Fietsen mei 2013

Het weer wordt steeds beter en daar gaan we van genieten!
En we zijn van plan om dan eens vaker op de fiets te stappen i.p.v. na het eten op de bank te ploffen wat erg verleidelijk is zeker na een dag werken!
En zo lang er nog caches op fiets afstand zijn is dat natuurlijk helemaal leuk!
Vandaag staan er twee op het programma.
We gaan eerst eens langs bij:
Daar ligt weer een nano. (zo'n hele kleine dus)
Na de eerst nano had ik het plan om een pincet in de geocache tas te doen.... je raad het al: nog niet gedaan dus.
De cache zelf was snel gevonden maar nu nog het logrolletje er uit peuteren.....geduld en ja hoor gelukkig kregen we het wel voor elkaar.
Nadat we onze naam hadden opgeschreven kwam er nog een vrouw met hond langs die echt keek van "wat zijn jullie nou aan het doen??"  want wat doe je bij een hek wat dicht is in een hoekje met z'n twee? Tja soms zou je wel eens gedachten willen lezen!
We stappen weer verder op de fiets en gaan richting:
Daar ligt een wat grotere maar ook alleen met een logrolletje.
Bij de vorige cache was de hint zo duidelijk dat ik het kompas niet nodig had...
Hier op het parkeerterrein van IHC was verder geen enkele aanwijzing en dus ben je aangewezen op je kompas. Nu gebruik ik bijna altijd het kompas van mijn telefoon. De laatste tijd dacht ik wel wat is t ie toch aan het draaien... maar steeds vonden we het wel.
Nu ook weer hij versprong steeds.
Maar door ons geoefend oog ziet Andre ineens waar we moeten zijn.
Nadat we alles weer keurig hebben opgeborgen ga ik nog een keer "op zoek" naar de cache met het kompas. Het begint goed: 9 meter naar het oosten, terwijl ik dat doe loopt ie netjes terug tot 2 meter als ik er vlakbij sta. En dat is goed want je hebt altijd wel wat afwijking je hoeft niet altijd te wachten op het 0 punt. Maar terwijl ik stil sta springt het kompas ineens naar 40 meter en draait het wijzertje alle kanten op...hij loopt zonder dat ik loop terug naar 30 en blijft daar toch hangen. Dus terwijl ik er met mijn neus bijna bovenop sta geeft het kompas aan dat ik er 30 meter van verwijderd ben...
Wat klopt hier niet? Ik weet het niet en vind het wel vervelend!
Ik ga eens op zoek bij het forum of ik hier iets over kan vinden.
We gaan via de dijk weer terug naar huis.
We zitten trouwens nu op 97 Founds... op naar de 100!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Maandag 20 Juli Vlissingen