De zaag

Soms zit je gewoon eens wat op de kaart van geocaching te kijken en te schuiven.
En dan kom je wel eens wat tegen.
Dit keer viel mijn oog op natuurgebied De Zaag.
Dit is een schiereiland tussen Krimpen aan de Lek en Krimpen aan den Ijsel
En daar liggen wel 12 geocaches...

Daar wordt ik blij van.
Dus zaterdagochtend 7 april vertrek ik samen met Judith lekker vroeg naar de overkant.
We gaan lekker vroeg omdat we denken dat we dan rond de lunch weer thuis zijn.
Het beloofd lekker weer te worden.
Maar zo in de vroege ochtend (rond 9 uur) is het nog wel winterjassen weer.
Het is een lekker stukkie fietsen naar Kinderdijk waar we de pont nemen naar de overkant.
Dan nog voor een kwartiertje naar rechts en dan zien we een bordje: "de zaag"
We slaan rechtsaf zetten onze fietsen neer en gaan aan de slag.
De dichtsbijzijnde is De Zaag # 8
Het kompas slingert wat heen en weer zo is niet duidelijk of deze nu voor of achter het hek ligt.
Na enig zoeken besluiten we deze even over te slaan en die bij terug komst nog een keer te bekijken.
Op naar de volgende dat is De Zaag # 6 Die laat zich overduidelijk vinden.
Judith heeft hem meteen te pakken.
Gelukkig maar want als de eerste wat lastig is, is het toch hopen dat de rest wel lukt.
De Zaag # 12 (de volgorde is zeer onlogisch mja we lopen wel een logische route...)
Vanaf nu lopen we in een struingebied. Echt leuk je hoeft hier niet op de paden te blijven.
Dus we struinen ook flink tussen de struiken en bomen door totdat ik ineens iets in de boom steken.
De Zaag #11 die is enorm moeilijk. We gooien een hulplijn uit naar een vorige vinder en die geeft wel een antwoord waar we iets mee konden maar moesten toch nog goed zoeken.
Uiteindelijk ziet Judith hem tussen de struiken hangen.
De Zaag # 3
Pffff hoe lang we hier hebben lopen zoeken weet ik niet maar minstens een half uur.
En gewoon niet kunnen vinden.
En dit moet een grote zijn maar wij zien het niet... enorme frustratie.
Maar we laten het los en gaan verder naar de volgende en besluiten deze nog wel te doen voor we naar huis gaan.
De Zaag # 1, De Zaag # 7, De Zaag # 5 en De Zaag 9 laten zich gelukkig goed vinden.
Maar we hebben al wel in de gaten dat thuis lunchen niet gaat lukken.
Hier op dit schiereiland is niets te verkrijgen maar ik heb nog wel wat kaakjes bij me waar we voorlopig mee vooruit kunnen.
Inmiddels is het heerlijk weer geworden en lopen we gigantisch te genieten.
Dan maken we een flinke wandeling naar De Zaag # 4.
Die hebben we ook zo opgeraapt.
Dan nog even 2 en 10 die zich ook zo laten vinden.
Waarom kunnen we 8 en 3 dan niet vinden?????
Over 8 hebben we inmiddels een hint. Die zou ook in een boom moeten hangen.
Op de plek aangekomen zie ik hem al heel snel hangen.
Pff man man hebben we hier nou net gewoon over heen gekeken? hihi
Nou nu nog ff  nr drie en dan gaan we iets te eten zoeken want we lusten wel wat....... echt trek gekregen
De Zaag # 3
Kom maar op.
Nou we hebben wel wat hints nodig maar dan die ik het toch liggen hoor ergens diep in het bos weggestopt....
Daar onder die stronk zag ik ineens een plankje liggen.....Yes dacht ik....
En ja hoor daaronder zat een Amobox...
Hehe gevonden!!!!!!!!!!!!!!
Je kan maar blij zijn.

Op naar eten..... (inmiddels is het 14.30)
Dat smaakte best kan ik je vertellen.
Nu nog twee voordat we echt naar huis gaan... ja sorry hoor we kunnen het niet laten.
Heeft ook te maken met punten die we willen scoren waar ik in de volgende blog over vertel.
"Pas op! TNT!"
Deze ligt in een voortuin.
Ik denk bij TNT aan de post. Maar blijkbaar betekend het ook nog iets anders....iets met springstof.
Vandaar ook Pas op!
Judith weet hem tussen de struiken door van daan te toveren.
Maar deze heeft z'n beste tijd gehad.... die kan beter opgedoekt.. alles valt zo'n beetje uit elkaar.
Ja en nu nog 1......
Nou ehm we hebben hem niet gevonden.
Het ging om "Heb ik weer"
Nou precies dat dus. Heb ik weer dat ik/we de laatste van dit avontuur niet kunnen vinden.
We hebben echt ons best gedaan en wel meer dan een half uur tussen de doornen lopen rommelen... maar nee.
Nu maar snel naar huis dan.
Haha we dachten thuis te kunnen lunchen.... Het is kwart voor 5 als we thuis komen...
Maar we hebben echt een top dag gehad! :)


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen