Een herfstig Oktober 2019

Er is weer een nieuwe maand begonnen en die gaan we meteen maar goed beginnen.
Dinsdag 1 Oktober hoef ik niet ver weg. Ik kan in eigen dorp blijven want er is zondag 29 September een nieuwe uitgekomen en dat hadden we even helemaal gemist. We krijgen daar via de mail een melding van maar Judith en ik hebben dat allebei niet in de gaten gehad...
Judith is er maandag nog snel op af gegaan en had zo nog een derde podium plek.
De maandag was voor mij geen kalendergaatje dus ik dacht ik bewaar hem voor morgen.
Dus meteen uit m'n werk fiets ik naar de polderstraat.
Eerst fiets ik er voor bij (ik dacht ik doe het even op het oog) Maar als ik dan terug fiets zie ik het ook meteen hangen: een minibieb.
De cache heeft de bijpassende titel "Zwerfboek" en de hint is "noknok".
Thuis heb je dan nog niet meteen in de gaten wat je met de hint kan maar ter plaatse weet je meteen waar je moet zoeken.
Leuk om weer eens in een alblasserdamse cache Rheeteam te noteren.
Zaterdag 5 Oktober is een drukke dag en lege dag op de geocache kalender... André zei joh dat doen we vanavond wel. Ik zei weet je dat zeker want dan is het donker he? Ja joh dat geeft niet.
Nou oké dan. (als we vandaag geen cache doen dan is het volgend jaar op maandag die 5 Oktober)
En ja hoor als we 's avond bij een verjaardag weg gaan rijden we naar Ridderkerk.
André wil er daar 1 bij een monument doen. Het lijkt mij niet zo'n slim plan want deze wordt al niet altijd gevonden zie ik aan de logs en in het donker is dat zeker niet makkelijker.
We doen ons best maar kunnen hem idd niet vinden.
We loggen hiervoor geen DNF want we hebben niet goed kunnen zoeken.
Ik had al een andere in gedachten wat gewoon een oppikkertje is zelfs in het donker.
"Fietsen door Rijsoord"
En ja gelukkig klopt dat hihi. ✅
Donderdag 10 Oktober moet ik in Capelle aan den IJssel zijn.
Ik besluit te gaan fietsen want dan kan ik op de terug weg ook nog geocachen.
In Krimpen ligt er sws ééntje die al een tijdje op mijn lijstje staat omdat daar Woodies in zitten dus die wil ik meepakken. En de gemeente Capelle aan den IJsel staat nog wit op de kaart dus daar kan ik mooi verandering in brengen.
In Capelle kies ik gewoon de dichtsbijzijnde: "de weg naar IJsselland #4"
Ik ben dus weer alleen op pad en het gaat zelfs al een heel klein beetje wennen. Op het nulpunt is het niet druk dus dat is mooi. En ik heb meteen door waar hij moeten zitten dus dat is pakken, schrijven, terugleggen en weer door. (hij zat in een verkeersbord)
Ik wil er eigenlijk nog wel 1 doen want ik heb de smaak te pakken. Het weer is niet betrouwbaar en ik heb nog meer te doen. Dus ik besluit er 1 exrtra te doen want die in Krimpen wil ik ook nog.

"Bakkie doen #4" Het blijkt dat er hier allerlei mooi gevulde bakkies staan en daar hebben ze caches in gelegd. Leuk. Maar ja daar sta je dan in je uppie op een druk kruispunt, je hebt het gevoel dat iedereen naar je kijkt. Zeker als het verkeerslicht op rood staat. Ik besluit te wachten tot er groen licht is dan gaat iedereen rijden en sla ik mijn slag... aangemoedigd door Judith die zelf regelmatig alleen cacht tussen wat werkbezoeken door enz.
Gelukkig is de hint duidelijk en heb ik bij het voelen in de 3e hoek het potje beet!
Yes dit voelt goed. 😀
Nu door naar Krimpen naar Hotel Goodie Woodie.
Deze zit verstopt in een groen strook waar niemand mij in de gaten heeft. Het is even goed zoeken want zo in de bosjes en tussen de bomen is een nulpunt moeilijk te vinden maar dan moet je gewoon kijken/zoeken naar wat afwijkingen op de grond ofzo.
En ja hoor mijn oog valt op wat takken waar onder een plankje lijkt te liggen.
En dan komt er een leuke munitiekist te voorschijn. Altijd echt leuk om deze te vinden.
Ik haal er een woodie uit en doe onze woodie er voor in de plaats. Schrijf m'n naam op en berg alles weer goed op. En dan hop op huis aan.

Ik heb de smaak van alleen cachen wel te pakken nu.
Vrijdag 11 Oktober heeft Judith geen tijd maar ik wel dus fiets ik naar H.I. Ambacht.
Ik ga eerst naar de Stip van Ambacht. Daar hebben André en ik al een keer eerder gestaan maar zonder resultaat. Dus ik dacht ik ga het nog een keer proberen met een frisse blik.
Maar helaas zonder resultaat. Deze zit echt heel stiekem verstopt blijkbaar dus hier moeten hulptroepen voor worden ingeschakeld.
Dan fiets ik nog wel even naar een andere:
"Bellus (TB Hotel"
Daar aangekomen blijkt deze ook niet zo makkelijk te zijn.
Het moet een grote zijn dus die zie je niet zomaar over het hoofd lijkt mij.
"niet in de tuin" is de hint.
Bij het lezen van de logjes zegt er 1 dat hij de hint juist wat verwarrend vind. En dat doet mij op een andere manier kijken.
En dan ineens zie ik een visdraadje hangen. Ik besluit daar eens aan te voelen... en ja hoor daar hangt wat aan. Ik haal het naar boven en zo is deze ook weer gelukt.
Nog even boodschappen en weer lekker naar huis.

Zaterdag 12 Oktober is voor mij een me-time dag, echt even tijd voor mezelf.
Eerst loop ik heerlijk met Charlie, daarna werk ik aan de blog, heerlijk weer even alle avonturen tikken.
Het is regenachtig weer maar rond half 1 lijkt het iets minder te zijn dus ga ik er toch lekker op uit.
Ik wil naar de bloemenjungle in Ridderkerk.
En uiteraard hoort er ook een cache bij op Me-time dag. Ik besluit die in Ridderkerk meteen maar te doen want het is nu droog en ze geven nog best wat regen op.
Eerst sta ik bij "Oost 1" maar die laat ik aan m'n neus voorbij gaan. Het is een niet heel duidelijke voortuin cache en dat vind ik niet echt fijn in m'n eentje dus fiets ik naar: "De Bussenhal 2.0"
Daar heb ik al snel het doosje wat onder aan de bank vast zit d.m.v. een magneet te pakken.
Nu naar de bloemenjungle waar ik heerlijk geniet van een broodje oude kaas.
Daarna trakteer ik mezelf op een Amaryllisbol in een vaas.
Dan weer naar huis en dat wordt een nat ritje want het regen flink door. Maar met het vooruitzicht om thuis het bad in te duiken is dat niet erg.
Na het bad ga ik nog even de keuken in om een cake te bakken.
Zo was ook dit weer een leuke dag.
Zondag 13 Oktober vind ik het tijd om eens even naar het bos te rijden want ik wil paddenstoelen zien. Want ze komen overal voorbij op Social Media en in het Nieuws enzo.
Dus we rijden naar het Kralingse Bos want André had ergens gezien dat daar wel paddenstoelen zijn en ook die rode met witte stippen, want die wil ik heeeel graag zien.
Dus paddenstoelen is de missie maar ja geocachen kunnen we mooi tegelijkertijd doen.
En waar we ook zoeken...... we zien GEEN rode paddenstoelen, we komen wel wat bruin spul tegen maar daar wordt ik nou niet echt blij van.
Gelukkig lukken de Geocaches wel, op 1 na dan maar daar hebben we ook niet echt naar gezocht want toen we rond het nulpunt liepen zag ik dat de laatste zes het al niet hadden gevonden en dit was precies een donker hoekje dus laten we deze lekker liggen.
Er liggen hier in het Kralingse bos drie series: "Spot The little Five", " Spot The big Five" en "Spot The enormous Five"
We zijn hier een keer eerder geweest en hebben er toen 1 van "Spot the Little Five" gedaan.
Vandaag doen we er 2 van de Big Five (Jachtluipaard en Leeuw)  en 1 van de Enormous ( T Rex)
Het was wel steeds flink zoeken tussen de natte grond en bladeren en het zijn ook wel wat schutkleuren maar steeds valt dan toch op dat er ergens een groepje takken ligt waarvan je denkt... hmm hier zal wel iets kunnen liggen. Bij de Leeuw was de hint "in het hol van de..." en rondom het nulpunt stond een boom met best wel een flinke holling dus dat was vrij duidelijk.
We deden gewoon welke we tegen kwamen en hebben dus geen bewuste route genomen. We lieten ons leiden welke paden we mooi vonden en waar Charlie heen wilde.
En die mooie rode paddenstoel..... Die stond in Alblasserdam, gewoon thuis dus.
De dag was dus alsnog geslaagd.
Dinsdag 15 Oktober vertoonde een leeg gaatje op de kalender dussss eigenlijk wil ik die nog wel vullen voor de herfstvakantie want de rest is allemaal gevuld.
André kiest voor Ridderkerk en daar kies ik "Piggelmee" uit.
We nemen Charlie mee en gaan daar bij "Huis ten Donck" aan de wandel. Charlie vind het heerlijk, weer allemaal nieuwe geurtjes. Zijn neus maakt overuren.
De cache ligt aan een wandelpad en heb ik de bloempot (het huisje waar Piggelmee woont) daarom ook snel te pakken. Piggelmee was denk ik boodschappen doen ofzo want ik heb hem niet gezien. 😜
Nu nog even naar de Aldi want die hebben wij op eigen dorp niet en dat is toch altijd weer even leuk shoppen. Multifuncionele avond zo.
Na een heerlijke Herfstvakantie week (zie aparte blog) met 38 gele smileys op de kaart meer
gaan we vandaag zaterdag 26 Oktober naar Breukelen.... we gaan weer naar Trinity and Friends dit keer is het een geweldige Pool Party... en ja het is weer in een andere plaats/gemeente die nog niet groen op de kaart staat. Dus weer wordt Trinity gecombineerd met Geochachen. En het is ook nog een kalendergaatje dat zo gevuld wordt.

31 Oktober heb ik een fietsritje naar Capelle aan den Ijssel en dan kan ik het natuurlijk niet laten om wel een geocache te doen voor ik naar huis ga.
"De weg naar Ijsselland 3" heb ik uitgekozen. Maar als ik op het nulpunt ben dan moet ik wel even geduld hebben want eerst moet ik wachten op de vuilnisman die precies een wijkcontainer komt legen. En als hij weg rijdt dan komt er een schoolklas voorbij. Maar als de rust is weer gekeerd kijk ik achter de stroomkast en daar zie ik meteen waar ik naar zoek!
Hiermee is de laatste dag van oktober groen gekleurd op de kalender.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen