4 5 6 en 7 Maart 2020 ons Hoteluitje in de Lutte

Elk jaar gaan we 2 nachtjes naar een hotel met de bonnen van de Kruidvat.
Dit jaar hebben we gekozen voor Hotel de Grote Zwaan in de Lutte in Overijssel.
Op woensdagavond 4 maart gaan we boodschappen doen in Sliedrecht. Waarom in Sliedrecht?
Ehm 4 maart is een kalendergaatje en in Alblasserdam heb ik uiteraard alles al maar in Sliedrecht liggen er nog een paar.
Dus we rijden eerst naar de praatpaal. Daar heb ik samen met Matthijs in December al een keer gestaan maar helaas was toen de paal verzakt en konden we er niet bij. Stonden we daar op z'n kerstbest net bij een uitvoering in Woudrichem vandaan onze handen voor niets vies te maken...
Tja soms zit het mee, soms zit het tegen.
Inmiddels was het weer goed gezet dus gingen we kijken voor een nieuwe poging.
En ja hoor gelukkig was het meteen duidelijk .....want het was inmiddels toch aardig donker...en konden we onze naam bijschrijven.
Donderdagochtend vertrekken we lekker op tijd, we mogen pas om 3 uur inchecken maar we kunnen onderweg ook nog wel wat geocaches oppikken toch?
Ik heb eens gekeken naar de route en zie dat we zo ongeveer langs Zaltbommel rijden en dan pakken we ook de gemeente Maasdriel nog even mee.
"In de Beemstraat" het is een heel eenvoudig magnetisch oppikkertje maar we kunnen niet ongezien loggen. De oude boer die iets verderop bezig is komt gezellig een praatje maken en vind het erg leuk dat hij zo af en toe aanspraak heeft door de cache die zijn zoon hier heeft geplaatst. Hij vertelt trots over de narcissen die hij heeft geplaatst tegen het ongedierte. Hij wil ons ook nog bloemen mee geven maar tja dat is niet zo handig in het hotel als we naar huis zouden gaan had ik ze uiteraard meegenomen.
Na het gezellige praatje rijden we door naar Maasdriel voor we weer de rijksweg op gaan.
We rijden over leuke landweggetjes en genieten dat ons uitje al heerlijk begonnen is.
In Maasdriel worden we begroet door deze lieve paardjes. Zij kijken toe terwijl wij op zoek gaan naar een slak. Slakken laat ik het liefst links liggen maar deze slak raap ik graag op zodat we ook hier Rheeteam op kunnen schrijven.
 We duiken de rijksweg weer op en vervolgen onze weg.
Bij Beekbergen zien we borden van een wegrestaurant en daar gaan we eens even lekker lunchen.
Het zit aardig vol met vrachtwagenchauffeurs en dat is erg gezellig. En we krijgen heerlijk te eten.
Beekbergen hoort bij de gemeente van Apeldoorn en die staat al groen op de kaart dus we kijken hier even niet naar een geocache maar vervolgen onze weg. In de hoek van Twente komen we niet zo vaak dus ik heb (in overleg😉) een lijstje gemaakt met wat gemeentes die we meteen mee zouden kunnen pakken. Ik heb gezocht naar de wat grotere caches met wat meer favo punten want anders heb je kans dat je alleen van die minipotjes in een struik moet op rapen terwijl er zulke leukes zijn!
We rijden  eerst naar Borne. Daar gaan we op zoek naar TB Motel Borne deze heeft 203 Favo punten.
De hint die bij deze cache is gegeven is "Down Optilon Up" hm geen idee wat daar mee bedoelt wordt. Het nulpunt is op zich duidelijk, maar ja en dan... we kijken wat rond... André ziet een vlaggenmast midden tussen wat bomen staan.. die staat raar, er hangt een wimpel aan.. hej volgens mij zit er iets in bovenin de wimpel.. zou dat het zijn??? Ja oké nu snap ik de hint down en up (optilon blijkt iets van rits te zijn) Wat gaaf zeg!!! André haalt de wimpel naar beneden en in het vakje bovenin zit inderdaad de Geocache.
Super leuk gedaan. We halen er een TB uit en ik doe m'n zelfgemaakte Goodie TB erin. Ook leggen we er het eerste kaartje in over ons Event!
En deze cache krijgt uiteraard ook van ons een Favo!
En nu naar Hengelo.
Daar ligt een bestelling voor me klaar😀😀😀 bij Evelien Andriesen van GC Products.
Een Geocache bestelling: woodies, een Maxi Woodie en wat prijsjes voor ons Event in Juni.
Mijn eerste eigen woodies met Charlie erop waren inmiddels op maar mijn verzamelpot was nog niet vol dus ik wilde nog wel een nieuwe.
Dit keer koos ik voor de afbeelding dobbelsteen. Omdat ik van spelletjes hou.
Op de site zag ik ook de mogelijkheid van een Maxi woodie.. Ik had het ook wel eens op een event gezien en vond dat wel heel gaaf. Dus ja waarom niet.
Voor deze Maxi woodie koos ik wel weer voor een afbeelding van onze Charlie.
Wauw wat ziet alles er goed uit. Echt helemaal blij mee.
Op de maxi zit een TB code zodat deze te discoveren is op Events.

prijsjes voor het event

 Voordat we Hengelo verlaten doen we hier twee caches. Ik had er 1 extra toegevoegd aangezien André fan is van de minibiebs. En die worden vaak gecombineerd met een geocache zo ook hier.
Ik tref er ook een steentje aan van de groep NL rocks. Ook altijd leuk.
Hier in Hengelo ligt Station Oost van de Geopoly serie dus die pakken we uiteraard ook mee! Zie Geopoly blog.
Na deze wordt het tijd om het hotel in De Lutte op te zoeken.
Bij aankomst zien we dat het naast een pannenkoeken restaurant staat dus daar gaan we ook heerlijk eten nadat we zijn gesetteld.
De volgende dag is het helaas geen lekker weer (de fietsen hadden we daarom ook al thuis gelaten)
maar we willen er toch even op uit en dus pakken we gewoon de auto en rijden we nog wat gemeentes af. We doen dit wel via de toeristische route.
We beginnen in de gemeente Haaksbergen daar rijden we naar "de warme bakker"
Hier hangen allemaal blikjes aan de muur maar waar zit de cache....?? Al snel hebben we hem te pakken. Erg leuk gedaan. Jammer dat hier geen echte warme bakker is anders hadden we zeker wat gekocht.
Dan rijden we naar Enschede waar een brievenbus met een geocache is gecombineerd. Slim gedaan.
We zitten heel dichtbij Duitsland en dus kan ik het niet laten om alvast heel even over de grens te gaan voor een geocache wat meteen een souvenir oplevert. Bij Duitsland krijg je bij elke deelstaat een souvenir. En in deze deelstaat was ik nog niet geweest.
In de gemeente Losser hangt een nieuwe gadgetcache. Ik kwam deze op facebook tegen en wilden het wel in het echt gaan bekijken. Een gadget cache wil zeggen dat je op locatie nog het 1 en ander moet doen voordat je het logboek in handen hebt.
Bij "voor ons is het altijd carnaval" staat een kastje in de tuin. Een kastje met een magneet. Nadat we het slotje open hebben is duidelijk waar dat magneet voor dient. In het kastje is een doolhof. In dat doolhof ligt een sleuteltje. Met dat magneet moet dat sleuteltje naar de uitgang zodat de dubbele deur open kan en daar vinden we het logboek. Wat ontzettend leuk gedaan zeg! Echt een toppertje, goed knutselwerk! Dit levert een leuke smile en een favo op.
Voor de gemeente Losser had ik er al 1 op geschreven en die gaan we alsnog doen.
"A1 mini de Lutte" Deze cache bevindt zich 2 meter hoog.
Als we aankomen zien we een hekwerk staan dus het zal wel in 1 van die palen zitten.
Dat hekwerk staat om een grote zendmast of zoiets. En helemaal bovenin die zendmast is precies iemand aan het werk. Z'n collega zit in het busje en roept dan ook verbaasd hallo als wij bij het hekwerk aan het rommelen zijn. Ik geef hem wat uitleg en hij denkt het zal wel. Als we dan na flink zoeken het potje dan eindelijk in handen hebben snapt hij de bedoeling maar dit is wel een beetje een tegenvaller want het is vies en nat. Dus laat ik hem wat foto's zien van de leuke caches die er zijn. Dat vind hij dan ook wel echt leuk. (nu wel vergeten een foto van de cache zelf te maken)
Inmiddels hebben we aardig trek gekregen dus gaan we op zoek naar een snackbar voor een patatje.
Dat smaakt best. Deze snackbar staat in Oldenzaal dus doen we daar ook meteen een geocache die voor morgen op het lijstje stond.
En dus brengen we een bezoek aan "onze huiskabouter". Hij zit gezellig in de tuin met z'n lantaarntje te schijnen. Maar we mogen wel even in z'n lantaarntje kijken en zo kunnen we toch onze naam opschrijven. Dit was een leuke laatste cache voor vandaag.
Nu weer lekker terug naar het hotel en genieten van de rust. Want het staat in een fijne mooie rustige omgeving.
Zaterdag moeten we toch echt weer naar huis. Maar dat hoeft ook niet gelijk natuurlijk. We gaan er nog een heerlijk daagje uit van maken.
We zitten vlakbij de Duitse grens dus we duiken lekker duitsland in.
We rijden eerst door de gemeente Tiggelte om ook deze nog even groen op de kaart te zetten.
En dan op naar Duitsland. We rijden naar Nordhorn en gaan daar eens even lekker shoppen.
Afgelopen zomer zaten we ook in (Noord) Duitsland dus we herkennen wat typisch duitse winkels en we hebben ook wat opdrachten van thuis mee.
Zo in een ander land ben je nog meer uit eigenlijk.
Na het shoppen in Nordhorn rijden we ook nog naar Bad Bentheim daar staat een mooi kasteel en wil ik ook wel gaan bekijken. Als we aan komen rijden zien we hem al snel staan. Prachtig!!
We zetten de auto op "onze oprit" en gaan het eens even van dichtbij bekijken.



We lopen ook nog even de winkelstraatjes in maar deze winkels blijken al vanaf 1 uur vanmiddag gesloten te zijn. Dus dan maar niet.
Dan rijden we maar weer richting Nederland. En dit doen we via Enschede want er was 1 Geocache aan mijn aandacht ontsnapt: "Geopoly- Brink ons Dorp" Zie Geopoly blog.
André heeft een La place opgezocht en het wordt die bij Klarenbeek..
Klarenbeek is een dorp dat verdeeld is over twee gemeenten: Apeldoorn en Voorst.
Apeldoorn heb ik al✅maar Voorst nog niet dus voordat we gaan eten duiken we nog even Voorst in en rijden we naar de Schoolstraat:
Daarna laten we de zalm heerlijk smaken.
Dan wordt het toch echt tijd om naar huis te rijden want "Wie is de mol" begint alweer bijna.
Het was een heerlijk weekend waar we ondanks of misschien wel dankzij al die geocaches heerlijk tot rust zijn gekomen. Even lekker samen.

Nu zijn er nog maar 3 kalender gaatjes in Maart... dat moet wel lukken toch?




Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Ameland