De Adventure Lab-cache van Judith: "Legend of Kinderdijk"

Op 8 Januari 2021 gaan André en ik de Labcache van Judith fietsen.

 Ik heb al eens verteld dat er verschillende soorten Geocaches zijn.. Maar volgens mij heb ik nog niet, of in ieder geval nog niet zo vaak verteld over een Adventure Lab Cache. Je hebt er ook een speciale app extra bij nodig:


Wat is een Lab cache? 
Begin 2019 is de lab cache zoals hij nu bestaat ontstaan, hoe het er voor die tijd uitzag is ingewikkeld en nu niet van belang. Bij een lab cache wordt je eerst langs maximaal 5 bezienswaardigheden gevoerd die allemaal in hetzelfde thema zijn. Bij elk van die punten moet je een vraag beantwoorden, dit kan een open vraag zijn of een meerkeuze. Je moet daadwerkelijk bij de locatie aanwezig zijn om de vraag te kunnen beantwoorden, meestal binnen een straal van 25 meter. Eerder komt de vraag en de mogelijkheid om te beantwoorden niet in beeld. Bij een multi cache kan je soms al thuis proberen vragen op te lossen omdat je soms dingen op internet kan vinden en bijv. via Google Earth dingen kan zien. Dat kan dus bij deze niet, je moet echt ter plaatse gaan om te kunnen antwoorden. Na maximaal 5 vragen houd de Adventure lab-cache op en heb je 5 punten erbij en je bent weer het 1 en ander wijzer geworden. Maar je kan als cache-owner ook zeggen ik doe er nog een bonus bij. Die vind je dan in de gewone app van geocaching. Soms heb je dan wel letters of cijfers moeten noteren die je onderweg of bij het beantwoorden tegen kwam, maar dat zijn we als geocachers wel gewend.

Nu het verhaal van de labcache van Judith: 
In 2020 kon je je opgeven voor het maken van een labcache. Judith vond dat wel interessant en wilde er meer van weten en dus klikte zij verder op de site om te controleren of ze voldeed aan de voorwaarden... Blijkbaar klikte ze iets te ver door want ineens kreeg zij in beeld   "u voldoet aan de volwaarden, binnen enkele weken krijgt u van ons een mail als u bent geselecteerd" Eh, Oh, wil ik dat wel dan??? Nja we zien wel. Nou zal ik wel geselecteerd worden ook.... En ja hoor ergens in September krijgt Judith een mailtje dat ze geselecteerd is.
Ze had al een voorgevoel dus ze had al een beetje bedacht wat ze zou willen. Maar ja nog niet uitgewerkt natuurlijk. Tussen het afstuderen door ging ze aan de slag en zo ontstond "Legend of Kinderdijk". We wonen er vlakbij, en het is een mooi gebied maar niet iedereen weet waarom het nou Kinderdijk heet, hier bestaan verschillende verhalen van. 
We gaan gewoon maar op pad met de labcache van Judith (Juusie97) en dan komen we erachter. De eerste beschrijving die je ziet is:

De molens van Kinderdijk zijn benoemd tot werelderfgoed. Ze zijn wereldwijd bekend.
Maar ken je ook de legende van Kinderdijk? Wat is het verhaal achter de naam? Is het waar?

"Hoi,
Ik ben een kat. Sommige mensen noemen mij een held.
En ik vind het leuk om een held genoemd te worden. Ik vertel je graag mijn verhaal.
Het verhaal waarin ik de held ben. Volg mij maar naar de 1e locatie."

Voor meer uitgebreide informatie en parkeren, zie de Mystery Bonuscache: GC93Q5A
Hier wordt de bonus cache die je in de gewone geocaching app kunt vinden al benoemd. 

We beginnen dus bij nr 1, deze hoeft niet op volgorde (er zijn er die dat wel moeten) maar nr. 1 is het dichtstbij huis. (ik zal niet alles verklappen)
Nr. 1: Huis te Kinderdijk.  
De vraag die je krijgt als je dichtbij genoeg bent: wat zie je boven het raam op 'huis te Kinderdijk' ?
Als je het juist antwoord invoert krijg je dit te zien: 
Zoals je ziet wordt het coördinaat van de Bonus ook al een beetje vrijgegeven. 
Als we bij locatie 3 zijn gekomen zien we: 
De vraag die hierbij hoort: Hoe heet het wiel hierachter? Als je de vraag goed beantwoord krijg je dit te zien: 
Ook weer een gedeelte van het coördinaat. Als je dus langs de vijf punten bent geweest heb je het complete coördinaat van de bonuscache te pakken. En kun je daar naar toe. Wij gaan nog even naar punt 4 en 5 en daarna nemen we je mee naar de Bonus.
We hebben de vragen van 4 en 5 juist beantwoord en hebben dan nu ook het complete coördinaat van de Bonus te pakken. We zijn al redelijk in de buurt. Ik heb een beetje meegekeken met het ontwerp en het plaatsen van de cache maar André niet echt dus ik laat hem zoeken en ontdekken. 
Tijdens de labcache wordt je steeds door de kat wat meer verteld.... dus wat is er dan leuker dan?
Juist: 
we hebben de kat (de geocache) gevonden

Erg leuk om zo weer bij de molens terecht te komen. We beseffen het vaak niet maar wonen wel dichtbij een prachtig, bijzonder gebied. Gelukkig is daar geocaching. Zo kom je nog eens ergens! Want er zijn nog veel meer mooie gebieden in Nederland en daar buiten. 





 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen