Barendrecht

25 Mei laden André en ik de fietsen in de auto en rijden naar Barendrecht. We zouden er ook naar toe kunnen fietsen maar ze geven toch wel regen op dus vandaar dat we het even zo combineren.
Waarom willen we naar Barendrecht. Op de (meestal 😋) gezellige facebook pagina "Geocaching voor iedereen" kom ik wel eens wat tegen wat ik dan op sla. Dit is er ook zo 1. En dan niet speciaal door een cache maar door een foto van De Gaatkensbult die geplaatst was.
En als we naar Ikea gaan zie ik wel dat het daar aan de overkant er mooi uit ziet.
Dus nu is het zover. We gaan het eens van dichtbij kijken. En natuurlijk willen we wel een Geocache doen vandaag.
Maar eerst naar die Spiegel.
Het is een aardige klim de berg op maar ik vind het dan ook wel echt mooi.
Ook het uitzicht is prachtig. En we gaan natuurlijk niet naar beneden voordat we foto's hebben gemaakt.
 Onder aan de trap bevind zich al een geocache. Eigenlijk laten we ons door de hint misleiden en zoeken we op de verkeerde plek. Een buurtbewoner wijst ons een paar meter terug en dan hebben we hem ook snel te pakken. "Blauwe Verbinding - Gaatkensbult"
We fietsen lekker even verder. Maar het wordt wel steeds bewolkter.
We komen weer langs de rivier en staan echt even te genieten van het mooie uitzicht.
We bepalen dat we nog een klein stukje verder fietsen voor we weer terug gaan.
Bij het omkeerpunt zeg ik hmm dit vind ik wel een mooi plekje voor een cache.. en ja hoor een paar meter verder op ligt er `1, nou die doen we dan nog wel even.
Oh kijk er staat al iemand te zoeken. We fietsen een klein stukje verder om hem niet te storen en we willen eigenlijk ook niet zien waar hij hem uiteindelijk op raapt.
Als de man op z'n racefiets weg is gaan wij naar het Nulpunt. En al snel zie ik wat ongewoon veel takkenspul liggen en met dat ik dat weg veeg komt de cache te voorschijn.
Dat is wel fijn dan kunnen we snel Rheeteam noteren.
"sprookje langs de oude maas"
Bij het open slaan van het logboek zie ik dat Hugo ook op deze datum heeft gelogd.... Oh wacht eens even hij was dus die man. Nou ja zeg haha jammer dat ik dat niet gezien had.
Wel grappig dit.
We fietsen naar Ikea want we zijn er nu toch dichtbij. Maar we komen ook nog een ijskarretje tegen... Even smullen dus.


Voordat we daarna echt naar huis rijden gaan we nog even naar Rhoon om die gemeente ook aan te vinken door daar een cache te doen.
"Groene Verbinding Noord" Een in een boom verstopte koker is dat een fijne makkelijke oppikker.
Leuke middag zo.
Genoten van de natuur en de gezelligheid samen en dan ook nog een paar geocaches gedaan😍

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen