Oktober 2018 Earthcacheday en Herfstvakantie


14 Oktober 2018
Het is blijkbaar Internationale Earthcacheday.
Dat zag ik voorbij komen op facebook en ik heb er nog nooit 1 gedaan dus dit lijkt me de perfecte dag.

Wat is een earthcache?
Een earth cache is bedoeld als een educatieve plaats waar mensen een unieke geologische omgeving kunnen bewonderen.
Meestal moet er een vraag of vragen beantwoord worden en een foto gemaakt worden ter plekke als bewijs.

“Monument(je) 1953 -  Achterzeedijk” is zo’n Earthcache.
Dit monument staat er i.v.m. de watersnoodramp.

Een van de agenten rapporteerde de min of meer verwachtte doorbraak van de Achterzeedijk als volgt: 

“Ik zag het water in de langs de tramlijn gelegen sloot in de richting van de Middeldijk stromen en begreep dat dit water uit de Oude Maas kwam en dus al over de dijk stroomde. Nog geen 50 meter verder zag ik het talud van de Achterzeedijk over een breedte van 25 meter in het maanlicht glinsteren. Niet veel later brak de dijk.”

Om deze cache te kunnen loggen moeten de volgende vragen beantwoord worden:


1. Hoe breed was het gat in de Achterzeedijk ?meter2. Wanneer werd het gat gesloten ?datum3. Wanneer werd de dijk weer gedicht ?datum4. Welk huisnummer staat als enige in de tekst vermeld?nummer


De antwoorden geef je door aan de eigenaar van de cache en als ze goed gekeurd worden dan mag je de cache loggen als gevonden.


Herfstvakantie 2018
Zeeland, Dishoek

Yes het is weer oktober dus we gaan weer met de familie naar zeeland.

We zijn hier voorlopig nog niet uit gekeken het is steeds weer genieten.
En ook liggen er nog en weer genoeg geocaches. Er komen n.m. en gelukkig 😊 nog steeds nieuwe bij.
Inmiddels is neef Jeroen ook besmet met het virus dus hij gaat maandag 22 oktober mee op stap.
We zijn met z’n vieren: Jeroen, Judith, Charlie and me
Judith heeft een route uitgestippeld het zijn twee multi’s en een losse dus we hebben een lekkere wandeling voor de boeg.
Mooi om hier op paadjes te lopen die je normaal niet eens ziet liggen
“Bos Dishoek 2” en  “Bos Dishoek” hebben vandaag een smile 😊 De eerst van vandaag was mijn 400e

“Toerist of toch niet?”
Richting huis komen we langs de toeristenkerk een speciaal gebouw die alleen zomers diensten heeft. Wij zijn er dan ook nooit geweest.
We zijn twee keer in de zomer op vakantie geweest hier maar kerkten we in Vlissingen waar toen de neef van André dominee was.
Maar hier ligt dus ook een cache. Hier hebben we eerst thuis voor moeten puzzelen
Multifunctioneel gebouw dus.
Woensdag 24 Oktober gaan Judith en ik weer ff samen fietsen.
Hier moest je dus op zien te klimmen
“Landfront Vlissingen – Stutzpunkt Kolberg” Staat als eerst op het lijstje.
Eh ja oke is het echt daar waar we denken dat hij is?
Jaaaaaa denk t wel…………. Maar ik durf dat niet denk ik zo.
Maar wil toch ook zelf….
Judith gaat eerst en ik volg met iig een pen maar die laatste stappen durf ik echt niet.
En de gedachte dat ik ook nog terug moet…. Help nee dat heb ik er niet voor over
Dus we maken er teamwork van. Judith doet het meeste werk en ik geef de pen aan haha
Leuke ervaring dit.

“Pipeline” 
Hier moest thuis eerst het 1 en ander voor gepuzzeld worden en nu hebben we het eindcoordinaat ingevoerd om de cache te gaan vinden.

We doen er heel wat vandaag en hebben het reuze naar ons zin 
“In Remembrence”
“Paarden" 
“Bunker”
“IN BETWEEN”
“De Lellie”
We komen zelf uit Alblasserdam wat naast het molenrijke gebied van Kinderdijk ligt maar ook een molen in Zeeland is leuk.
En het levert een smile op de kaart op.

We zijn door onze tijd heen…….

Ineens zien we op de kaart een cache staan die we nog niet eerder zagen:
“Trackable Hotel Koudekerke (THK)” een nieuwe!!!!!!!!!
En is hij al drie keer gevonden?????
NEEE 2x nog maar
Dat betekend dat er nog een podiumplaats vrij is.
Dus hop hop voeten op de pedalen en gaan.
Judith is degene die hem te pakken heeft dus zij heeft de derde podiumplaats en ik ach ik ben nr 4… ook leuk haha
“Mural van Middelburg”

wat is een Mural? Het blijkt een muurschidering te zijn. Echt een hele mooie.
Die hadden we dus anders nooit gezien.
Gelukkig lag hier een geocache bij.
“De Spot”
“Traces of War”
“Landfront Vlissingen – Stutzpunkt Kolberg 2”
“Crypto”
Deze bovenstaanden zijn allemaal puzzelcaches waar eerst thuis hard aan gewerkt is.
Nu kunen we er heen om eter plekke onze namen in het logboek te schrijven.
Mooie voldoening.

Donderdag 25 Oktober.
Judith en ik gaan er nog 1 x samen op uit.
“Harry Potter fan” is een thuis opgeloste puzzel die we nog wel even op willen rapen.
Je weet nooit hoe lang een cache blijft liggen.
En als je er al thuis voor gepuzzeld hebt is het wel zo leuk om het te voltooien/ af te ronden.
Het blijkt een voortuin cache te zijn die we gelukkig al snel te pakken hebben.

Volgend jaar gaan we waarschijnlijk eerst eens al die andere opgeloste puzzels oprapen dan is het werk niet voor niets geweest.

“Nollebos 6 – De Kip en …..?” Dit is er 1 waarvan we weten dat is gewoon sowieso een leuke dat kan niet anders! Vorig jaar hebben we Nollebos 1 t/m 5 gedaan en dat waren echt toppertjes.
En nu is er een nieuwe bij.
We fietsen vol verwachting het nollebos in. En wat we daar aantreffen vinden we echt geweldig.
Een heus kippenhok met een draaimeganisme en zo komen er eieren en uiteindelijk het logboek tevoorschijn.

Helaas is de foto van de binnenkant kwijtgeraakt dus je moet het met je eigen fantasie doen... hihi
Aanvulling... :) ineens kom ik op insta deze cache tegen met een mooie foto. En van gc_jnetje mag ik die gebruiken voor mijn blog dus tadaaaa
Zo ziet de binnenkant er uit.... Bedankt gc_jnetje😀
De geocache is echt Super en uiteraard een favo waard.
Een leuke afsluiter van deze heerlijke herfstvakantie.
Ziet er leuk uit zo dit kaartje.
Hebben we nog meer gedaan dan Geocachen alleen.
Ja zeker wel.
Er is best veel vis gevangen door de mannen.
Op het strand heerlijk bij elkaar gezeten en gevoetbald en het spel kubb gedaan.
Bij elkaar op de koffie geweest.
De jeugd ergens in het donker in een dorpje gedropt
Jep was weer een gezellige vakantie

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Ameland