De Kalendergaatjes van de maand december.

 Yes deze maand gaan we als het goed is alle kalendergaatjes vullen. 
Voor December heb ik er bewust nog wel een paar wat dichter bij huis bewaard omdat deze maand koud en nat kan zijn en het is natuurlijk best vroeg donker zo aan het eind van het jaar.
Vrijdag 4 December zit er wat tijd tussen einde werktijd en echt naar huis kunnen rijden voor André en dan kan hij mooi het kalendergaatje van vandaag oplossen. Ik heb er 1 voor hem opgezocht die goed aan te rijden is en niet al te moeilijk. "Looppaadje" Het is even kijken maar dan snap t ie dat de cache in een putje zit. Haha die komen we wel vaker tegen.

Op 24 November is er op een afstand van 528 meter een nieuwe geocache gelegd: "Cortgene". Ik ben niet op die melding afgegaan zodat ik de eerste had kunnen zijn maar ik heb deze bewust laten liggen voor een dag zoals deze: 5 December een drukke dag maar toch een kalendergaatje. Dan heb je die dus snel gevuld! 
Op 9 December gaan we het industrieterrein van Alblasserdam op en gaan we naar "Ecozone Polder Nieuwland 2" Men wat zit deze hoog. Hij zit gewoon in een verkeersbord maar wel een erg hoog verkeersbord, blijkbaar is de legger een stukkie langer, maar met elkaar lukt het wel om het kokertje te voorschijn te halen.

Op 10 December hebben we echt even de behoefte aan een frisse neus of eigenlijk willen we even het hoofd leeg laten waaien. en dat kan het beste aan zee voor ons. Dus rijden we met ons bussie naar Rockanje. Even samen onderweg, even in de rust van de auto is ook al lekker. Voordat we naar het strand rijden doen we even een geocache op het dorp. "Papierknipkunst #2 de Kers" De cache bevind zich aan de achterkant van het huis. Het is een mooie grote lantaarn. Het is wat donker maar met bijschijnen kunnen we goed zien hoe kunstig het papier knippen hier wordt toegepast. Je kan ook een setje meenemen om thuis te proberen... dat heb ik gedaan maar mooi werd het niet..... 
We schreven onze naam op de logrol en gaan nu echt naar het strand. Op de parkeerplaats zien we een patattent.... mmmm lekker vooruitzicht voor strakkies. Ik had m'n laarzen aangedaan. Want als ik dan op het strand ben wil ik ook de zee wel "voelen" Dat geeft mij het fijnste gevoel. Aan zee, even de wind door je haren, de zee over je voeten, heerlijk!!
En voordat we naar huis rijden nog even afsluiten met een lekker patatje maakt het af. Was even een leuke avond. 
Op 16 December rijden we naar Arkel, dit dorp is deze week omgedoopt tot lichtstad. En het is werkelijk prachtig! En ik weet niet wat er met de foto's van dit mooie spektakel is gebeurd maar er staat alleen deze op mijn insta.....
In Hoogblokland, een dorp verder op doen we een geocache. Een leuk vogelhuisje!
Op 22 December blijf ik dichtbij huis: ik fiets naar "Huis te Kinderdijk" Daar tegen over tussen de keien van de dijk ligt ook een kokertje verstopt, gelukkig weet ik hem te vinden zodat ik ook dit kalendergaatje weet te vullen omdat ik hier ook mijn naam op de logrol kan zetten. 
Hier eigenlijk nooit gezeten, altijd gewoon aan voorbij gefietst....
We naderen het eind van het jaar, nog drie kalendergaatjes te gaan. 
23 December ga ik met André naar "Midden in de Ecozone" Deze cache ligt op het industrieterrein. Ik fiets er wel eens over heen omdat ik ergens moet zijn, maar het was me toch niet echt opgevallen dat hier ook best wel wat groenstrookjes zijn. En dan is het een leuk plekje om een geocache te verstoppen.

24 December de dag voor kerst, André en Judith trekken er op uit. Wel met laarzen aan. Want het kan hier hoog water zijn en natte voeten is niet persee fijn. Ter plekke aangekomen blijkt het mee te vallen. Wat ook duidelijk is dat je vanaf hier echt mooi zicht hebt op de brug. De cachenaam "zicht op de brug" is dan ook goed gekozen! 
Ook hier vaak langs gefietst en gewandeld maar nooit echt helemaal in die hoek gaan staan, is ook niet echt normaal om daar te gaan staan ofzo maar ja als er een cache ligt dan moet je wel.
Vanuit huis kijk ik mee want ik wil dit wel meemaken natuurlijk! 
Leuk plekje voor een vuurtoren! Zo hebben we met elkaar bijna alle vakjes groen van de maand december op de geocache kalender. Nog 1 te gaan. 
1e Kerstdag....In onze kerstoutfit

fietsen we naar "Molen Souburgh" deze cache van de bekende Alblasserdammer Anharu onder de Geocachers. 
We hebben eerst thuis moeten puzzelen maar dat hebben we natuurlijk meteen gedaan toen de cache uitkwam. 
Ter plaatste is het allemaal niet zo moeilijk zeker niet als je Anharu kent. 

Daar ligt ie!

Dit is een mooie afronder van de maand December



Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Ameland