Zomervakantie Juli 2018 Emst

Dit jaar blijven we weer in Nederland.
We zijn er nog lang niet uitgekeken.
We hebben gekozen voor een plaats op de Veluwe. André en ik zijn in onze jeugd veel geweest, hier rondom Emst nooit.
En toen we dit vakantiehuis tegen kwamen kregen we er wel heel veel zin in. En zo dichtbij de bossen, echt nog geen 5 minuten lopen en we zitten in het bos. En dat is voor Charlie helemaal geweldig, zijn neus maakt overuren.
En wauw de eerste avond komen we ook al een heus edelhert tegen op niet heel grote afstand.
Het blijft wel bij dit ene edelhert maar er volgen nog vele reeën en zwijnen, echt gaaf.
En hier liggen dus ook zat Geocaches dus we kunnen lekker aan de slag.
Donderdag 19 Juli trekken Judith en ik er heerlijk op uit om het rondje “fietsen rondom Vaassen” te doen. Het zijn er 16.
We beginnen gewoon dichtbij huis en dat is “nr 10 Gortel”.
Deze is vrij makkelijk gelukkig…. Altijd wel fijn als je je niet meteen bij de eerst afvraagt grr wat doe ik verkeerd, wat zie ik over het hoofd??? Want ja dat doe je gewoon zo af en toe wel eens ook al heb je al jaren deze hobby.
11, 12 en 13 zijn de volgenden. Bij 13 kom ik een methode tegen die ik wel eens op social media gezien heb en om het nu in het echt te zien is toch wel erg leuk.
Na nr. 14 doen we eerst de cache “op bezoek bij pa en ma in Vaassen”
Daarna gaan we de route weer op richting het kasteel: “15 zicht op het kasteel”
Het is een van oorsprong middeleeuwse kasteel en het heet: Cannenburch

Hierna gaan we op zoek naar beren: “Pas op voor Beren” is de volgende op de kaart.
Wauw hier staat een prachtig beeld in de tuin, niet te missen en echt heel mooi. Nja het is in ieder geval knap gemaakt.
De beren zijn hier geplaatst na de eerste keer Fasna Carving ,een kettingzaag spektakel in Vaassen.
De gemaakte houtsculpturen zijn daarna per opbod verkocht her en der in het dorp kun je er nog steeds wat vinden .
Maar nu de cache nog. Het is er niet heel rustig in deze straat, en uitgerekend nu besluit er een man een paar meter verder op op zijn rolater een rust moment te pakken… nou dan doen wij dat ook maar met een schuin oog de tuin in op zoek naar een plekje waar deze zou kunnen liggen.

We hebben inmiddels een ideetje en als de man weg gaat bekijken we dat idee, Bingo.

“Ladybug Lillith’s home” is de volgende.
Een leuke gezellige voortuincache.
Onder de cachers is een groep die voortuin caches overslaat, wss uit een soort van schaamte,
Snap ik ook wel een beetje hoor maar soms liggen er in voortuin juist zulke beauty’s die je dan toch wel misloopt.
Dit is niet persee een beauty maar geeft wel een smiley op de kaart en we waren toch in de buurt.

We zijn weer terug op het rondje en zijn aan het begin terecht gekomen “1 naar Jonas”
En Jonas is een buurtschap zo blijkt uit de omschrijving.
“laag bij de grond, kijk goed in het rond”  Maar Judith heeft m snel te pakken 😊
Na Nr 2 “op naar het kanaal” waar het heel mooi fietsen is:

gaan we naar
“Nr 3 Eekterveld” Wat een drukte is het hier om heen zeg….
Oh wacht eens even er wordt hier gekampeerd door scouts. Ze zijn de boel aan het opzetten.
Ik denk dat ze straks of 1 dezer dagen ook wel gaan geocachen….
Hier ondervinden we flink wat afwijking van de GPS maar soms als je weet dat je toch wel ergens in de buurt zit moet je dat ding gewoon in je zak stoppen en goed rond kijken dan kom je uiteindelijk vanzelf op het nulpunt uit zo blijkt nu wel weer.
Dan hebben we om bij ons huisje te komen een voor ons logische route gemaakt en volgen 5, 4, 6, 7, 8 en 9.
Sorry ik ben wat foto's kwijt dus ik kan hier niet alles beschrijven.
Het was wel echt een heerlijk rondje, We hebben genoten van alles om ons heen.
Deze route bevat ook een bonus maar dan moeten we weer de andere kant op en de route die we vandaag gedaan hebben zoals we die gedaan hebben kwam voor ons vanuit ons vakantiehuis gewoon het beste uit.
Dus die bonus waarvan we alle informatie in de caches hebben gevonden en genoteerd gaan we van de week echt wel doen.
Nu gaan we weer naar huis, ja zo noem je je vakantiehuis toch 😉

Zaterdag 21 Juli gaan André en ik er samen op de fiets op uit.
De dames vermaken zich wel met Charlie vandaag.
André heeft een route uitgestippeld die ons brengt bij plekken van vroeger.
Want in onze jeugd is an veel in Elspeet op vakantie geweest en ik in Vierhouten.
Dus dat wordt herinneringen op te halen en genieten van het mooie weer.
Toen de route bekend was ben ik eens gaan kijken of er nog wat geochaches langs lagen. Ja maar natuurlijk liggen die er haha.
Maar eerst gaan we heerlijk fietsen het is echt een mooie route en het al snel fietsen we in onbekend gebied op weg naar herinneringen.
We komen terecht op "de lange weg", nou we hoeven ons niet af te vragen waarom deze zo heet… hij is echt heeel erg lang maar ook wel heel erg mooi.
De eerste op de route is “De Elspeterbosch (RGN)
“Noorderheide (RGN)”
“Grafheuvel Elspeetse Heide (RGN)”
Deze duurde echt lang voordat we hem in handen hadden. Hier blijkt ook maar weer soms is het simpeler dan gedacht.
“Malle Jan”
Het Hotel/Restaurant die we al sinds we hier komen Malle Dirk noemen.. naar m’n vader.
Het is echt een heel luxe tent, sinds een paar jaar behoort het tot de Fletchers en laatst had AH een aktie tweede persoon gratis eten en deed Malle Jan ook mee.
Nooit gedacht dat we daar eens zouden eten.
We hebben mijn ouders toen verrast met een etentje aldaar. Dat hadden ze totaal niet verwacht.
Het was erg leuk en lekker.
Nu zijn we hier voor een geocache:
Het is inmiddels ook lunchtijd...Maar hier gaan we niet lunchen dat doen we bij een andere tent. "Hotel restaurant de Vossenberg"
Hier hebben we wel vaker gezeten maar dan altijd voor koffie met gebak voordat we aan een fietsroute begonnen.
Nu gaan we er lunchen, jammie jammie dat smaakt best.

Op de route van de terugweg staat de kar van Rozebooms ijs op de planning want dat moet je hier ook wel gegeten hebben.
Vroeger had deze gewoon een winkeltje in Vierhouten maar dat is nu veranderd in een Mega kraam ergens tussen vierhouten en Uddel ofzo.
De smaak van het ijs is nog even lekker en of misschien wel lekkerder mmmm
Een leuke afsluiter van de dag!

Dinsdag 24 Juli rijden we richting Epe dit doen we omdat ik nu we toch hier zijn, ik er graag 1 gedaan wil hebben van de beheerders van de facebookpagina “Geocaching voor Iedereen”
“The Rolling stones”

Deze mooie stenen liggen in een mooi bossig gebied bij Epe, Leuk dat Barend en Erica Koesveld van team ZilversterBK hier een cache hebben neergelegd!!
We shoppen nog wat in Epe.
Daar vinden we een goeie tekentang die we al een paar keer nodig hadden voor Charlie.
Deze lag ook in het vakantiehuisje en werkte beter dan die we zelf hadden.
Dus het aangename met het nuttige gecombineerd.

Donderdagavond 26 Juli gaan we de bonus van het Rondje van Vaassen eens even opzoeken.
We maken er een avondje uit van ( de ladies van het gezin) en gaan lekker op de fiets
Het is een flink stuk fietsen maar we maken er wat gezelligs van.
Maar ja dan zou het wel leuk zijn als we het kunnen vinden.
Pfoe, tsjonge oh wacht ja hehe oke daar, jep hebbes, loggen en weer verder want we willen nog een terrasje pakken hier in Vaassen.

Veel keus is er niet maar bij de Ruif gaan we lekker zitten en genieten van een drankje.
Maar dan valt de schemering in en moeten we nog een aardig stuk dus we gaan maar snel.
Onderweg zien we dat het kasteel mooi in de lampen staat en dat levert dan ook mooie foto’s op. Leuke afsluiter zo op de laatste avond van deze vakantie