Hema Crew

 Tja als je een hobby hebt praat je er op je werk ook over. De terugkerende vraag is toch wel “hoe was je weekend” Het terugkerende antwoord is dan ook regelmatig “we hebben een mooie geocache route gedaan” En ik word door collega’s ook gevolgd op insta. Dus ze zien wel eens wat voorbij komen. En zo af en toe wordt er dan gezegd: “Co, ik wil ook wel een keer mee hoor” En omdat mij dat ook wel leuk lijkt laat ik de laatste paar nieuwe die in Alblasserdam uitkomen maar liggen. Want dat lijkt me wel leuk om met hen te doen 😃. 

18 mei is het zover en ga ik met Jacqueline en Jacqueline met de fiets op pad. 

We beginnen met een Virual: “de vergeten Brug”  De Brug over de Noord wordt zo genoemd omdat deze brug niet op de Duitse kaarten stond. En daardoor niet meegenomen werd in de bombardementen aan het begin van de oorlog. 

Vanaf het punt van deze Virtual is de brug goed gezien. Er staat ook een kunstwerk dit heeft weer niks met de oorlog of de brug te maken. Het is de cyclus van de rioolwaterzuiverig.

We beginnen dus met een cache waar je niks hoeft te zoeken.. Alleen ff een foto maken waar we op staan en het kunstwerk en de brug. Nou dat gaat wel lukken hoor

Zoals je ziet is het heerlijk weer en hebben we het giga gezellig. We gaan nu naar de Tulp. Een kunstwerk die staat onder aan de brug. Het is een mooie rode tulp met voor mij ook wel een speciale betekenis: mijn vader heeft hier bij van der Giessen de Noord nog aan meegewerkt. Voor de cache moeten we bij de Tulp zijn maar het juiste coördinaat daar moeten we nog achter zien te komen. Ik had thuis de puzzel al wel opgelost maar ik laat ze uiteraard ook even denken: 
Op de plek zelf is het flink zoeken. Ik wist al wel dat het een moeilijke was dus het duurt even maar we vermaken ons prima en uiteraard moeten we wel even met de tulp op de foto. 
En de cache hebben we uiteindelijk ook in handen: 
Dan fietsen we naar “het zwerfboek” ik heb deze cache al gedaan maar hij zit op zo’n leuke plek verstopt dat ik ze dat toch even wil laten zien. Het is echt even zoeken voor ze maar als ik ze dan nogmaals wijs op de hint hebben ze de cache toch ineens in handen.



Na deze gaan we naar “Freek op weg naar de molens #01” Het is geen bijzondere plek maar ja als hier een cache ligt fietsen we er heen. Geen idee wat voor ding dit is maar de cache hebben we snel te pakken.
Dan fietsen we naar een cache die nogal wat Favo punten heeft verzameld, we zijn benieuwd.
“Say Cheese” geeft ons inderdaad een grote glimlach en ook ik deel een wel verdiend favo punt uit!

Erg leuk gedaan!
Nu fietsen we nog even naar Berkenpad. Dit is een cache die ik al gedaan heb maar omdat deze dichtbij huis is voor 1 van de 2 collega’s vind ik het ook erg leuk om te laten zien. Je fiets dus als niet geocacher, en ook als geocacher trouwens omdat je gewoon ergens naar toe moet, langs plekken waar geocaches liggen zonder dat je het weet. Bij aankomst zie ik dat deze geocache wel veranderd is nadat ik deze had gevonden (Judith en ik hadden toen een FTF (First To Find)) dus dat is ook wel weer leuk.

zo hebben we met elkaar een hele leuke middag gehad en wie weet doen we dat nog eens een keer😃

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen