Januari 2020

Januari 2020

Dan is het nieuwe jaar ineens weer begonnen.
En dat begint met een heel leeg januari.
En soms lopen de dingen in het leven een beetje anders.
Maar dan juist is afleiding heel belangrijk en ook fijn.
En die afleiding vind ik prima in Geocaching.
Je kan echt even weg, soms ben je ook al onderweg en dan pak je er weer even eentje mee.
Zodat je toch even met je hoofd ergens anders mee bezig bent.
Op 2 Januari fiets ik naar het Alblasserbos om daar naar de Geocache "de Ingang" te gaan.
het is een leuke wandeling en uiteindelijk loop je via de buitenkant... weer een stukje waar ik nog niet geweest was. En ook weer een nieuwe manier van verstoppen die ik al wel snel in de gaten had.
Vorig jaar hebben Judith en ik alle kleine Multi's van Historisch Papendrecht gedaan, daar hoort ook een bonus bij. Op 3 Januari  gaan we "Historisch Papendrecht 8 de Bonus" dan ook opzoeken.
Deze staat in de voortuin van de CO van het hele rondje, dus we hebben ook nog even een praatje gemaakt. Altijd leuk.
Het nieuwe jaar... Gelukkig Nieuwjaar enzo... Ja ook daar wordt een event voor georganiseerd en het lijkt ons leuk om het kalendergaatje van 4 januari hier mee te vullen.
Dus gaan we naar het "Sliedrechts New Year Event 2020"
Het is een gezellige boel daar en we maken kennis met verschillende geocachers die we al eens voorbij hebben zien komen bij de logs. Erg leuk om daar weer een gezicht bij te zien. Het is erg gezellig en we zouden hier wel wat langer kunnen blijven maar daar hebben we de tijd niet voor dus we gaan toch met een glimlach op ons gezicht weer naar huis.
6 Januari André is jarig en een kalendergaatje dan gaan we toch gewoon boodschappen doen in Zwijndrecht? Daar pik ik de leuke cache "Station Zwijndrecht" op.
Op 7 Januari  moeten we in Barendrecht zijn en dat gaat de aankomende tijd vaker gebeuren en daar liggen nog zat caches die we met een smile op de kaart kunnen zetten.
Dit keer doen we het "Smurfen TB hotel"
Hier moesten we eerst thuis een puzzel voor oplossen:
Ter plekke had ik ook echt een paar smurfen bij elkaar verwacht maar ze waren denk op vakantie ofzo dus de cache viel wel een beetje tegen maar ja we kunnen hem weer afvinken✅
Op 9 Januari doen Judith en ik de Multi "Boom 6, Boom in kunstwerk" in Ridderkerk.
Het is een leuke multi langs rotondes waar van die leuke plantkaartjes in staan. Ik heb al vaker gezegd als we hier langs reden: "wat een leuke rotondes" niet wetende dat er een geocache van is.
Op 10 Januari is er het  "Winterevent Brandwijk" en het lijkt ons wel leuk om daar eens even heen te gaan. Juist ook omdat er weinig aanmeldingen zijn en Jesse het toch niet voor niets heeft opgezet. Het is een flinke fietstocht maar dat is ook echt lekker even het hoofd soort van leeg laten waaien... letterlijk lukt dat natuurlijk niet maar even buiten en bewust om je heen kijken is wel fijn.
Als we aankomen zit er 1 medecacher. We kennen de man niet maar al pratende weg komen we erachter dat hij de CO is van "de boerenburenwandeling" dus dat is leuk kennis maken.
We lunchen met een tosti klaargemaakt door Jesse. Hij heeft n.m. dit event gecombineerd met zijn stage in Gasterij de Donk:
Inmiddels is er nog een geocacher aangekomen en met elkaar bespreken we de cache "de Donk" die blijkt hier vlakbij te staan. Deze multi is goed te combineren nu we hier toch zijn dus kunnen we vandaag ook onze naam hierbij schrijven.

Op 11 Januari rijden we weer naar Barendrecht en pikken we de cache "de tweelingkoekjes" op.
Voor het oplossen van deze Mysteri moesten we eerst duiken in de geschiedenis van de Twix, dat lekkere tweelingkoekje. Zo leer je nog eens wat. Ter plekke hadden we de cache al snel onder een bruggetje gevonden en was er nog wel iets zichtbaar van de behuizing maar hij was al wel wat verkleurd.
12 Januari rijden we langs de cache "voor oude van dagen" en ook daar laten we meteen Charlie even uit. Hij vind het altijd geweldig om op een andere plek te lopen. Al die andere geurtjes...
De cache is op goede hoogte goed te vinden dichtbij een bejaardentehuis in Barendrecht.
Op 13 Januari fietsen Judith en ik naar een nieuwe cache op de grens van Albasserdam en Oud Alblas: "het appelhuisje". We hebben er eerst voor moeten puzzelen en dat was dit keer niet zo heel moeilijk. Er stonden wat extra cijfers in die dan uiteindelijk het juiste coördinaat vormde.
Ter plekke moesten we wel ff flink zoeken maar natuurlijk zoeken we door en zijn we op tijd want het wordt steeds donkerder en met de eerste spetters rijden we de straat weer in.
Op 15 Januari zijn we weer in Barendrecht en dit keer wordt "Sprookjesboom en Klein duimpje" die onze gedachten gaan verzetten. Het is een glibberige wandeling maar wel door een leuk parkje. En uit eindelijk vinden we de sprookjesboom met daar bij dat leuke klein duimpje!
16 Januari  is weer een kalendergaatje die ik dit keer ga vullen in Ridderkerk.
HIer heb ik al een keer gestaan maar toen was het wat druk in de straat, en als ik alleen ben hou ik niet van meekijkers. Dus doe ik weer een poging bij "Oost 1". Nu is het lekker rustig in de straat en heb ik ook snel in de gaten in welk hoekje van de voortuin ik moet zijn. Dus dat is weer fijn naam op schrijven en weer door.
Vrijdag 17 Januari willen André en ik wel even uitwaaien. Een blik op de kaart laat zien dat Vlaardingen nog wit is en daar ziet An ook een mooi gebied langs het water waar hij wel nieuwsgierig naar is. We nemen Charlie nemen en rijden naar de geocaches "Langs het scheur 1 tot en met 4"
Het is echt een heerlijke avond om uit te waaien en Charlie geniet volop. Hij helpt zelfs mee met zoeken, bekijk de collage maar eens goed. De caches zijn verschillend verstopt dat is ook wel weer erg leuk.
We rijden niet meteen door naar huis want Scheidam ligt hier zo ongeveer naast en ook die gemeente staat nog wit op de kaart dus kiezen we er daar 1 uit, het wordt "Mugels mugels mugels" deze staat dicht bij een snackbar want we lusten inmiddels wel wat lekkers maar helaas is deze gesloten. Dus André doet de cache en dan eten we maar wat bij het restaurant met de gouden bogen zoals Jochem Myjer het noemt.
Op 18 Januari hebben zijn we weer in Barendrecht en de puzzel van "zevenzeven" heb ik opgelost.
Het waren allemaal vragen over 7 zoals bijvoorbeeld vraag E: Op welke dag valt 7 Juli 7777? Dat is dus op woensdag en als je dat woord stapeltelt dan kom je bij dit antwoord ook nog eens toevallig uit op een 7 en zo komt er uiteindelijk weer een coördinaat. Nu dan maar eens op zoek.
Dat was niet zo moeilijk als de puzzel zelf.
Voordat we naar huis gaan, gaan we nog langs de Erasmus Universiteit  niet om te gaan studeren maar voor de Starbucks. En zo maak ik kennis met een Universiteit. Ik heb nooit gestudeerd dus ben ik er ook nog nooit geweest. Wel gaaf zeg zo'n groot terrein.
Hier staat een beeld van Erasmus en hier ligt ook een geocache. Daar moeten wel eerst allerlei vragen voor beantwoord worden... gelukkig krijg ik daar voor hulp van mijn dochter en zo kan ik ook hier een geocache aanvinken.
HIj is ook echt super leuk gedaan zo op het terrein van de Uni.
19 januari rijden we naar Barendrecht en lopen we ook even naar de "Sprookjesboom en Roodkapje".
Het is al wel donker dus de zaklamp komt er bij. Maar dan zien we ook wel snel het kokertje aan de boom. Waar we weer onze naam noteren.
je moet wel goed kijken
Op 22 Januari  hebben we boodschappen nodig maar ja omdat nou in eigen dorp te doen terwijl je ook een kalendergaatje hebt en je alles hier al gehad hebt.... Het wordt de Beverwaard. Daar ligt of hangt eigenlijk "In een uithoek van Beverwaard bij opa en oma".
Deze leukerd is geplaatst bij de opa en oma van de CO. Opa en Oma doen zelf niet aan geocachen maar vinden het wel echt gezellig. En ja hoor ze zitten bij het raam dus we zwaaien terwijl we ondertussen onze namen noteren.
Op 23 Januari fiets ik naar Barendrecht en ik fiets langs  "Riddertje" die laat ik natuurlijk niet liggen. Hij is echt heel simpel dus snel weer door.
Op 24 Januari gaan Judith en ik schaatsen op de schaatsbaan Rotterdam.
Natuurijs gaat er waarschijnlijk niet van komen dit seizoen maar schaatsten willen we wel heel graag. En ja dan is dit wel een hele gave baan met al die lampjes. Als we aankomen begint precies de dweilpauze.. net als de vorige keer.... dus rijden we eerst wat rondjes op de kinderbaan hihi.
Maar uiteindelijk kunnen we op de grote baan terecht en dan is het echt weer heerlijk om op de schaats te staan.💓. Voordat we naar huis gaan rijden we langs "de Esch watertoren" want het kalendergaatje van vandaag vullen we natuurlijk weer.
Het is wel even flink zoeken in het donker maar we geven niet zomaar op.
26 Januari is een kalendergaatje die we weer in Barendrecht opvullen. Dit keer  met "Yellow Submarine" Als we aankomen rijden begrijpen we meteen waar we zijn moeten en is het beetpakken, opschrijven en weer klaar. Wel echt leuk gedaan.
Zo is Januari toch nog best wel gevuld ondanks alles. En zorgde het voor fijne afleiding.
Er zijn nu nog 3 kalendergaatjes over: 8, 14 en 30 januari. Die zijn in 2021 misschien wel aan de beurt

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen