Hoek van Holland

Zaterdag 28 April 2018 was het zover,

Heerlijk een dag er op uit om te geocachen samen met een heel goede vriend van mij.
Hij heeft er nog niet zoveel op z'n naam staan dus dat gaan we eens even verdubbelen.
Hoek van Holland is het doel.
Maar een blik op de kaart geeft aan dat Maassluis ook wel even aangedaan kan worden i.v.m. de gemeentekaart.
Ik probeer wel een leuke uit te zoeken.
Het wordt "Ramkraak"
Als we Maassluis binnen rijden wil ik de app aan zetten maar ondertussen houdt ik mn ogen open want dit is er wel zo 1 die je op afstand ziet.
En ja hoor daar is ie:

De hint is vrij duidelijk: rond deurtje van 10 centimer..
Dus al snel is het raak.
We gaan nog even de plaatselijke super in voor lekkere koeken voor onderweg.
En nog even naar de drogist voor blaren pleisters want ik voelde van de week mijn hielen dus ik kan ze beter maar hebben. (uiteindelijk niet nodig gehad)
En dan door naar Hoek van Holland.
Vanuit Maassluis was het niet zo ver meer dus ineens waren we er al.
Ik had thuis het 1 en ander uitgezocht maar we pakken er 1 bij die nog niet op het lijstje stond.
Ik had me niet gerealiseerd dat we hier langs kwamen. 
"slapen, woelen of wroeten, a dream comes trough"
Dus auto parkeren en dan is het ff rond kijken en op het moment dat we beiden om draaien: volgens mij moet ie daar liggen zien we het ook tegelijk liggen. 
Dus de tweede smile voor de dag staat op de kaart.
Dan gaan we op zoek naar
 "mijn mini bieb in de tuin" 
Als we aan komen lopen is de minibieb meteen zichtbaar.

Wel fijn voor een beginner.
Terwijl hij op z'n gemak het papier leest wat er hangt kan ik het niet laten om alvast rond te kijken.... (slechte eigenschap van mij... )
En dus zie ik al snel dat er in het dak een etuitje zit met logboek en al.
Als wij aan het schrijven zijn komen er twee mensen aangelopen. Ik vraag ze of we het moeten overhandigen of dat we het terugstoppen en dat ze zelf gaan zoeken.
Ze geven het aan wel meteen over te nemen,
Wij nemen nog een gelukspoppetje mee die hier voor iedere vinder is.
We stappen weer in de auto en gaan op zoek naar "planten op het plein"
Het is een mooie brede straat met een heerlijk plein voor de huizen met planten. Prachtig.
Dus wat doe je dan je kijkt daar midden op het plein bij de planten.
Tot je je kompas ff de tijd geeft en ziet dat hij richting voortuinen staat.
En dan is de hint "ik fiets m zo tussen de plantjes" wel erg leuk:
Dan gaan we naar "op bezoek bij"
Als we de listing lezen wordt duidelijk dat we wel even naar de overkant moeten zwaaien als we bij de cache zijn want het kan zijn dat opa en oma voor het raam zitten te kijken op 4 hoog.
Leuk dat gaan we zeker doen.
Hier laat de cache zich wel snel zien.

Dan valt mijn oog op de paddenstoel..
Dit is geen gewone paddestoel:
Een paddestoel met een verhaal.
Thuis eens even nagekeken. Dit gaat om een zeehelden route.
Een wandel route van 2.8 kilometer door het bos ter ere van de zeehelden.
Ik heb het opgeschreven en wil deze zeker een keer gaan lopen.
We zwaaien nog naar de overkant en duiken snel de auto in want het gaat regenen.
Op weg naar "Ferry Near, Ferry Well"
Daar aangekomen blijven we echt even in de auto zitten want het gaat behoorlijk hard.
Als het even wat minder wordt springen we eruit. Want we staan er bijna boven op dus dat kan wel even.
Als we de box hebben nemen hem mee de auto in want dat het minder hard ging was maar voor even.
Er zit een trackable in dus dat kan ik even mooi uitleggen hoe je die moet loggen.
We nemen hem mee en hopen hem in de loop van de dag weer verder op reis te sturen.
We kijken op de klok... er staat n.m. nog een high tea gepland voor vandaag.
Dus we hebben met tijdsdruk te maken.
"Het oude hoge licht" wil ik wel heel graag doen.. ik hou van vuurtorens.
Prachtig plaatje toch.
De cache alleen was niet zo prachtig helaas. Het idee was leuk maar de logrol ontbrak en net als het lantaarntje zelf.
Maar ook hier zat dan wel weer een leuke trackable in.
We laten de andere maar niet hier in achter.
Deze heeft onderhoud nodig.
We rijden alvast richting strand maar als we er bijna zijn duiken we nog wel even de rotonde op voor de cache "we zijn er bijna"
Die heb ik zelf al gedaan maar die wil ik nog wel even aan 'm laten zien.
Geweldig dit toch op een rotonde.
En nu mag je er nog op lopen ook want er ligt een geocache.
Hihi je ziet bestuurders wel kijken.
Tja normaal loop ik echt niet op een rotonde maar nu wel.
En nu heerlijk naar het strand. Eerst nog ff genieten van de golven
En dan naar binnen voor een heerlijk High Tea
Ja dat smaakte best :)
We willen nog even naar Naaldwijk voor de winkels maar pakken daar ook nog een cache mee:
 "de Slang"

Hij lag wat ver weg maar ja je moet er wat voor over hebben he😄😃😃😃
(Weer een gemeente groen op de kaart😀)
De high tea was heerlijk maar ook niet supervullend ofzo dus we sluiten af bij Ketelbinkie:
We genieten van een satéétje en kletsen na over het geocache avontuur van vandaag.
En ik heb geleerd om een cache rustiger te benaderen en een ander met wat minder ervaring even de tijd te geven😉)
Dit was gewoon weer een leuke dag😀


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen