Ons Hoekkie / Our Corner

Eindelijk is het dan zover: onze eigen cache.
Er gaat heel wat voorbereiding aan vooraf.
Een eigen cache oke leuk, maar waar zouden we die plaatsen?
Eerst maar eens 1 dicht bij huis. Dan heb je er controle op.
Maar waar dan?
Uiteindelijk een plekje gevonden: in onze voortuin.
Dit doen veel beginnende cachers.
Dit wordt dan ook aangegeven want niet iedereen houdt daarvan.
De plek is dus bepaald maar nu nog iets om de spulletjes in te doen.
Mijn pa heeft nog wel een leuk kistje staan.
Stickers en een logboekje bestellen. Stickers voor op het kistje en een logboekje waar mensen kunnen opschrijven dat ze onze cache gevonden hebben.
Ook de coördinaten moeten helemaal juist bepaald worden want het zou heel vervelend zijn als men het niet kan vinden doordat de coördinaten niet kloppen.
En ik vind het eigenlijk wel heel leuk als er een travelbug van ons start in onze cache.
Dus die ook maar bestellen dan.

Dan nog een naam verzinnen waaronder de cache geregistreerd kan worden.
We wonen in een hoekhuis, waar we de cache willen plaatsen
is het hoekig dus de naam is snel bedacht:
Ons Hoekkie / Our Corner. (lekker eigenwijs met twee K's)
Nu nog de site invullen...pff dat valt niet mee zeg. Mijn verhaaltje er op lukt wel maar dan wil ik er nog graag een foto bij die meteen zichtbaar is ipv alleen maar aanklikbaar...
Gelukkig is er ook nog de Geochat en vind ik daar "jefmen" Hij heeft mij geweldig geholpen en zo is er een mooie pagina ontstaan.
Als dat dan allemaal in orde is gaat de aanvraag van goedkeuring de deur uit.
Dit hebben we donderdagavond gedaan. En zaterdagmiddag al was er de mail dat de cache is goedgekeurd en dat deze online is geplaatst. Wow dat ging snel!!! Spannend zeg hij kan nu dus gevonden worden. En dan anderhalf uur later is daar de eerste vinder!! Dat had ik echt niet verwacht!
Zo snel! Maar dit is wel heel leuk! Ook komen er felicitatiemails binnen van medecachers uit de buurt. Zo wordt het Geocachen nog leuker! Inmiddels (1 dag verder) zijn er al zes vinders.
Dus het avontuur met onze eigen cache is begonnen! 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Ameland