6 December 2019 FTF en STF

Als je op deze dag twee dames door de polder zag racen kan dat kloppen... dat waren wij....
Hoe het allemaal begon:

6 December, de dag na 5 december, de dag na Sinterklaas.
Lekker op het gemak opstarten, de woonkamer glad ruimen na gisteravond, gewoon lekker bezig.
Ik sta letterlijk met m'n chocoladeletter in mijn handen om in de kast te leggen... ik hoor Judith naar beneden sprinten... ze stormt de woonkamer in, pakt me beet en roept: "Stop met alles wat je aan het doen bent.. zin in een FTF???" "He wat????" "Een FTF, nu, van Anaharu bij de tiendweg"
"Eh Oh ja gaaf" zeg ik ietwat verbaasd "maar ik moet nog aankleden..." "nou hop doen ik pak de fietsen." Dus ik vlieg naar boven kleed me aan dender naar beneden en roep tegen Charlie "boodschappen" (het teken voor hem dat hij niet mee mag en gewoon lekker kan blijven liggen)
Hij kijkt me aan en legt z'n koppie dan ook maar weer neer.
En denkt waarschijnlijk... als honden kunnen denken... die zijn gek... dat is ook wat Judith tegen hem zei: "blijf maar liggen, boodschappen, wij zijn gek, doeiiiii"
Nog ff handschoenen pakken en hop wegwezen.
We racen door de polder, gelukkig is het droog maar oh wat waait het hard.
Het is een Multi en dat betekent dat we niet meteen op het eerste nulpunt kunnen rapen.
Bij het eerste nulpunt staat het paaltje waar we de info vandaan kunnen halen.
Als we dat eerste nulpunt naderen zien we al een auto staan en mensen... allebei denken we ah nee he te laaaaat dat zou echt jammer zijn. Maar als we dichterbij komen zien we dat het jagers zijn... Mooi zo geen geocachers dus, ze hebben een flinke buit beet....
Ze denken dat we wat willen vragen ofzo omdat we daar stil staan.... "nee hoor ik heb alleen maar info van het paaltje nodig daar" Ze kijken ons wat verbaasd aan. "lekker aan het fietsen meiden? Het is er ook lekker weer voor haha" Eh ja ik weet het we zijn gek, dacht ik maar ik zei niks en we begeven ons naar de overkant want op dat bord staat de overige info.
Dan gaan we aan het berekenen.
Voor alle zekerheid leggen we de fietsen maar neer want het waait zo hard. We willen voorkomen dat ze in de sloot liggen als we terug komen.
We glibberen de Tiendweg in... ja we waren zo snel vertrokken dat ik geen tijd had om laarzen te pakken.
We gaan een hekje door en een hekje over.. als het goed is ligt hij links, ik denk hier of is het hier. We vullen elkaar aan, maar ik geef Judith de eer om deze op te rapen zodat zij misschien de podiumplek heeft. Het is nog nooit gelukt om een FTF te loggen... maar het blijft spannend want misschien was er wel iemand voor ons.
Yes daar is t ie.... snel open maken op zoek naar het log boekje... staat er al iemand in.....?????
NEEE, YES we zijn de eersten Yihaaaaa. We juichen echt daar midden in de polder niemand die ons hoort hahaha.
Yes we zijn blij.
FTF voor Judith: First To Find en STF voor mij Second To Find!!
We schrijven onze namen op, ondertussen begint het te regenen maar we maken nog wel wat foto's van dit memorabele moment.

De Tiendweg 2

Voordat we naar huis gaan loggen we wel meteen even online, dit doen we ook nog wel eens gewoon thuis op het gemak maar we vonden het nu wel erg leuk om meteen te doen ondanks de regen....

Dan gaan we iets rustiger terug dan dat we hier naar toe gingen.
Het is wel echt koud en nat.
Maar goed we hebben het niet voor niets gedaan.
We komen nat en koud aan thuis met een heerlijk rood hoofd...
Judith gaat meteen ff een rondje met Charlie en ik spring ff onder de douche om weer warm te worden.
Daarna belonen wij ons met een heerlijke frikandel dat hebben we wel verdiend dacht ik zo.

Reacties

  1. wat leuk weer om te lezen. Helaas heb ik nog geen ftf. Krijg wel de meldingen binnen maar niet altijd in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen