De eerst helft van April 2019 met o.a. de Geocaches van GeoDaan

3 April gaan we even met de auto er op uit om een cache te doen op een plek waar we al eens eerder geweest zijn.
We hebben toen ook genoten van de route daar (de bomen serie bij Hardinxveld Giessendam)
Maar er ligt nog een Mysterie die we inmiddels opgelost hebben.
"De klap van de molenwiek"
We moesten hier allerlei vragen beantwoorden over molens en molenaars zoals bijv. :

Wat betekent “hij loopt met molentjes”?
-       -   Hij is dronken F = 3
-        -  Hij is verliefd F = 6
-         - Hij is niet goed wijs F = 9

En uiteindelijk komt daar dus weer een coordinaat uit. En die ligt dus aan het eind van het pad langs al die bomen.
En daar staat uiteraard een molen.
Charlie geniet mee van de wandeling
En bij het eindpunt aangekomen hangt er een verdacht vogelhuisje waarin een doosje zit met een boekje om onze namen in te schrijven.
4 April moet ik weer in Sliedrecht zijn en net als de vorige keer komt Judith mij tegemoet als weer richting huis fiets en doen we dit x 2 geocaches die dan op ons pad komen:
Riens 5000e en Popeye's laatste vlucht.
Voor die van Riens moest heel wat gepuzzeld worden en er moest zelfs een hulplijntje ingeschakeld worden om tot een oplossing te komen.
In allerlei talen staat hier vijfduizend en daar moet een coördinaat uit gevormd worden.
Als dan de puzzel eindelijk is opgelost is het een fijn gevoel als je eindelijk de cache in handen hebt.
Popeye's laatste vlucht is een multicache.
Deze cache begint bij het Monument:
Het 'Lancaster-monument' in Papendrecht is opgericht ter nagedachtenis aan de bemanningsleden die op 21 juli 1944 zijn omgekomen toen hun bommenwerper (de 'Popeye') door de bezetter werd neergehaald.

Via allerlei getallen op dit monument komen we uit op het eindcoördinaat en daar gaan we op zoek naar de cache.
De cache is helaas niet goed achtergelaten of misschien zelfs wel bewust in de struiken gegooid.

Het is ook helemaal nat.
We maken een foto en sturen dat naar de Cache Owner zodat zij dit in orde kan maken.
Je leest dit soort dingen vaker maar om het dan nu ook zelf zo te vinden is wat minder leuk.
Weer een ervaring rijker maar wel een negatieve.
Op 5 april wordt er weer een event georganiseerd bij de zijdebrug. En wij zijn natuurlijk van de partij.
Altijd leuk om bekende cachers te ontmoeten en mee te babbelen en weer nieuwe mensen te leren kennen waarvan je de naam wel eens gelezen hebt. Leuk om daar nu een gezicht bij te zien.
We maken ook nog even een praatje met de Cache Owner van de cache van gisteren. Het schijnt wel vaker met deze cache gebeurt te zijn, ze gaat de cache verplaatsen in de hoop dat ie nu wel heel wordt gehouden.
Ook Geo-Daan is aanwezig. Hij is een beroemde/beruchte geocacher in deze omgeving. Hij maakt echte nadenkertjes.. geen puzzels voor thuis maar puzzels ter plekke.
Ik heb er ooit 1 van gedaan maar er zijn er nog meer en die gaan we zeker wel binnenkort doen.
Ik kon weer wat verschillende woodies ruilen dat is ook atlijd leuk!
Op 7 April kwam er een nieuwe Multicache van Anharu uit: "de polderwandeling"
Op 8 April ging Judith er samen met Charlie op uit om deze multi te lopen. Het was alleen toch wel erg ver en warm en er moest over hekjes heen gegaan worden enz. Dus meteen na m'n werk ben ik naar d'r toe fietst om het samen af te kunnen maken. Als we dan eindelijk op het nulpunt zijn begint de tijd te dringen. Judith heeft nog een afspraak staan voor vanavond en ik moet nog koken. We besteden echt wel wat tijd met zoeken naar de cache maar nee helaas we kunnen hem niet vinden echt wel heel jammer want we hadden de eersten kunnen zijn.
We staken de zoektocht ivm tijdsnood.
De volgende dag heeft Judith tijd om terug te gaan en in alle rust heeft ze de cahe eigenlijk zo te pakken. Toch nog een tweede podium plaats. Erg leuk voor d'r!!
Ik heb op 10 April pas tijd. Samen met André ga ik naar grond zero en ja ook eigenlijk vrij snel te pakken. Stom dat je daar dan toch over heen kan kijken in eerste instantie.
11 April Yes we gaan er op uit om een paar van Geo-Daan (hij noemt zich tegenwoordig de Vonkies) z'n caches te gaan doen. Omdat ze nogal ingewikkeld zijn volgens zeggen nemen we André mee. want 3 weten meer dan 2.
We beginnen bij "Geodaan's Black Box" We hadden hem snel te pakken maar ja dan
We moesten goed kijken maar dan zagen we Geodaan er op staan en daar stonden cijfers bij zo wisten hoe het slot open moest.... maar dan ben je er nog niet.... schudden duwen er moest van alles gebeuren om het log te voorschijn te halen. Maar het is gelukt. Dit viel nog wel mee... tenminste alleen had ik dit niet voor elkaar gekregen maar Judith snapt dit soort dingen.
Geodaan's Blue Box is de volgende
Ik had deze snel te pakken maar ook deze ging niet zomaar open maar dat had Judith dan weer zo voor elkaar. Zo gaat het best lekker op naar: Geodaan's Blekboksie
Nadat we ook hier vrij snel onze namen hebben genoteerd doen we er nu 1 van J+A+K+N+S namelijk "Iene miene mutte" want deze ligt op de route. Dit is ook degene die steeds de events organiseert bij de zijdebrug.
Oh wauw wat een leuke is dit zeg. Lekker diep in het bos verscholen kom je ineens deze tegen.
Zie het juiste pinnetje maar eens tevoorschijn te halen...
Zeker een Favo waard.
Op naar: "Draaien maar" van dezelfde Cache Owner. Dus we zijn benieuwd... Ook al zo'n toppertje. Wel een stuk moeilijker maar met een beetje geduld en elkaar afwisselen krijgen we het voor elkaar om het zo te draaien dat we het logboek te voorschijn kunnen halen.

Bij "Effe het bos in" lijkt het te gaan om een simpel kokertje maar niets is minder waar. Het zijn twee kokertjes en met een bepaalde actie komt de logrol bij 1 van de kokers te voorschijn. Erg leuk gemaakt!
En dan nu... nu staat "Onder een bruggetje" op de planning. Hier hebben we zelfs het waadpak voor meegenomen. Want Judith wil deze eigenlijk niet laten liggen nu we hier toch zijn. En deze anders zo heel dichtbij huis groen ipv geel op de kaart blijft staan.
Op de plaats van bestemming gekomen lokaliseren we eerst met elkaar de plek waar het buisje zo moeten hangen. En ja dan Judith stoer als ze is met het waadpak aan het water in. En gaat het bruggetje onder en zo maken we er teamwerk van. En ja hoort ze haalt het kokertje tevoorschijn en ik schrijf onze namen erin waarna Judith het kokertje weer terug hangt. Het klinkt allemaal best simpel zo maar het was een erg blubberige sloot en het kokertje kreeg ze ook maar net te pakken.
But we did it.

Er ligt nog 1 opgeloste puzzel op de kaart: "Piep zegt de muis" die we nog even willen doen terwijl het al aardig schemerig wordt. Hier hebben we eerst weer een aantal vragen voor moeten oplossen zoals o.a. deze:

Muizen kunnen muziek maken. Wat is de frequentie?
Tussen 20 Hz en 10 kHz E=1
Tussen 10 kHz en 30 kHz E=4
Tussen  30 kHz en 110 kHz E=7

Maar dit is wel een gewoon oppikkertje dus dat kan nog wel.
Ik hou niet van muizen maar deze is wel leuk.
 Een leuke afsluiter terwijl de zon prachtig ondergaat
Ik heb de smaak te pakken en de volgende dag ga ik er nog even op uit om "Extraatje de polderwandeling" op te rapen. Even lekker uit waaien terwijl je een cache opraapt.
Een heerlijke combinatie!
Hihi raar kleurtje plant dus ja dat was een snelle vondst.
Op 14 April moet ik even een jasje ophalen van 1 van de koorleden van Genesis. Als we dan toch onderweg zijn..... Jep doen we meteen maar even een cache!
"Boom 4 de Plantaan" wordt het.
Dit is dus blijkbaar een plantaan.
De cache hebben we aardig snel te pakken maar dan kom ik tot de ontdekking dat ik geen pen bij me heb.
Ik bedacht dat ik dan maar met een takje probeer te schrijven maar dan zie ik een ouder echtpaar aan komen. Gelukkig mag ik even een pen van hen lenen zodat ik wel gewoon mijn naam op kan schrijven. Weer een smiley op de kaart! đŸ˜€


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen