Februari in het schrikkeljaar 2020

02-02-2020 een Palindroom heet zoiets.
Een keerwoord of spiegelwoord dat ook geld voor cijfers.
Op deze bijzondere datum die voor ons geen kalendergaatje is willen we toch wel een geocache doen. We kiezen voor "Schietsport in Barendrecht" We moeten wel even soort van Klunen maar dat is goed te doen en Charlie vind het geweldig. En dan worden we ook nog beloond met zo'n leuke cache.
Op 3 Februari is  "Iezie Piezie Barendrecht #3" aan de beurt en nummer 1 doen we 2 dagen later.
5 Februari "Iezie Piezie Barendrecht #1"
Beide zijn ze makkelijk verstopt en fijne oppikkers.

Zo eens in de zoveel tijd houd ik me time dag. Meestal op zaterdag maar nu verdeeld over twee ochtenden. Donderdag 6 Februari fiets ik naar Ridderkerk, eerst wil ik een geocache doen en daarom fiets ik naar de cache "Daar zit de Mol" maar daar zie ik niet echt iets wat op een cache lijkt en de afstand verspringt steeds dus laat ik deze voor wat het is en fiets naar "welkom in Ridderkerk" Dit is een hele makkelijke en dat vind ik wel fijn als ik alleen ben. Als het iets langer duurt voel ik me enorm staan....
Hier kan ik mijn naam op de logrol schrijven en daarna fiets ik naar het centrum om even lekker te shoppen. Dan naar huis met een tompouce in de fietstas, die ga ik lekker op eten terwijl ik Heel Holland Bakt terug kijk.
De volgende dag is het vervolg van de me time dag.
Vandaag ga ik met Judith mee, zij wil naar de bieb in Rotterdam om daar even aan de scriptie voor het af studeren te werken. Ik dacht als ik nou eens mee ga ben ik er ook even lekker uit en ga ik daar in de bieb heerlijk geconcentreerd aan m'n blog werken.
Ik krijg eerst een rondleiding met uitleg in de Bieb, wauw wat is het hier groot, uitgebreid, mooi en gezellig ingericht. En ze praat me helemaal bij over de virtual cache
"Bambi loves the Library Virtual Reward 2.0"
Dan nog de opdracht om op de foto te gaan met je lievelingsboek.. Ik heb niet echt een lievelingsboek maar Judith brengt op het idee om op de foto te gaan met het boek waar ik in bezig ben.
Dus die zoeken we op en zo is het kalendergaatje van 7 Februari ook weer gevuld.
8 Februari hebben we het 1 en ander bij Ikea nodig en tja na Ikea hoef je niet persee door naar huis. Dus gaan we even langs "biebje" Een minibieb vind André helemaal geweldig dus ideale combinatie.
14 Februari, heerlijk weer, kalendergaatje: we fietsen naar Ridderkerk daar ligt nog een Molletje te wachten: "daar zit de mol" Ik had hier al eerder gestaan maar toen kwam precies de tuinman aan om wat machines uit te zoeken en in te laden dus ben ik maar doorgegaan naar een andere. Nu sta ik hier met Judith en zij heeft vrij snel de cache te pakken, daar waar ik niet goed gekeken had. Anders was ik al weggeweest voor de tuinman kwam.
Maar nu is hij tevoorschijn dus ✅
15 Februari gaat André met de meiden naar de kinderboerderij in Barendrecht en pikken ze ook nog een geocache op: "BECC Barendrechts Eerste Carpool Cache"
20 februari, mijn moeder is jarig vandaag, en het is altijd weer de vraag: wat zal ik geven? Ik kom op het idee om allerlei lekkers te kopen bij Bakker Stam in Kinderdijk.
Dat ligt vlakbij het pontje naar Krimpen aan de Lek. Dus ik besluit over te varen en ook even een cache te doen. Dan is die datum ook meteen maar gevuld.
"Geen scheve maar een scherpe" deze ligt aan de achterkant van een rijtje huizen en de titel blijkt te slaan op de schaatsen slijper die er zit. Hihi leuk gevonden, helaas lijkt het er op dat schaatsen in dit seizoen echt niet meer gaat lukken dan is het wel grappig om nu zo'n cache te vinden.
het is wel een simpel kokertje maar weer een smile aan de overkant erbij
21 Februari moeten we in Dordrecht zijn ik zoek daar weer een geocache bij uit. Het wordt de Rode brievenbus. Een lekkere grote duidelijke in een voortuin.
22 Februari heb ik een verjaardag in Sliedrecht, overdag ben ik druk druk maar ik heb ook een kalendergaatje die ik wil vullen dus wordt het een cache in Sliedrecht doen in het donker.
Het wordt "Struikelstenen Sliedrecht#5" 

In navolging van een groot aantal anderen dorpen en steden wil men in Sliedrecht in het trottoir van de huizen waaruit in de Tweede Wereldoorlog Sliedrechtse inwoners zijn verdreven zogeheten Struikelstenen (oorspronkelijk Stolpersteine) laten aanbrengen. De Struikelstenen worden zo genoemd, omdat je erover struikelt met je hoofd en je hart, en je moet buigen om de tekst te kunnen lezen. Op de kubusvormige stenen (10×10 cm.) zijn, in een messing plaatje, de naam, geboortedatum, deportatiedatum en plaats en datum van overlijden van de betreffende bewoner gestanst.

En dan is het 29 Februai... een bijzondere dag: Schrikkeldag, deze dag kunnen we natuurlijk niet overslaan wat betreft Geocachen. Dus gaan Judith en ik op tijd uit bed want de rest van de dag hebben we andere plannen.
We hebben voor deze dag een ook wel bijzondere cache uitgekozen: "Palindroom 02-02-2020" dit was ook een bijzondere datum waar ik het in het begin van dit blog al over had.
We fietsen naar Ridderkerk en al snel heb ik in de gaten waar de cache zit. Dat komt mooi uit want zo is er nog tijd om een ontbijt bij de Hema daar te doen.
Fijn dat deze datum gelukt is want deze datum komt pas over 4 jaar weer voorbij.
Zo zijn er weer heel wat gaatjes gevuld in deze maand.
Voor volgend jaar zijn er op 10, 12 en 13 Februari weer nieuwe kansen.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen