Een heel gevarieerd September 2019

En dan is het al weer September.
Een nieuwe maand om weer heerlijk verder te gaan met Geocachen.
1 September  gaan we dan ook meteen aan de slag.
Judith en ik fietsen naar Papendrecht want daar ligt "Catch the cache" op ons te wachten.
Op het nulpunt is het wel ff zoeken maar dan valt ons oog op een bosje takken op de grond en ja hoor daar onder zit iets wat normaal niet daar ligt.
Dus we gaan eens even verder kijken.
Het is echt even priegelen het 1 na het ander halen we naar boven en uiteindelijk ook het doosje met logboek enz.
Echt super leuk gedaan.
3 September  gaan we naar "Sophia Tunnel" deze heeft er lange tijd uitgelegen maar hij is nu al weer even beschikbaar. Dus we gaan snel op pad voor hij er weer uit ligt want dat is al vaker gebeurd.
Het is even puzzelen hoe hier te komen maar dan ook éénmaal op het nulpunt hebben we de cache snel in handen. Weer een smile erbij.
6 September  ga ik naar de oogkliniek. Daarna ga ik bij een vriendin een bakkie doen want eigenlijk mag ik niet meteen naar huis. Nou dat is geen probleem hoor...
Als ik alles weer zo'n beetje kan zien ga ik naar huis maar fiets ik nog wel even langs "Vogels spotten" Deze cache hangt hier nog niet zo lang. Ik cache zelden alleen dus voelt nog wel een beetje raar. Maar deze hangt aardig beschut dus ga ik lekker aan de gang. De hint is goed duidelijk dus ik heb het ook snel open. Yes I did it in m'n uppie 😉
Een TB mee voor in "Ons Hoekkie" en een lieveheersbeestje voor in het bewaarpotje.
Op zaterdag 7 September gaan we naar Ede. Even het één en ander ophalen daar en shoppen en genieten van de natuur en de geocaches:  "de leeuw van Bellestein" "Bruggen van Veldhuizen nr 1 en nr 2" "CineVino" Het was echt een super leuke dag met het gehele gezin!
Op 12 September gaan Judith en ik nog even op pad na het eten nu het nog niet donker is.
We fietsen naar het fietspad wat loopt van Papendrecht naar Sliedrecht om daar "pad langs de snelweg" om te toveren in een smile. We zetten de fietsen neer en duiken de bosjes in. Het is best even zoeken maar ja hoor ons getrainde oog vind dan toch wat we zoeken.
Zaterdag 14 September gaan André en ik er even samen op uit. We gaan ontbijten bij La Place en dat smaakt best. Als we al het lekkers op hebben gaan we 2 geocaches doen. We hebben er allebei 1 uitgezocht. Ik koos "TB Hotel Duckstreet" en André "Waterkant"
Duckstreet hangt in de Eendstraat aan de binnenkant van de schutting en Waterkant ligt bij de Oude Maas. Daar maken we ook nog even een wandeling, het is prachtig hier.
Zondag 15 September is het prachtig weer en gaan we samen een stukje fietsen naar "de tiendweg"
We fietsen via het pad richting Zijdebrug.
Op een paar honderd meter afstand van de cache moeten we te voet verder over de prachtige Tiendweg. Het is vrij hobbelig dus het is echt goed kijken waar je je voet neer zet. Dat maakt het ook wel weer leuk. Bij het nulpunt is het flink zoeken we halen elke steen van z'n plek want de hint is "onder steen" we zien van alles maar geen Geocache. En steeds zien we ook weer nieuwe stenen.
En dan zegt An: heb je al onder deze steen gekeken?
Eh nee en jaaaa hoor raak hehe eindelijk pfieuw we hadden het bijna opgegeven. Maar zo lopen en fietsen we toch met een blijer gevoel naar huis.
Onderweg zien we nog een luchtballon vlak boven ons over gaan. Een mooi gezicht!


Op 19 September willen de dametjes Rhee er weer even op uit en dit keer gaan we met OV naar Papendrecht.
We gaan naar "Papendrechtse Wielen en Walen 4 de Grote Waal" maar daar is wat hangjeugd aanwezig dus we veranderen het plan en gaan naar "Papendrechtse Wielen en Walen 3 Huis te Merwe" en dat brengt ons op een prachtig plekje langs de rivier. Nadat we bij de cache  onze namen hebben bijgeschreven gaan we even lekker zitten en genieten.

Vrijdag 20 September willen Judith en ik toch even 1 cache doen en dat wordt: "Dorp aan de rivier: Kerkbuurt" in Papendrecht. Jep we stappen weer op de fiets en rijden weer die inmiddels oh zo bekende route. Maar het laatste stuk is dan toch weer nieuw.
Nog nooit geweest hier. En voor de cache moeten we zijn in "de tuin der Heerlijkheid" nog nooit van gehoord. Maar erg gaaf dat ze dat hier hebben.
Een tuin waar van alles verbouwd en verkocht wordt. Er is ook een bijencomplex en daar moeten we zijn voor de Geocache. Het geeft ons wel de kriebels met al die bijen die rondvliegen maar het weerhoud ons er niet van om de geocache te vinden. Leuk en origineel gedaan. Wat hebben we toch een leuke hobby.
Op zaterdag 21 September is er het event "4e event in de (Stads) Polder" dat staat al een tijdje in de agenda en daar willen we graag heen.
Maar ik had even over het hoofd gezien dat ik dan een optreden heb met het koor "His Voice" op het havenfestival in Alblasserdam.
Dus we doen het even anders dan gepland.
André rijdt ons er heen en we nemen een fiets voor Judith mee.
Op het event zien we weer allerlei bekende en ook weer onbekende geocachers. Altijd leuk om elkaar te spreken.
Het logboek is een Schaap, dit naar aanleiding van het schapen rondje de Smiley in de Polder van de Poldercachers waar dit event ook van is. En we krijgen een woodie die speciaal voor dit event ontworpen is. En we kunnen er ook nog 2 ruilen van mede geocachers.
Halverwege het event gaan André en ik weer naar Alblasserdam.
Terwijl Judith daar blijft voor de prijsuitreiking van de verloting en om daarna de nieuwe geocaches die vandaag daar uitkomen te gaan doen.
Ze heeft meteen het hele rondje gedaan terwijl ik meewerkte aan het optreden.
Leuke combinatie zo. Maar dat betekent dat ik nog een rondje in Dordt te doen heb.
Judith heeft eens wat zitten kijken naar allerlei caches die aardig in de omgeving liggen en daar kwam ze "Challenge: AlphaNumeric Cache Name" tegen. Om deze cache te mogen loggen moet je eerst caches hebben gevonden die beginnen met 0-9 en A-Z.
Een paar maanden geleden had ik deze ook al gezien en zag toen dat ik een aardig eind op weg was en dat het wel leuk is om daar een keer naar te gaan kijken welke cache we nog zouden moeten doen om deze te kunnen voltooien. Ondertussen zijn we gewoon verder gaan cachen en nu blijken we ineens aan de challenge te voldoen. Dat is nog eens handig! Dus we kunnen richting Sliedrecht om deze op te zoeken en aan de lijst met gevonden caches toe te voegen. Dat doen we op 26 September.
Bij de log schrijf ik o.a.: leuke challenge en de cache zelf is ook leuk, althans hier dan:
Want deze wil ik thuis niet tegen komen.
Dit is het bewijs dat we aan de challenge voldoen:
Er zitten caches bij die we al in 2010 gedaan hebben, leuk om dit zo op een rijtje te zien.
Op 28 September doen we een nieuwe poging om "Papendrechtse Wielen en Walen 4: de Grote Waal" op te rapen. Het is zaterdagochtend vroeg dus we verwachten ook geen hangjeugd. Die liggen wss nog heerlijk op 1 oor. En ja hoor niemand te bekennen daar dus we kunnen onze gang gaan. En zo staan we onder de brug van Dordt. Weer zo'n plekje waar je normaal niet komt als je geen Geocacher bent. ( of hangjeugd dan)
Dan hebben we nog gaatje op de kalender in September..... 29 September
Hij is aan het begin van de maand nog niet vol maar het eind liep wel lekker eigenlijk. 
Maar het regent en het ziet er ook niet naar uit dat het droog wordt.
We zijn met de auto naar de kerk en daarna naar een verjaardag gereden en daar maken we dan maar gebruik van en zo rijdt André ons naar:  "Brugwachter Teus"
Deze zit bij een brugwachters huisje. Vroeger zat daar Teus en was het daar erg gezellig gemaakt met steeds een andere aankleding. Helaas is Teus verhuisd naar Brabant. Maar de cache heeft hij niet meegenomen dus die kunnen we vandaag even doen.
André parkeert aardig dichtbij en Judith en ik lopen onder de paraplu de laatste 150 meter. 
Het is ff zoeken maar al gauw kijk ik in het juiste hoekje en schrijven we snel onze namen op en haasten ons weer naar de auto.
Zelfs de regen laat ons dus niet tegen houden en zo zijn er weer heel veel kalendergaatjes gevuld in September.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen