Tholen

8 augustus 2019

Vandaag gaan André en ik heerlijk samen fietsen.
We hebben in mei van onze meiden een waardebon gekregen voor een picknickmand bij Ouddorp.
Daar heeft André een route bij uitgezocht en het beloofd vandaag mooi weer te worden. Dus fietsen inladen en gaan.
We parkeren op de Brouwersdam en fietsen naar strandtent Iloon waar we de picknickmand op kunnen halen.
De doos alleen al ziet er leuk uit, benieuwd naar de inhoud, maar eerst even een stuk fietsen.
Doos onder de snelbinders en op de pedalen.
We gaan het eiland Goerree-Overflakkee rond fietsen. Het is een route van 35 kilometer.
We zijn best vaak op dit eiland geweest maar we fietsen op paden waar we nog nooit zijn geweest met uitzicht op zee. Je snapt het al wij genieten wel.
Dan zie ik ineens in een hoekje bij een pad naar boven een picknick tafel staan. Dat lijkt me een uitstekende plek om te gaan eten.
Dus we mogen de doos uit gaan pakken. En daar komt echt veel lekkers uit!!! Brood met zalm, brood met kruidencreme en komkommer, minibolussen, een ouddorps duinroosje, kipwraps, breekbrood, meloen met ham, omeletpuntje, het is echt veel en ook nog is superlekker!!!
De meiden hadden zelf ook nog stukjes oude kaas, kruidencreme, en hugo wit en Jever fun meegegeven. Dus we zitten echt te smullen en enorm te genieten.
Het plekje is ook geweldig.
Even uitbuiken en dan weer verder want we moeten nog verder het eiland rond.
Het is echt een heel mooie fietsroute en het fietst ideaal zo met die knooppunten.
Als we weer bij de auto zijn laden we de fietsen in en gaan nog wel even naar het strand. We duiken een strandtent in en gaan in de relaxstand.

Ehm dit is toch een blog over Geocaching? Jep klopt maar tijdens deze route heb ik even mijn verslaving aan de kant gezet…. Met in gedachte om dan vanavond via Tholen naar huis te gaan en er daar 1tje te doen zodat ik ook die gemeente groen heb….
En ja hoor dat vind an geen probleem, wel leuk ook even over de Philipsdam.
Hij vind geocachen echt wel leuk maar het hoeft van hem niet zo heel vaak. Maar nu even 1 aan het einde van de dag vind ie een goed idee.
Als we het grensbordje “Gemeente Tholen” zijn gepasseerd pik ik de dichtstbijzijnde er uit.
“Campweg”
De hint is “niet weg jagen” Nou ik schrok wel echt even toen ik hem zag. Maf hoor wetende dat er ergens iets zit schrik je dan toch van zo’n nep ding. Leuk gedaan.
Dus zo toch nog een geocache aan het einde van dit verhaal…….


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen