Geopoly

HIER MOET NOG AANGELSEUTELD WORDEN!
Dit verhaal wordt aan de onderkant steeds bijgewerkt....(laatste bijwerking 9 April 2024)

Geopoly, dit is een combinatie van Geocaching en Monopoly.
Monoply het bekende spel met de plaatsen en straten in verschillende provincies.
De caches in de deze serie liggen dan ook in die straten dus echt door heel Nederland verspreid.
Zo heb je Blaak in Rotterdam en de Bartoljorisstraat in Haarlem en Biltstraat in Utrecht.


Dus dat wordt heel Nederland door.
Maar dat gaat wel even duren.
Zaterdag 23 November 2019 zijn we in de omgeving van Nieuwegein.
We (André, Judith en ik) zijn deze dag in Almere geweest voor de Outlet sale van 999 games. En Judith heeft voor de terugweg een route gemaakt langs allerlei leuke geocaches. En dus rijden we ook naar Nieuwegein en daar ligt de "Gevangenis"
Deze cache ligt ook vlak bij de Gevangenis dus dat is wel zo leuk. Hij is verder vrij simpel maar het begin van de serie Geopoly is er.
De gevangenis van Nieuwegein.
Hier in Nieuwegein ligt ook het "Elektriciteitsbedrijf" dus die pakken we natuurlijk ook meteen mee.

Deze cache zit verstopt aan het hek bij een windmolen.
We zijn er nog nooit zo dichtbij geweest.. tja wat heb je er normaal ook te zoeken.... haha.
Nu dus wel een cache maar we hebben ook al snel te pakken.
Voor deze moest wel o.a. eerst een puzzel opgelost worden:
19 December 2019 gaan André en ik een daagje naar Amsterdam.
We hebben dit cadeau gekregen van de meiden voor Sinterklaas. De treinreis en Tickets voor het Festival of Lights.
We gaan lekker op tijd weg zodat we heel de dag kunnen genieten. En als je naar Amsterdam gaat ga je natuurlijk wel naar de Kalverstraat en laat daar nou een Multi lopen voor deze Geopoly.
We worden door heel de kalverstraat geleid en moeten allerlei dingen bekijken die op de muren staan.
en daar weer allerlei rekensommen mee maken:
Bijv.
Waypoint 4: N52 22.147 E 004 53.461
.......Hier hangt een Carillon aan de muur.....
Geen land ter wereld heeft zoveel carillons als Nederland. Deze heeft bij de muziek zelfs bewegende figuurtjes erbij.
Vraag 4: Hoeveel klokken tel je? Dit is een getal van twee cijfers. Tel deze cijfers bij elkaar en je krijgt een getal van 1 cijfer dit is D.
En zo zijn er een aantal vragen en met wat rekensommen aan het eind komen we weer op de plek waar de cache moet liggen.
Maar daar is het toch flink zoeken want het nulpunt blijft een beetje heen en weer draaien op de telefoon.
We willen niet opgeven want zo vaak zijn we niet in Amsterdam dus willen we dit wel voltooien eigenlijk.
Door wat rond te lopen en goed te kijken zie ik ineens een paaltje met een gele geocache sticker en ja hoor ook een dun metalen plaatje met een logboek erachter. Yes hier kunnen we onze naam bijschrijven.
Echt leuk de straten zo in de kerstsferen!
Dan heb je op het bord Monopoly ook nog de Leidsestraat.
Die lopen we ook door op zoek naar allerlei jaartallen en dergelijke.
Judith en ik hebben thuis al een beetje zitten kijken op Google Earth en alles klopt en zelfs het eindpunt herken ik. Wel grappig om dat een keer op die manier te bekijken.
We zijn wel langs alle waypoints geweest en alles klopte. Bij het eindpunt is het ook duidelijk waar we moeten zijn en heb ik snel de logrol te pakken.
Dus ook de Leidsestraat staat met een smile op de kaart.
We zijn ook bij de ijsbaan op het Museumplein wezen kijken... één en al gezelligheid!
Op 5 Maart  2020 zijn we in Hengelo ivm met ons Hoteluitje in de Lutte.
En in Hengelo bevindt zich "Geopoly station Oost."

We zitten eerst aan de verkeerde kant van het spoor... beetje dom... Maar als we dan de juiste plek naderen zien we iets groots afgedekt staan 😀 Leuk dat beloofd wat.
Als we het open maken komt er een heuse trein tevoorschijn. 
Echt super leuk gedaan!!!
In het voorste wagonnetje zit een potje met het logboekje. 
Wij schrijven onze naam op en zetten alles weer keurig terug.
Genietend lopen we naar de auto. Wat leuk dat iemand hier weer eens echt werk van gemaakt heeft!

7 Maart  2020 rijden we voordat we naar huis gaan naar Enschede want daar ligt "Brink - Ons Dorp"
In de logs had ik al gelezen dat het niet zo veel voor stelt dus dan valt het uiteindelijk wel mee.
Het is niet veel bijzonders maar zo hebben we wel deze ook aan kunnen vinken voor de serie.
Zondag 24 Mei 2020: Judith heeft een kalendergaatje en het is nou niet echt lekker weer dus André vind het dan niet erg om een stukje te rijden, dan nemen we onze beagle Charlie mee en dan kan hij ook weer eens een nieuw stukje Nederland ontdekken.
We rijden naar het Westland. Daar ligt Algemeen fonds.
Het is ff flink struinen door de  bosjes
.... eerst hadden we een stuk (verkeerd) door het natte gras gelopen dus we hadden al heerlijk natte voeten maar ja, je moet er wat voor over hebben he haha.
Maar al struinend komen we dan voor iets groots aan, wauw dit is wel gaaf:


Echt geweldig om dit hier te ontdekken!
Een schatkist van het Algemeen Fonds
En onder al dat goud en Zilver bevindt zich het logboek, die tekenen wij met een grote glimlach.
Hier doe je het toch voor!!!
25 Januari 2021, we zitten een weekendje in vakantiepark de Schaapskooi in Epe. Tijdens dit weekend hebben we veel spelletjes gespeeld en zelfs ook Monopoly. Ook hebben we met elkaar de puzzel van "Geopoly Waterleidingsbedrijf" opgelost. Dit is een gedeelte van de puzzel: 
Het waterleiding bedrijf ligt in Apeldoorn hadden we gezien en daar kunnen we mooi even langs voordat we naar huis gaan. Echt gaaf dat deze ook echt hier ligt!
Hier in Apeldoorn ligt ook de Geopoly Cache "vrij parkeren" dus rijden we daar ook even langs. Leuk zeg hier is ook echt werk van gemaakt.  


Zelfs het parkeer coördinaat is gebruikt haha! 
12 Maart zitten we in een Hotel in Schoorl en van daaruit rijden we naar Anna Paulowna om daar station Noord met een bezoek te vereren. Wel handig om zo'n uithoek mee te kunnen pakken nu! 

De volgende dag zit ons hoteluitje er al weer op. We rijden uiteraard niet in 1x naar huis. We gaan via Zaanstad. Daar ligt de cache "Dorpstraat" op jawel de dorpstraat in Zaanstad. Het is erg druk, maar we krijgen het voor elkaar om op de juiste plek terecht te komen zodat we ook deze kunnen loggen. 

Op 30 Arpil 2022 ga ik met de jongste dochter wandelen met Alpaca’s in Vorstenbosch. André gaat met Judith ondertussen lekker Geocachen. Ze gaan vandaag ook langs Station Zuid. Hij is echt super leuk gemaakt!




En het wandelen met Alpaca’s was geweldig!!


Hier moet nog wat tussen!



9 April 2024, we zijn op vakantie in Vlagtwedde. Een plaatsje in de provincie Groningen. Ik koos deze provincie uit omdat ik graag in elke gemeente van Nederland een cache gedaan wil hebben en in Groningen valt nog heel wat te vullen. En ook voor Geopoly moet ik daar zijn. 
Maar helaas zijn de caches van alle drie de straten in Groningen niet beschikbaar. En dat is al een tijdje zo. Een berichtje naar de CO heeft niet geholpen. Dus dat is flink balen. Maar ik heb zoiets van ik ben nu in Groningen (want ook al zitten we in het kleine plaatsje Vlagtwedde een dagje shoppen in de stad Groningen hoort daar bij) dan ga ik gewoon langs alle straten en maak een foto van de bordjes en ben ik er geweest. Want ik denk niet dat ik nog eens een keer naar Groningen afreis. 




Een plaatje van Akerkhof is ook niet eens meer te vinden. Ik vind het echt heel jammer. Als je met zo’n serie meedoet vind ik dat je soort van verplicht bent om dit goed te onderhouden. Ik begrijp dat dat door omstandigheden niet altijd lukt maar trek dan op tijd aan de bel zodat iemand het over kan nemen ofzo. Want met zo’n serie heb je gewoon dat veel mensen het hele land door kruisen om de serie compleet te maken. En dat gaat dan niet echt in 1 dag en zo lang er over doen als ik doe is weer de andere kant. Maar ja… Goed ik heb gewoon pech en heb hier geen founds, maar ik ben er wel geweest. Dus als ik overal geweest ben kan ik het ook afronden. Maar ik heb nog even te gaan….

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vlagtwedde

Ameland