14 Juli 2021 Gemeentejacht

 Vandaag gaan we een dagje samen weg. We vinden het heerlijk om samen te fietsen dus dat was het plan. Ik had een mooie route bedacht maar helaas is het regenachtig weer. En we zijn wel mooi weer fietsers. We gaan ons niet in regenpak hijsen om te gaan fietsen. We besluiten dan maar een rondrit met de auto te gaan doen en wat gemeenten groen te kleuren op de kaart. 

We gaan naar de provincie Utrecht. Daar zit nog een hoekje van drie gemeenten waar we nog geen geocache gedaan hebben. Het zijn de gemeenten Lopik, IJsselstein en Montfoort. 

Bij Montfoort gaat er bij mij een belletje rinkelen. Vroeger als jonge meid van 18 jaar tot 23 heb ik gewerkt bij Kaashandel van der Stok. Dit winkeltje zat in de Bas van der Heijden van vroeger. In Alblasserdam. De eigenaar woonde in Montfoort. Zou de kaashandel nog bestaan? Na enig onderzoek blijkt er nog een winkel te zijn in Lopik. Dus daar gaan we eerst maar eens even naar toe. Toch wel grappig om daar even heen te gaan en ouderwetse Noord-Hollands Belegen Kaas te kopen want dat vond ik wel de lekkerste die we verkochten. Ik kijk met goede herinneringen terug op die tijd. In Lopik is een leuk klein winkeltje en het ruikt er heerlijk ouderwets naar kaas…. Gek hè haha maar leuk om dit weer even te ruiken. Dat heb je niet als je de kaas gewoon in de supermarkt of de markt koopt.

Dan rijden we naar de cache die ik voor Lopik had uitgzocht. 

“Rust bij de Magnolia” heet deze geocache. De Magnollia staat nu niet in bloei maar zo ziet hij er uit in de bloei periode:

Een prachtige bloem! Dan rijden we naar IJsselstein voor de volgende Geocache. Dit is een minibieb. Daar maak ik André altijd blij mee. 

Dan is het zo’n beetje lunchtijd dus zoeken we een leuk restaurantje op. Het is droog dus als we buiten kunnen zitten zou dat leuk zijn. Het is “De Kloostertuin” geworden. En we hebben echt heerlijk gegeten!!

Daarna rijden we naar Montfoort. Daar ligt een Cache bij een Mussertpaal. Ik hou van bijzondere plekjes dus dit trekt me wel aan. 

Een simpele cache, maar met een interessant achtergrondverhaal.

Een Mussertpaal is de benaming voor een betonnen grenspaal zoals die langs sommige doorgaande wegen in de Nederlandse provincie Utrecht zijn geplaatst op initiatief van Anton Mussert.

Mussert werkte van 1920 tot 1934 als ingenieur bij de Provinciale Waterstaat Utrecht en werd speciaal belast met het provinciaal wegenplan, een nieuwe landelijke ontwikkeling. De palen markeren de grens tussen de provinciale grond en particulier eigendom. Op de achterkant van de palen staan daarom de letters PG: Provinciale Grond. Op de andere zijden van de paal staat het provinciewapen van Utrecht.


Na deze cache ziet Utrecht er al weer beter uit. 
Dan rijden we nu naar onze eigen Provincie Zuid-Holland want ook daar zijn we nog lang niet klaar. 
We gaan de vier meest rechtse gemeenten doen dan blijft er nog een mooi rijtje over voor een andere keer.
Het zijn de gemeenten Nieuwkoop, Kaag en Braassem, Leiderdorp, Zoeterwoude.
 “De uil”
Deze is zo mooi gemaakt en krijgt zeker een Favo💚
Voor de ene cache moet wat meer moeite gedaan worden als voor de ander.
”Zicht op de Wassenaarsche polder” 


Ik weet niet waar de Wassenaarse polder had moeten zien maar dit zijn wel mooie plaatjes
Dan gaan we naar “Roofvogels in de tuin” Deze zit ook echt leuk in elkaar. We moesten even zoeken maar zagen toen het touwtje hangen waar we de cache mee te voorschijn kregen. 
Leuke constructie. 
Dan nog 1 voordat we naar huis gaan.
“De waterval” 

Het is maar een brug, maar ik heb er wat mee, ik weet niet precies wat maar ik vind het leuk. De cache ligt iets verderop. 
De cache lag iets verderop. En met deze cache ziet Zuid-Holland er ook weer beter uit. 

En zoals gezegd blijft er een mooi rijtje gemeenten over voor weer eens een ander ritje. 

Leuke dag geweest!

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen