Augustus 2019 met o.a. de Streakweek en weer vele mooie plekjes van Nederland

Vrijdag 16 Augustus... een leeg gaatje op de kalender.
Voor mij en Judith. We besluiten naar de Paardenwei te gaan.
Een serie die er nog niet zo heel lang ligt.
Judith heeft nr. 1 en 2 al gedaan dus zij fietst door naar nr. 3 terwijl ik op zoek ga naar nr. 1.
Dus samen op pad maar alleen zoeken. Ook wel weer leuk.
En om die kalender zo goed mogelijk vol te krijgen laat ik nr 2 en 3 liggen voor een ander gaatje want zoveel liggen er niet meer dichtbij huis.
"Paardenwei 1": Om de coördinaten te weten moesten we wel via UTM even omzetten maar dat was zo gebeurd.
Terwijl ik de Cache op zoek grazen de paarden rustig verder.
En ik moet ook even goed kijken want als het goed is, is hier de helft van het coördinaat van de paardenwei 3 te vinden. Nou dat is geen probleem want dat zie ik eerder als de cache zelf, maar de cache zelf is dan ook meteen zichtbaar.
17 Augustus gaan we naar Bergschenhoek om een vaatwasser via Marktplaats op te halen.
Dat maakt het leven toch ietsjes makkelijker. ;)
En het is international Geocaching Day...
Bergschenhoek... die gemeente is ook nog wit op de kaart daar gaan we dan maar verandering in brengen. Maar ook de gemeente Lansingerland brengen we een bezoek zodat we twee gemeenten groen kunnen kleuren.
We beginnen bij "Rondje Rotte #1"
Om daar te komen rijden we echt een prachtige route. Het is er heel mooi en ruim.
We genieten.
Uiteindelijk komen we bij de haven en daar ergens bij de bootjes ligt de Cache.
Dan gaan we eerst eens even die vaatwasser halen.
Dat is zo gebeurd dus weer verder naar de volgende cache: "opgeruimd staat netjes"
24 Augustus.. vandaag willen we iets leuks doen. Judith is een weekend weg dus we gaan er met z'n drieën plus Charlie op uit.
Ik wil graag een keer naar de Bakplaats een Tearoom van Marjolein van Heel Holland Bakt
Dus dat gaan we vandaag maar eens doen en zo rijden we naar Ameide.
We zijn hier ooit wel eens geweest. Maar het is weer prachtig om langs al de dorpjes te rijden.
Overal hangen seizoensgebonden attributen.
En bij Marjolein smullen we van heerlijk gebak! Echt een aanrader!
Voordat we naar huis gaan rijden we nog even langs de cache "De Meerkerkse Wensput"
Dit was ff een leuke ontspannen middag!
Judith is een weekend weg zei ik he?
Ze is naar het:

En bij die Abdij Sion ligt de Multi Geocache "Sion" De vorige keer dat wij hier samen waren hebben we hier verschillende waypoint van bezocht. Maar omwille van de tijd konden we hem net niet helemaal afmaken.
Judith heeft daar nu wel tijd voor en zodoende kunnen we deze ook bijschrijven:
De mensen achter Geocaching.com hebben weer wat nieuws verzonnen:


Een week lang elke dag een geocache doen.
Nou oké ik ga de uitdaging aan.
We beginnen zondagavond met "Dorp aan de rivier: Aviolandapad"
Terwijl de zon heel mooi ondergaat fietsen we over dit mooie pad met prachtig uitzicht over Dordt.
Er zijn meerdere mensen op uit maar als de pottenkijkers weg zijn hebben we de cache snel te pakken en genieten we nog even op het bankje.
Het begin is er!
Welke komen er nog meer bij deze week?
Dit is een mooie week om dan meteen die andere twee paardenwei mee te pakken
Het zijn dan allemaal wel geen gaatjes op de kalender maar deze Challenge wil ik wel doen.
Dus dinsdag en woensdag was ik op de paardenwei te vinden.
Donderdag fiets ik met Judith naar de KInderBOerderij van Papendrecht. En omdat we toch in de buurt zijn kunnen we het niet laten om ook even bij Uitlaat te kijken.
Deze kon ik de vorige keer niet vinden.
Tja echt verkeerd gekeken dus want Judith had m zo te pakken.
Donderdag moet ik in Sliedrecht zijn en fiets ik ff door naar "Mijn bijzondere buurman"
Leuk zo'n Mini bieb in de tuin.
Zo schiet de streakweek lekker op:
Vrijdag 30 Augustus Judith en ik hebben er zin in en gaan weer eens lekker op pad.
Er liggen nog zoveel opgeloste puzzels te wachten!
Dus we fietsen via Papendrecht naar Sliedrecht en onderweg doen we 11 Caches!
De 1 wat mooier dan de ander maar we vermaken ons prima!
"De cache of...."
"Snij-Kopje"
"Maak m ff"
"Vogels"
"Nog meer vogels"
"De zeerob"
"De kip of het ei" Dit is de favoriete van vandaag!
"Pollux"
"Polder Sliedrecht"
"Braille" Ook dit is een toppertje in de Bieb.
"3 Master"

31 Augustus .... vandaag gaan we naar de Veluwe.
Mijn  ouders zitten daar weer eens met vakantie en dus gaan we gezellig op visite.
We gaan dus naar Putten maar dat doen we via Nijkerk want jep je raadt het al die gemeente is nog niet groen op de kaart. We hebben de cache "Larix" uitgekozen op de kaart.
Ook hier zien we weer dat Nederland heel mooi is! Ja we zijn echte genieters van mooie weggetjes en uitzichten onderweg.
Ook gaan we de Hei op want die staat prachtig in bloei!
We kijken terug op een geweldige dag!

En de streakweek is ook volbracht.
En zo komt Augustus tot een mooi einde.
Op naar de volgende maand.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen