Mei 2020 met o.a. Genieten in de Waard en TTL Cache en nog veel meer

De maand Mei heb ik vorig jaar al helemaal vol gekregen dus ik Hoef! er deze maand niet op uit. Maar ja een maand niet cachen dat zal zo snel niet meer gebeuren denk ik. Want het is gewoon zo heerlijk ontspannend. Het voelt ook gewoon gek om niet persee te hoeven.
Normaal gesproken ga je niet ff op je fietsje heen en weer naar bijvoorbeeld Ridderkerk na een dag werken. Maar dat deed ik de afgelopen tijd wel en vond dat ook echt wel leuk omdat ik ook zo graag die kalender vol wilde hebben.. het is maar net waar je je mee bezig houdt. Maar ik vind dat gewoon een leuk doel. Judith heeft deze maand nog niet vol...
2 Mei gaan we er weer op uit. Niet omdat het een kalendergaatje betreft maar op 2 Mei 2000 is het Geocachen begonnen... 20 Jaar geleden dus dat is een feestje waard. Nu worden alle feest events die georganisserd zouden worden ivm de Corona even opgeschoven zo ook de onze... jaja wij gaan een event organiseren... daarover later meer. Maar er wordt wel een souvenir uitgegeven om dit te vieren.
En omdat wij zulke enthousiaste/fanatieke geocachers zijn willen we eigenlijk wel graag op deze dag zelf een Geocache vinden
We rijden naar "Tor" ter plekke bedenken we dat we niet echt juist gekleed zijn want deze cache bevindt zich aardig in de bushbush. Judith denkt boeiend en gaat gewoon door de brandnetels en bramenstruiken heen, Stoer!
En als ze het dan heeft gevonden ga ik toch even kijken nadat André de weg heeft vrij gemaakt.
Het is wel weer een leukerd en het is sws mooi hier. En het Souvenir is binnen.
De volgende dag is wel voor een kalendergaatje en Judith had bedacht om nu eens naar de Moerdijk te rijden voor de Virtual die daar te doen is. We rijden wel vaker hier langs en dan denken we "ja hier moeten we een keer stoppen" maar dat komt dan niet uit.
Het lijkt André ook zeker leuk om hier een keer echt heen te rijden en de brug vanaf de andere kant te bekijken zeg maar. Als we aankomen is het heerlijk rustig dus dat komt mooi uit. We lopen naar het monument waar we de foto van moeten maken maar gaan daarna niet meteen weer door.
An wil wel even onder de brug door lopen en Charlie vind dat uiteraard geen probleem lekker struinen. Tja hier hadden wij anders niet zo snel gekomen. Echt leuk dit.
Wij vinden het ook leuker om via een andere route naar huis te rijden, dus Judith had eens even op de kaart gekeken en gezien dat er aan de andere kant bij de sluizen vlakbij Willemstad ook nog een Virtual te doen is. Dus rijden we via een mooie toeristische route daarheen. Heerlijk lekker toeren.
De sluis is precies ook in werking, ook leuk om te zien.

Dus twee smileys erbij op de kaart.
En genoten van de natuur onderweg.
Op 8 Mei trekken we er weer op uit. André zei: Moet je van de week nog geocachen Co? Eh moet niet maar wil wel hoor hoezo? Nou ik heb een leuk boek gezien op marktplaats voor Judith maar het is in Alphen a/d Rijn... Oooh prima joh die gemeente heb ik nog niet dus doe maar hoor :)
Judith en Charlie gaan ook mee en we gaan eerst naar Reeuwijk dat ligt op de route en dan kunnen we ook die gemeente groen kleuren.
Judith heeft daar op de kaart een mooi parkje gezien waar we met Charlie kunnen lopen en waar een cache ligt de perfecte combinatie.
De rit er naar toe is ook al genieten erg mooie omgeving. Voor we het parkje echt in gaan heeft Judith de cache "parkbruggetje" al te pakken, ze is altijd heel goed in het bestuderen van de kaart.
Hij lag op een heel stiekem plekje onder de brug. Nadat we onze namen genoteerd hadden gaan we ff lekker aan de wandel. Echt altijd leuk om in een nieuwe omgeving te lopen.
Dan gaan we naar Alphen a/d Rijn. Judith denkt overigens dat we daar ook gewoon een cache gaan doen. Zij weet niet van het boek af. Ze kijkt onderweg wel op de kaart en als we bijna bij het adres van het boek zijn vraagt ze zich hardop af naar welke cache we rijden. André parkeert de auto en zegt nee ik ga eerst ff iets op halen. Als hij dan het boek van Friends aan haar geeft vind ze dat wel erg leuk. Dan zeg ik haar welke cache ik voor deze plaats op het oog heb en navigeren we daar naar toe.
Het gaat om "Flipperkast 2.0" Een cache met ruim 50 favorieten en ter plekke moet je wat doen voordat je je naam op de logrol bij kan schrijven en daar houden we van als we er tijd voor hebben.
Het blijkt tegenover de gevangenis te zitten... toch wel een gek idee.
We lopen door wat bosjes heen en dan zien we het houten kastje hangen.
De benodigde tools zijn aanwezig: stokken, en daarmee moeten we het kokertje met de sleutel te voorschijn zien te halen. De stokken zaten achter slot en grendel zodat niet iedereen hier mee aan de haal kan.. nou zou hier waarschijnlijk ook niet zomaar iemand lopen zo diep in de bosjes maar toch.
De code voor het slot staat voor de geocachers op de pagina. Met die stokken is het een heel gefriemel om een kokertje naar boven te krijgen en de eerste twee die boven komen zijn ook de verkeerde kokers: er zit geen sleuteltje in. En dan rammelt Judith met de stokken met het volgende kokertje en daar lijkt wel wat in te zitten. En ja hoor als het kokertje boven komt zit daar het sleuteltje in. Met dat sleuteltje kunnen we het dak open maken en daar vinden we het logrolletje waar we met plezier onze namen in schrijven. En uiteraard krijgt deze cache ook van ons een Favoriet melding.
Het was weer een leuke middag.
Op 16 Mei trekken we er weer eens wat meer tijd voor uit en gaan Judith en ik de Trail "Genieten in de Waard" afmaken. We zijn daar twee jaar geleden aan begonnen en zijn toen gestaakt omdat het steeds kouder werd en het niet meer leuk was om verder te gaan. Maar ja dan wil je het toch een keer af maken. En die dag is nu gekomen. André laad de fietsen in en brengt ons om 9.15 in Muisbroek. En vanuit daar maken we de route af en fietsen we richting huis.

De geocaches zelf zijn totaal niet bijzonder. Het zijn zogenoemde "pleurkokertjes" kokertjes onder een steen, achter een plankje in een boom en meer is het niet.

Maar bij deze caches is het de route die telt. Je fiets door een prachtig gebied, het is onderweg echt genieten van alles wat we zien.


De bonus is wel meer dan een kokertje alleen daar moeten we ook wel even naar zoeken maar die is dan uiteindelijk ook wel leuk. Een vogelhuisje achter een informatie bord.
We komen ook nog langs de caches "Weidse blik" en "Polders rondom Bleskensgraaf" Dus ook die zoeken we op en zo hebben we rond half 2 toch weer een hele slinger smileys op de kaart staan.
En een trail die af is.

mooi plaatje toch?
Ik hoefde niet te gaan cachen in mei maar je ziet hoe het gaat het is een heerlijke hobby en we gaan graag op pad, als het ook alleen maar een moeten is dan gaat er iets niet goed.
17 mei gaan we er al weer op uit.
Op 14 mei rolde er een mail binnen met een nieuwe Geocache. Het betreft een TLL cache.
Een TLL cache staat voor Team Lage Landen. En dit is bedacht door Team Snip en Snap.
En dat volg ik helemaal op Instagram en Youtube en ben daar ook enthousiast over. Eerst dacht ik: "ik ga alle TLL caches die verschijnen doen" Maar ehm dat is niet te doen want de aanmeldingen stromen binnen. En ik zag dat ze zelfs op Curacao worden geplaatst dus ja laat maar.
Maar goed deze ligt in Waddinxveen en dat is best te doen.. We zijn er idd pas nog geweest maar Judith was daar niet bij en zij wil deze gemeente ook wel op de kaart zetten.
Maaaar dit is wel een puzzelcache dus eerst even aan de slag.
Een sudoku, dat kan ik wel dus ik ga ff lekker puzzelen.
Al snel heb ik de oplossing. Maar Surpise dan ben ik nog niet klaar er volgt nog een puzzel: een japanse puzzel, ik heb er geen foto van gemaakt maar zo ziet dat er uit:
Ik had dit nog nooit gedaan maar na uitleg van Judith er mee aan de slag gegaan en na wat gepruts op Internet had ik dan toch de oplossing Yes Hehe. Oh huh nog geen coördinaat? Nope.. een volgende puzzel. Dit keer een legpuzzel:
Dit kostte wel wat uurtjes maar ik was heerlijk bezig en na deze puzzel kwam dan toch het coördinaat tevoorschijn. Nu weten we waar we moeten zijn en plannen het in voor de zondag: Judith heeft dan weer zo'n kalendergaatje.
De vorige keer toen we in Waddinxveen waren wees Ma,Fi&Me ons op de cache
 "🚙Aansluiten op de A20 🚗🚕🚓🚒🚌🚗" Ook hier moet eerst voor gepuzzeld worden.
Maar ook dit lukt mij zelf wel. Het is even rekenen met wat file-cijfers en dan komt ook daar weer een coördinaat uit.
Dus rijden we eerst langs deze cache. Het is ook weer een heerlijk gebied voor Charlie. Hij boft maar met onze hobby want zo komt ook hij nog eens ergens.
Ter plekke halen we een erg leuke cache naar boven, echt een toppertje!
Voordat we de auto in gaan lopen we nog een extra rondje, ondertussen kijkt Judith op de kaart en ziet ze dat er nog 1 in de buurt zit.
Dus duiken we het bos weer in en wandelen we heerlijk verder.
Even verder op vinden we de "die schat van Nuwekerke" Die vinden wij lang niet zo bijzonder als de eerste maar het is toch een leukerd. En wat het dan extra leuk maakt is dat deze er al sinds 2013 ligt.
Geweldig dat dit gewoon zo lang in het kan blijven.
Nu gaan we maar naar die TLL cache want de tijd gaat door. Marjoleine komt zelf ook even Geokletsen terwijl An en Judith de cache zoeken, vinden en loggen kletsen wij weer even bij.
Erg leuk zo. Veel voor gepuzzeld en dan je naam op kunnen schrijven is echt fijn.
Op 20 mei gaan we gewapend met water en ducktape richting Wijngaarden. Daar ligt "Twee emmertjes water halen?" We hebben hier ook eerst een  puzzel voor op moeten lossen maar dat is al een tijd geleden. Soms wel handig gewoon lekker puzzelen en we doen de cache wel een keer.
Hier moesten allerlei kinderliedjes voor bekeken worden, erg leuk om te doen.
Het is even flink zoeken waar we moeten zijn, maar dan zien we een gaaf bouwwerk.
We gaan eerst met de ducktape aan de slag en vragen ons ondertussen af of de twee 2 literflessen wel genoeg zijn en weten eigenlijk wel zeker van niet. Nou Nee dat blijkt. Er zit ook een emmertje bij de cache en die vult Judith een flink aantal keer, ik kiep hem leeg en ik hoor de koker met het logrolletje steeds dichterbij komen. Jaaaa hebbes roep ik YES hehe.
Echt wel super leuk gedaan.
Het is goed waterdicht spul we kunnen netjes onze naam opschrijven. En terwijl ik de koker weer dicht doe en er dus nog gewoon dichtbij staat bedenkt Judith dat het wel leuk is om de ducktape onderin er eerst af te halen hahahaha ik werd nat dus.
Echt top gedaan en ja een favo van ons. Echt goed gedaan! Dit maakt het Geocachen nog leuker dan het al is.


En Charlie vond het heeeerlijk in het hoge gras!
24 Mei 2020.... Judith heeft een kalendergaatje en het is niet echt fietsweer dus maken we er een autoritje van, daar hebben we vandaag wel tijd voor. Lekker Charlie mee ff uitwaaien met elkaar.
We rijden eerst naar de cache "Algemeen Fonds" het bezoek aan deze cache staat beschreven in de blog "Geopoly"
Maar dan zie ik op de kaart dat we dichtbij Mooi Maasland zitten. Die heb ik vorig jaar samen met Matthijs gelopen en daar waren er 3 die we toen niet konden vinden.
1 hebben we heel erg ons best op gedaan omdat die echt bij het rondje hoorde. De andere 2 hebben we niet uitgebreid naar gekeken ivm de tijd.
Als ik dat vertel vinden André en Judith dat wel een uitdaging en rijden we er naar toe.
De eerste waar we naar toe reden was "1 uit duizenden" daar had ik de oplossing een tijd terug op insta gezien. Dus dat was een makkie...😊 maar toen zagen we het echt niet!
Met de hint "wat is het verband" kwamen we nog niet verder... nu denk je duh
Dan op naar "Mien krijgt het Heen&Weer" Dit is een trekschuit.
De cache moet op de trekschuit liggen en die ligt gelukkig aan deze kant want hij is uit de vaart gehaald.
Charlie vind het wat spannend om er op te gaan maar hij doet het wel, onze stoere beagle.
De hint is onder een afdakje, Nou ze zoeken allerlei zogenaamde afdakjes af... ik laat het zoeken even aan hen over.... 
Dan gaat An weer de kant op en ziet hij ineens het afdakje wat waarschijnlijk bedoeld wordt. En ja hoor Judith voelt en roept "hebbes"
Hehe ook hier toch een smile op de kaart.
Dan nog die ene waar we toen wel keihard ons best op hadden gedaan: "Mooi Maasland 10"
Wij dachten echt dat ie aan de waterkant lag want de hint was "visdraadje" dus daar ging Judith nu ook meteen kijken, maar ze doet ook weer een paar stappen terug en kijkt dan in het hek en kijkt mij aan en zegt: "really?" eh ja dat had ik toen echt niet gezien... 
Maar we zijn inmiddels ook wel bijna zo'n 500 caches en dus veel meer ervaring verder.....
Rechts ziet er toch beter uit als Links? 😀✅
Op 29 en 30 mei waren we in Friesland en Zwolle daar komt een aparte blog van.
31 mei bracht ik een speciaal bezoek aan Goes💓 de andere helft van het Rheeteam gebruikte de tijd nuttig en deed 2 Geocaches: "van ruilen komt geen huilen" een minibieb natuurlijk en "het gemaal van de Bosseweg"
Dit waren de leuke extraatjes van de maand mei. De maand waarin volgens de kalender niet gecacht hoefde te worden. Door de achterstand die ik had is het 1 blog te worden, ik hoop in de toekomst meer losse blogs te gaan maken.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Ameland