De woonboot in Alkmaar

15 maart 2019

André was in Januari jarig en hij had nog geen cadeautje gehad van mij.
En samen met de kinderen bedacht ik dat het wel leuk zou zijn om een nachtje weg te gaan.
Maar dan niet zomaar een nachtje weg het zou iets speciaals gaan worden...
Op internet staat zat dus we kwamen uit bij een Woonboot💛
In Alkmaar.
André wist van niks het was voor hem een complete verrassing. Zelfs het feit dat hij vrij was wist hij niet dat had ik voor hem geregeld.
Donderdagavond op de bank zei ik..."zo lekker weekend joh"
 "eh nee ik moet morgen nog hej"
"nee schatje je hebt morgen vrij dat heb ik voor je geregeld, Ruud vind het helemaal prima"
"huh nee joh dat kan niet" 
"jep echt waar"
Het duurde ff maar uiteindelijk had hij door dat hij dan ook echt vrij was.
"maar wat gaan we doen dan?"
"dat is een verrassing dat zie je morgen😏"
De volgende dag vertelde ik alleen dat hij wel even z'n tandenborstel mee moest nemen omdat we de volgende dag pas weer thuis komen...
hihi dat verbaasde gezicht... geweldig!!!
Ik zette in de Tomtom het adres van de Kringloopwinkel in Naarden.
Dit is tenslotte een uitje voor André z'n verjaardag dus doen we dingen die hij leuk vind.
En deze kringloop winkel was een tijdje terug op tv en zag er heel mooi uit dus daar gaan we eerst maar eens heen.
Het is inderdaad een erg grote ruime nette winkel.
Ik koop er zelfs een fruitschaal.
Ja en dat wordt het nu tijd om het adres van de woonboot in de Tom tom te zetten.
Maar ik zie dat het nog niet helemaal tijd is... we hebben een tijdafspraak ivm sleutel en uitleg dus eh ja wat doe je dan als tijdsbesteding??? Jup een geocache.

"met STIP op de kaart ... Starting"

is de dichtsbijzijnde.

Maar ik vind deze cache achteraf niet zo heel fijn, hij zit op een gevaarlijk punt van de weg dus snel pakken schrijven en wegwezen.
Wel weer een gemeente erbij.

Ondertussen heeft André nog steeds geen idee waar we heen gaan de route gaat nu naar het industrieterrein, die ligt aan het water en in dat water ligt de woonboot..... maar dat ziet hij echt pas op het allerlaatste moment, de verrassing is dan ook groot en hij vind het helemaal geweldig 😀😀
We krijgen de rondleiding en uitleg en dan kan het genieten gaan beginnen.


Hihi hij vind het echt geweldig het is ook lekker ruim, een super leuke nieuwe ervaring.
Het is heerlijk weer dus we besluiten de fietsen die hierbij horen te gebruiken en naar het Centrum van Alkmaar te fietsen.
Heerlijk zo ff te genieten van het zonnetje terwijl het thuis blijkbaar behoorlijk regent.


Nu weer lekker terug naar de boot waar ik bami klaar maak (1 van z'n lievelingsgerechten)
De avond komen we wel door met tv kijken lezen en gezelligheid en allerlei lekkers.
De volgende dag moeten we na een heerlijk ontbijt de boot helaas weer verlaten maar wat een top ervaring was dit zeg!!


We hebben vanmiddag ook nog wel een verjaardag maar we hoeven niet meteen naar huis.
André vind het ook leuk om nog wel en cache te doen en het wordt 

Dino Trash (TB Hotel)


Om deze cache open te kunnen krijgen heb je 3 getallen nodig in de volgorde van onderstaande raadsels:
1. Er liggen 10 appels op tafel en je pakt er 2 weg. Hoeveel heb je er dan?
2. Ik ben een oneven getal. Haal je er een letter af dan word ik even. Welk getal ben ik?
3. Hoe vaak kun je het getal 6 van het getal 30 aftrekken ?

Ja denk daar maar eens over na.
Ons is het in ieder geval gelukt



Leuke cache na onze overnachting in een woonboot in alkmaar.
Deze cache werd aangeraden op facebook ivm de woodies dus ja daar moest ik even naar toe.
Een woodie van onze Charlie in achter gelaten en een bosmier woodie meegenomen.
TB brilsmurf gaat ook mee voor in onze voortuincache.
TFTC

We rijden nog naar Amstelveen om daar te gaan shoppen maar het parkeren is daar niet te doen.
Dus we rijden naar de kringloop en daar is ook een leuke luchtent om de dag mee af te sluiten.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen