Autopech

Op 20 2012 Augustus wil de auto niet starten. Flink balen dus!
21 Augustus helpt de buurman met de accu.
André zei van te voren al: als we de auto weer aan de praat hebben moet ik ff een rondje rijden... weet je nog ergens een cache?
Ja natuurlijk dat komt wel goed!
Ik heb even op internet zitten kijken en besluit dat we naar ridderkerk gaan.
Judith en Ingrid zijn net aan een film begonnen en hebben geen zin om mee te gaan.
Maar Rosa (buurmeisje) zag het wel zitten dus kwam ze heel lief vragen of ze mee mocht.
Ja natuurlijk!
We rijden naar de cache "Oepke Noordmans"
Het is ook een voortuincache net als de onze.
Nu we er zelf 1 hebben heb ik er minder moeite mee om bij een ander in de voortuin bezig te zijn.
Als we in de straat zijn is het ff kijken maar al snel heeft Rosa de juiste tuin in de gaten.
André gaat ff een paar rondjes rijden terwijl op ons gemakkie de cache bekijken, het logboekje invullen en een praatje maken met de eigenaar. Leuk om zo met elkaar te babbelen.
Rosa en ik hebben er nog geen genoeg van en willen er nog 1 doen.
Het wordt debrillenmaker@work . Dit is bij een opticiën op het winkelcentrum Vlietplein.
Deze opticiën zit tegenover een gezellig restaurant waarvan het terras gezellig vol zit.
Daardoor heb ik toch enige aarzeling aangezien de cache zich niet heel duidelijk laat zien.
Twee meisjes op een klimrek zien de aarzeling en komen vragen of ze misschien mogen helpen want 1 ervan weet hoe het werkt.
En door 1 simpele aanwijzing en met de gedachte dat dat terras altijd wel open is gaan we toch aan de slag.
Hij is origineel. En tot mijn verbazing zag ik daar onze eigen travelbug "Hide it, Find it, Log it" Ik zag hem en ik dacht: "huh?? Oja dat is waar die is hierheen verplaatst." erg grappig.
Nog even een praatje met de meiden en dan snel weer naar André die niet weet waar we blijven.
Richting Alblasserdam komen we langs "Oude molen" en doen we hier een poging.
Het blijft helaas bij een poging want we kunnen het niet vinden.
Dit is er 1 onder een viaduct tussen Alblasserdam en Ridderkerk.
We zijn niet de enigen die het niet kunnen vinden maar we balen wel.
Want we dachten Wij gaan hem wel ff vinden!
Maar nee dus. Rosa en André zijn hoog geweest, terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet hoeft.
We gaan dus nog wel een keer terug. Want we willen deze wel kunnen bijschrijven op de kaart!!!
Zo zie je maar weer waar autopech toe kan leiden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Ameland