Kalendergaatjes in Mei ✅

Het bovenstaande is waarschijnlijk helemaal geen woord....?
Maar ja zo noem ik dat sinds we bezig zijn te proberen de kalender vol te krijgen met op elke datum minstens 1 cache gevonden te hebben.
1 Mei had ik al
2 Mei zijn we bezig geweest met de multi's in Papendrecht
3 Mei had ik al
4 Mei hebben we de literaire boom bezocht, zie andere blog.
5 Mei dat werd uiteindelijk "? weer een vogel" We gingen eerst naar " ? Papendrecht - de Witte Brug"
De puzzel ( allemaal vragen over de witte brug zelf) was thuis al een tijd geleden opgelost)
maar daar konden we jammer genoeg niks vinden. We zoeken hier en daar en nog een keer hier en daar. Lopen nog eens terug en er weer heen. Maar we geven het op en loggen een Did Not Found.
En sturen een berichtje naar de Cache Owner dat we echt goed hebben gezocht en dat we hopen dat de cache er nog wel ligt.
Daarom reden we naar de cache "? weer een vogel"  de puzzel die thuis opgelost moest worden was een gewoon een legpuzzel via de computer.. altijd wel ff leuk om te doen.
De cache bevind zich bij een bankje in een stukje Alblasserbos waar ik nog niet eerder geweest was.
6 Mei gaan we de cache "? zicht op de Sophia Spoortunnel" eens opzoeken.
Om de coördinaten van de cache te pakken te krijgen moesten we thuis eerst allerlei vragen over de tunnel beantwoorden.
Het eindpunt bevind zich weer s op een plekje waar ik nog nooit geweest ben. Ik heb er normaal ook niet echt iets te zoeken...(stukje bedrijventerrein) maar toch wel weer grappig dat je dan ook nu hier weer komt.
Ik loop toch nog wel ff te zoeken maar dat komt eigenlijk omdat ik niet goed op mijn telefoon kijk...
Toch maar even doen hej.... en ja hoor nu heb ik die engerd dan toch te pakken.
7 Mei.. we hebben antwoord van de CO van de witte brug. Hij moet er echt liggen en we hebben extra aanwijzingen gekregen dus we stappen op de fiets en gaan er voor.
We lopen weer naar het nulpunt want dat lijkt toch goed te zijn en ja hoor voor dat ik echt kan gaan zoeken voel ik dat ik ergens op sta.... op de cache gewoon pfff tsjonge zeg. haha zo kan het dus ook.
Hij is wel echt listig verstopt dus echt raar vind ik het niet dat we hem niet konden vinden. Maar we zijn blij dat we deze nu toch gevonden hebben.

 8 Mei sjeezen we maar weer naar Papendrecht. In Papendrecht heb je blijkbaar ook allerlei watertjes... ook wel wielen en walen genoemd. Hier is ook een geocache serie van gemaakt.
We gaan nu nummer 1 doen: "Papendrechtse Wielen en Walen 1 't Waaltje"
Dit is echt een mini die gewoon in het dagelijkse straatbeeld ligt.
Weer een smile op de kaart en weer een kalender gaatje gevuld.
9 Mei dat is eigenlijk een lastige dag om te cachen... mijn verjaardag 💛 want zo'n dag is natuurlijk altijd druk en gezellig. Maar vandaag gaan we ervoor.
De ochtend is gezellig druk en vol met allemaal gezellige lieve meiden van koor 💖
Maar na de lunch duurt het nog even voor de volgende visite komt dus Judith en ik pakken de fiets en gaan ff heerlijk op pad. Door Oud Alblas, richting Bleskensgraaf.
Want daar ligt het coördinaat van "?Het groot dictee der Nederlandse taal"
Hiervoor moesten we soort van eerst weer terug in de schoolbanken.
Want deze cache ligt er ter ere van de spellingswedstrijd onder deze naam die jaren op tv is geweest en ineens stopte.
Het dictee wat op de Geocache pagina staat moest goed bekeken worden want er staat een groot aantal fouten in. En door weer een formule los te laten op die aantallen kom je uit op een eind coördinaat.
En dat brengt ons vlak bij de waterkant bij een boom.
En gelukkig staat die boom daar waar die staat want met dat Judith een stap zet om te kijken of de cache in de boom ligt glijdt ze gigantisch uit zo tegen de boom aan. Als die boom er niet had gestaan had ze echt in het water gelegen. Maar de stap was wel goed want daar in die boom lag ook wel de cache.
Yes een cache op mijn verjaardag te pakken.
10 Mei heb ik al
11 Mei heb ik de prachtige route Mooi Maasland gelopen zie andere blog
12 Mei had ik al
13 Mei gaan we naar het bos ;) het alblasserbos wel te verstaan daar ligt "druk bosje 3"
Het is heerlijk om na t werk even in het bos te lopen voordat ik thuis weer eten sta te koken.
Het is even goed kijken hoe we op de juiste plek moeten komen maar gelukkig lukt het wel en hebben we de cache ook eigenlijk meteen te voorschijn..
14 - 18 mei heb ik ook al.
19 mei gaan we onze eerste Geo Art doen. Zie hiervoor de blog "? Tiendweg Streefkerk"
20 mei heb ik al
21 Mei We gaan richting Zijdebrug want daar ligt de multi "vieze beestjes"
We nemen Charlie mee en gaan lekker aan de wandel en hij loopt heerlijk te struinen.
Maar we lopen vast bij Waypoint 4 we zoeken flink met ons drietjes maar het wil niet lukken.
Dus we geven op.
Maar ja we willen niet naar huis zonder een smile op de kaart op deze datum. Dus rijden we door naar "Groene Zoom Elzenweg"
Daar is het groen wel erg hoog gegroeid. André en Judith wagen de stappen en vinden de Geocache. Weer fijn teamwork.
22 Mei Fietsen Judith en ik naar Ridderkerk om de cache "EV Snellaadstation 3 BP Ridderkerk" op te rapen. Een tijdje terug waren we hier ook maar toen hadden het geocachen niet in onze gedachten.. jaja dat gebeurt echt. Nu gaan we eens kijken wat we daar tegen komen....
Een kokertje in de vangrail
23 Mei: Judith en ik willen wel weer even een multi doen in Papendrecht: "Historisch Papendrecht 3 De Pontoniers"
Het is weer een fijn fietsrondje en als we cache hebben gevonden doen we natuurlijk nog even een shoprondje op de Meent.
24 Mei heb ik al
25 Mei daagje barendrecht zie Blog Barendrecht
26 Mei zijn André en ik in Middelburg naar de Koepelkerk geweest i.v.m. de preek van de leek van Franka Treur met Martin Mans op het orgel.
Het was een bijzondere dienst. We rijden via Vlissingen naar huis want als we in Zeeland zijn willen we wel even naar het strand. Heerlijk even uitwaaien en alles op ons in laten werken.
Als we dan echt naar huis rijden komen zien we op de borden de plaats 's Heer Arendskerke staan. In die plaats gingen we met het hele gezin Rhee op vakantie toen we nog maar een maandje verkering hadden. Dus daar liggen heerlijke herinneringen. We zijn op zoek geweest maar het huis niet gevonden. Dan maar een cache zoeken want dat lukt meestal wel zo ook deze: "Op de rand" Hij ligt zoals de naam al doet vermoeden op de rand van 's Heer Arendskerke.
Zo hebben we ook weer een gemeente erij ⋁ Goes
Terwijl we weer verder rijden hou ik de kaart in de gaten want ik wil nog wel een gemeente groen laten kleuren we hebben de tijd en hier rijden we ook niet altijd.
We kiezen voor  "Vogelvij" in de gemeente Borsele. We rijden om hier te komen over prachtige wegen met mooie vergezichten dus het is sws genieten.
De cache zelf is ook een leuke!
Deze cache kreeg je niet zo maar open, echt leuk en origineel gedaan.
Heerlijke dag geweest zo.
27 Mei dit is de laatste dag in mei waar ik nog nooit een cache op heb gedaan dus dat moet vandaag maar gaan gebeuren want dat betekend dan dat heel Mei vol is!!!!😀😀😀😀 en dus HOEF ik de komende jaren in Mei niet te geocachen hahaha.
We kiezen voor "Druk bosje 1" lekker dicht bij huis.
Deze schijnt volgens de logs best moeilijk te zijn dus we zijn voorbereid op een lange zoektocht.
maar m'n lucky eye viel op de juiste boomstronk.
Het is prachtig hier en dat zo dicht bij huis: 
28 Mei had ik dus al
29 Mei had ik al wel maar dat wil niet zeggen dat we dan niet gaan Geocachen... zie Blog 29 Mei
30 Mei had ik dus ook al
31 Mei had ik al wel maar ja als je dan in Amsterdam bent en daar nog geen Geocache hebt gedaan terwijl het onze hoofdstad is......zie Blog daagje Amsterdam en Castricum

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen