cachen samen met Judith

5 Juli 2013
Judith en ik waren een avondje samen thuis! Ingrid was logeren en André vissen, hij zou laat thuis komen.
Dus eerst eens even samen eten: Macaroni
Zonder toetje want die gaan we onderweg halen.
Judith had wel zin om samen te gaan cachen nou dat zie ik ook wel zitten.
Ik had gedacht om naar Lekkerland te gaan maar het is Papendrecht geworden.
Judith had de snuffelroute zien staan.
We kijken welke volgorde het beste uitkomt en kiezen ervoor om te beginnen met nr.2.
Geweldig hier rijdt Judith als ze naar school gaat gewoon langs.
Dus dan heb je vrij en dan fiets je gewoon weer naar school... oké niet helemaal naar school dan.
Hier en daar wijken we van de fietsroute af en duiken de bosjes in.

Hier bij deze nr. 2 ook, nooit geweten dat dit daar zat.
Als kind kan je hier zo geweldig spelen dat kan niet anders!
T is even zoeken maar we houden vol! En ja hoor raak! Namen erbij schrijven en code opschrijven in het schrift. Want deze route heeft ook een bonus en die laat zich alleen vinden met de codes van de route.
Op naar nr. 3. De hint die we vooraf lezen jaagt ons wat schrik aan.... muizenhuis. Oeps wat moeten we daar nou van denken. Ik heb het niet zo op muizen.
We gaan op zoek. Ik denk ondertussen na en denk dat ie wel ergens op de grond moet zijn dus houdt de blik naar beneden gericht... en verbazingwekkend snel vinden we iets wat wel bij de hint past.
Gelukkig was er geen muis te bekennen dus konden we op ons gemakkie de namen op schrijven.
Nu gaan we nr. 4 opzoeken. We komen steeds dichter bij school, we komen nu zelfs op de plek waar de parkloop altijd wordt gehouden.
En daar staat een houten auto waar Judith in een tussenuur nog boven op heeft gezeten en daar zit nou juist de cache in: de hint is: gat in je band. Nou dat is duidelijk zat dus snel gevonden!
Dat is weer zo leuk dat je hier dus regelmatig komt niet wetende van de cache.
Nu nog 1 voor we de bonus op kunnen gaan zoeken.
En dat is nr. 1 en dat blijkt de allerlastigste te zijn!
De hint is knotten maar.
Er staan dan ook heel veel knotwilgen op een rijtje.
Vlakbij staat een zendmast daardoor is het kompas ook niet echt betrouwbaar.
En om de knotwilgen heen staan aardig wat brandnetels dus ik laat het zoeken aan Judith over want ik loop in een driekwart broek... maar het wil echt niet lukken. Als we het op willen geven wat we eigenlijk niet willen, waag ik een poging, ik kijk bij de knotwilg die volgens het kompas het meest logisch is. Daar zijn ook de brandnetels best wel platgetrapt.
Ik doe een grabbel en ja hoor daar ligt wat.
Wat blijkt Judith was gewoon net te kort om het te kunnen voelen, ik zag ook niet waar ik mijn hand precies in deed... maar het ging goed.
Nu hebben we dus alle codes en kunnen we uit gaan rekenen waar de bonus zit.
Dat was niet zo moeilijk, nu nog zien te vinden.
We worden een beetje het veld doorgeslingerd met het kompas maar uiteindelijk staan we op de juiste plek. Maar we zijn niet alleen.
Verderop staat een groepje jongens wat ons in de gaten heeft gehouden.. ze hebben ons zien kijken naar de bomen enz. het ziet er niet naar uit dat die jongens gaan vertrekken.
We kiezen ervoor om toch door te gaan en zo meteen ff naar die gasten toe te gaan om het uit te leggen.
De nr. 1 tot 4 waren gewone micro's maar deze wordt beloond met een groter doosje.
Judith haalt er een travelbug uit:
We lopen nog even naar de jongens om uitleg te geven wat we deden en of ze het netjes willen laten liggen. Er is er 1 die komt het vaag bekend voor dus het wordt ook begrepen en zullen het netjes terug leggen als ze gaan kijken (daar gaan we wel van uit ;) )
Dit was leuk cachen in het
We gaan nu ons toetje halen!
We fietsen naar IJsko in Papendrecht en smullen daar van een heerlijk ijsje.
Ook gaan we nog "even" naar de Xenos en zo is het al 22 uur als we thuis komen.
We wilden ook nog samen een film kijken.
Voordat we zover zijn komt André al weer thuis.
Het was ook ineens al laat. Maar wel heel gezellig.
En die film hebben we gewoon nog gekeken: Dear John.
Was een hele leuke avond samen met Judith!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen