Shoppen en cachen

Op dinsdag 20 mei 2014 gingen we naar Papendrecht.
We konden de bril voor Judith ophalen.
Meteen nog maar even wat andere winkels aangedaan!
Maar voordat we naar huis gaan doen we ook nog een cache!
We kiezen voor Saloon in de molenwijk.
Judith had deze zelf al gedaan en vind deze zo leuk dat ze m aan mij wil laten zien.
Helaas was de allerbelangrijkste hint al een keer per ongeluk! verklapt door een collega cacher maar ach ik wil deze ook wel aan het lijstje toevoegen.
Als we volgens de GPS op de juiste plaats zijn aangekomen zetten we de fiets neer en kijk ik rond, voor ik zelf een conclusie kan trekken komt de buurvrouw al naar buiten: je zit goed hoor je moet daar zijn: daar bij dat gat in de heg.... nou bedankt buurvrouw dat had ik zelf willen ontdekken... Maar ja. Ik duik het gat van de heg in met mijn hoofd en zie daar een geweldige saloon met een slot erop... hoe die nu weer te openen. De hint is: Blauwtand...
De collega cacher waar ik het over had, had zonder dat hij het doorhad verteld dat het om Blue Tooth ging. Nu je het weet is het heel logisch! (Ik vertelde aan hem dat Judith zo'n leuke cache had gedaan namelijk Saloon in de molenwijk.. oh die met Blue Tooth zei hij toen... )
Dus ja dan Blue tooth maar aan op de foon. Gelukkig had ik Judith bij me want dat had ik op deze foon nog nooit gebruikt.
Toen Blue Tooth aanstond kwam de code binnen en kon de saloon geopend worden!
Deze vondst heb ik dus niet helemaal zelf verdiend maar goed hij is gevonden.
Zaterdag 24 mei togen we naar Gouda.
We gingen naar de Sint Jan.

In die kerk was een expositie van de schilderijen van Jan Kooistra.
We hebben genoten! Wat een prachtige schilderijen. Geweldig om die nu in het echt gezien te hebben.
We duiken nog even de stad in op zoek naar een jas voor André.
Helaas wil dat niet lukken.
Voordat we naar huis gaan zoeken we nog even op de telefoon voor een cache in de buurt.
Het wordt de cache: kin omhoog.
We zijn in de auto gestapt en rijden er zo naar toe.
Op de plaats aangekomen hebben we snel in de gaten dat we goed zitten omdat het logo op een container is geplakt.
En dan, de titel zal niet voor niks zijn: kin omhoog. En als je dan bij het nulpunt je kin omhoog doet is het al gauw duidelijk:
Zo nu hebben we in Gouda een smile op de kaart.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen