Kalendergaatjes van Oktober

 Oktober.... ook zo'n maand waar het wat kouder en natter wordt dus in die maand wordt behalve de herfstvakantie niet zo heel veel gecached. Dus een maand met nog wel een paar kalendergaatjes. We gaan er voor om die te vullen. 
2 Oktober gaan we naar Ikea in Barendrecht. Daar ligt nog van alles, we kiezen voor de cache "Rood/wit, blauw" De cache is een blauw kokertje verstopt in een Rood/wit verkeersbord.



3 Oktober gaan we buiten het dorp boodschappen doen zodat we ook meteen een geocache kunnen doen want hier ligt niks meer wat we nog niet hebben.
We kiezen voor "My Little Pony" in Papendrecht. Het is een mooi kastje aan een huismuur. Met wat puzzelen met de plaatjes van My Little Pony weten we het slot open te krijgen. 


6 Oktober fiets ik naar Ridderkerk. De geocache die ik dit keer ga doen heet "Vishengel" in de cache beschrijving is wel duidelijk dat ik niet met een hengel in de boom moet vissen wat we al eens eerder hebben gedaan, want dat zie ik niet zo zitten in m'n eentje, zo stoer ben ik dan ook weer niet. De hengel die nodig is, is aanwezig, dus ik ben benieuwd. Op GZ aangekomen zie ik wel meteen wat de bedoeling is. De stok met haak is erg handig, het is ff vissen maar dan heb ik hem er toch aanhangen, YES.

29 Oktober fietsen Judith en ik naar Ridderkerk. Daar ligt de Geocache "Turtle Army" Daar fietsen we redelijk vroeg naar toe want voor de ochtend stond al wat op de planning en vanmiddag geven ze regen op. Dit is een voortuincache. Deze voortuin hebben ze ingericht voor de schildpadden, erg mooi gedaan. Maar helaas zijn de schildpadden in winterslaap. Om de rand van de voortuin staan allemaal legerschoenen. En ja in 1 van die legerschoenen zit de geocache verstopt. Judith weet al snel de juiste te vinden. Zo is er weer een kalendergaatje gevuld. 
Nog 1 te gaan: 31 Oktober. ( dit is trouwens geen kalendergaatje van mijzelf maar van Judith, maar ik ga graag met haar mee hoor!) En daarbij komt dat ik een android telefoon heb en Judith niet. En die heb je dus nodig voor de cache die we aan de overkant gaan doen.
Dit keer gaan we naar de andere overkant, we gaan naar Krimpen.

Daar ligt een Chirp Cache. 
Op deze site met een begrippenlijst wordt dit zo uitgelegd:

Cache die gebruik maakt van een zogenaamde chirp-functie. Een chirp is een stukje hardware elektronica dat signalen afgeeft binnen een relatief klein gebied. Als je GPS daarvoor geschikt is, vangt het apparaat die signalen op. Op deze wijze kunnen bijv. de gegevens van de cache-locatie worden ontvangen via een verborgen chirp, mits men met de geschikte GPS dicht genoeg in de buurt is.
Cijfersom Som van de cijfers van een getal. Voorbeeld. Getal is 249. Cijfersom = 2+4+9 = 15.
Let op: verwar cijfersom NIET met stapeltellen.

Dit kan dus ook met een android telefoon. 
Met wat geduld en heen en weer lopen komen we op de juiste locatie uit. Het is weer zo'n leuk plekje waarvan ik niet wist dat dat hier was.
Hier kun je dus bellen voor de watertaxi naar Rotterdam: 
De cache lag bij dat hek en de apps die we nodig hadden om deze cache te vinden heb ik omcirkeld⛛

En dan nu rijden we verder Krimpen in want we hebben er hier nog 1 liggen die we eerder niet hebben gevonden. zie een blog uit 2018 (staat onderaan in de blog) Blog
Het gaat om de cache "Heb ik weer"
Deze cache wordt niet heel vaak als gevonden gemeld. Dus het ligt blijkbaar niet aan ons. Ik heb steeds de meldingen van de cache in de gaten gehouden omdat ik het niet fijn vond dat er 1 zo redelijk dicht bij huis onvindbaar leek. En nu was er een melding geweest van de CO dat hij gewoon aanwezig is. Dus we gaan het nog eens een keer proberen. We nemen meteen handschoenen en snoeischaar mee want deze cache ligt in een dichtbegroeid gebiedje. We proberen echt heel goed te kijken en systematisch te zoeken. Maar poepoe dat gaat niet vanzelf. Waar ligt dat ding nou toch????????
Ikke niet snap. Nog een keer opnieuw benaderen.... Kijk jij vanaf daar, ik kijk vanaf hier.... zoeken zoeken zoeken.... Hoog, laag, hier, daar, nog eens hier en daar... 
En dan ineens na ruim een uur..... huh hier ligt hij.... Oh oh oh. Eigenlijk was het helemaal niet zo moeilijk maar hij lag gewoon wel goed verstopt! Ach ja we zijn lekker in de buitenlucht bezig geweest....
Daar lag het, tegen de boom aan onder die coniferen takken....
Eindelijk hebben die ene cache in een smile om weten te toveren... Dat voelt goed. 
Leuk om zo de maand oktober af te kunnen sluiten!!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen