Chocolate Community Celebration Event 14 Augustus 2020

Yes we gaan een Event organiseren. 
Een event is een bijeenkomst van Geocachers om te Geokletsen (ervaringen en tips met elkaar delen)
Wij (Judith (Juusie97 en ik Rheeteam) zijn al verschillende keren naar een event geweest en dat vinden we echt gezellig. Je kan een event naar eigen ideeën inrichten. Zo zijn er events die gewoon niet meer zijn dan dat. Geocachers bij elkaar en kletsen maar. Niks mis mee gewoon lekker gezellig. Er zijn Events met loterijen, met watergevechten, met frikadellen party. Je kan van alles bedenken. Soms zijn er zo'n 20 a 30 mensen, we zijn ook op een event geweest waar nog geen 10 mensen waren. Maar het was wel gezellig. Iedere Gecacher kan een event organiseren. Je geeft datum, plaats en tijd door en klaar.


2020.. dat is het jaar dat Geocaching 20 jaar bestaat. En vanuit het hoofdkantoor in Seattle wordt bedacht dat het leuk zou zijn als er over de hele wereld speciale events georganiseerd zouden worden ter ere van het 20 jarig jubileum. Maar daar moest je dan wel voor uitgeloot worden. 
Judith zat dat eens te bekijken op de site en klikte wat verder voor nog meer informatie..... Maar ze kreeg meteen een melding met zoiets als: "Leuk u heeft zich aangemeld voor een Community Celebration Event. Als u wordt geselecteerd krijgt u een mail" 😱 Oh oeps dat was niet de bedoeling... Maar ook wel leuk... nou ja we zien wel, we wachten het wel af.....
En dan krijg ik 4 Februari een appje van dr:
 
"Nooooooo
Geocaching mail
What do u think"

Mijn antwoord:

"Whut" 
hahahaha
😂"

Ze was dus geselecteerd om 1 van de vele Events ter ere van het 20 jarig bestaan te organiseren.
Super Leuk😀 We waren inmiddels aan het idee gewend dat het zou kunnen gebeuren en hadden zelfs al voorzichtig wat gebrainstormd...
En nu mogen we het dan echt gaan organiseren.
Want ja ik ga meehelpen dus Juusie97 organiseert in Samenwerking met Rheeteam een event. 
Titel... ja hoe zullen we het gaan noemen? Community Celebration... misschien wel leuk als we er nog een C bij plakken.. ik denk meteen aan Chocola dus het wordt: 
"Chocolate Community Celebration Event" Waarop Judith zegt: leuk, maar als je het zo noemt moet er wel ècht veel chocolade zijn, met een reepje chocola hier en daar kom je er niet vanaf. Dus heel veel chocolade, dat wordt het plan!
We zetten de datum vast op 13 Juni en reserveren gebouw de Poort.
We maken een pagina aan en de eerste aanmeldingen komen al binnen dus we gaan dan ook echt aan de slag.
We willen niet zo maar een event organiseren maar willen hier wel een feestje van maken!
Een loterij lijkt ons dan ook heel leuk. (zo halen we de kosten eruit en misschien nog wel wat extra's voor het goede doel)
En een loterij vinden we gewoon echt leuk om te doen.
Dus we zorgen in ieder geval voor een hele berg Chocola want als je event zo heet moet dat ook wel echt aanwezig zijn. Chocola ingekocht maar ook heel veel gekregen van mijn werkgever, waarvoor dank!
We kopen nog meer leuke prijsjes in en bedenken van alles en nog wat. We zitten vol met leuke plannen.
Maar dan... Corona/Covid19 komt in de wereld, in Nederland, alles wordt stil gezet. 
Zo ook alle events en dus ook ons event. 
Als het dan allemaal wat rustiger lijkt te zijn en de maatregelen wat versoepelt worden en de events weer mogen plaatsvinden, prikken we een nieuwe datum: 14 Augustus van 18.30-21.30. Dan is de kans het grootst dat het door kan gaan, want wie weet hoe het er in het najaar weer uitziet.
Maar er gaan wel wat dingen veranderen. 
We doen geen loterij meer want nog steeds mogen we niet met te veel mensen tegelijk op 1 plek aanwezig zijn. En met een loterij moet iedereen die er aan mee wil doen op hetzelfde tijdstip aanwezig zijn. Het is jammer maar wel echt nodig om het anders te gaan doen. We besluiten een Walk Through Event te organiseren. Dus dit keer een event waar je niet al te lang kan blijven plakken, behalve op de wat rustigere momenten. En al die chocola en andere prijzen die we gekocht hebben, we geven het maar gewoon weg, we maken een goodie bag..... ook leuk!

De aanmeldingen stromen binnen.. dit had ik echt niet verwacht, het lijkt echt enorm druk te gaan worden.. 20 teams, 30 teams, 50 teams..... 65 teams... wow dit zagen we niet aankomen!
Het zijn ook leuke aanmeldingen:
Een team kan uit 1 of meerdere personen bestaan. Juusie97 is 1 pers. Rheeteam bestaat uit 2 personen (André en ik) maar ben ik de enige van de twee die naar events gaat. 
De aantallen lopen dus lekker op en ga ik eens even kijken hoeveel personen per team er komen en dan kom ik uit op 65 teams 103 personen... We gaan een stop op het inschrijven zetten anders wordt het niet meer overzichtelijk i.v.m. de 1.5 meter regel. Er komen nog een paar mails met een vraag voor op de reservelijst en uiteindelijk zitten we op 69 teams. We zetten nog een mededeling op de site met hoe we het Walk trough event voor ogen hebben en wijzen iedereen nog op de 1.5 meter en dan gaan we de avond vol vertrouwen tegemoet. We maken posters, kaartjes en een draaiboek we krijgen er steeds meer zin in. Laat maar komen. 

14 Augustus Yes het is zover. 
Vandaag staat in het teken van het Event. We maken de goodiebags klaar (het was een tropische week dus de chocola zat inmiddels in de elektrische koelbox) blazen ballonnen op, lopen alles nog eens door, we zijn er nu echt klaar voor, alle voorbereidingen zijn getroffen.
We laden alles in en gaan naar de feestlocatie.
Daar gaan we eerst zorgen dat alles Coronaproof is. Stickers op de grond voor de 1.5 meter, ontsmettingsdoekjes. En dan gaan we het gezellig maken. Ballonnen en een slinger, allerlei posters.
Het logboek gaat op z'n plek de goodiebags bij de bar. We kijken nog eens rond en ja we zijn tevreden, we zijn er klaar voor, het feest kan beginnen. 
Het is 18.15, we eten nog even wat en voordat de laatste twee happen op zijn komen de eerste twee al binnen! Leuk. En al snel volgt nr 3.
Ze tekenen het logboek en dat bestaat bij ons uit blokjes van Jenga
We verblijden de eerst drie bezoekers met een extra chocolade pakketje met de letters "FTF, STF en TTF" ze vinden het helemaal geweldig. 


En ze krijgen een waardebon voor een Goodiebag die ze bij Judith op kunnen halen.
 En dan kan het Geokletsen gaan beginnen. 
Een leuke rustige start zo.
Maar al snel komen er nog meer mensen binnen en nemen Judith en ik onze plek weer in (ik bij het logboek en Judith bij de Goodiebags)
Leuk om zo iedereen binnen te zien komen en te verwelkomen. 
Men vind het logboek erg leuk en de goodiebag nog leuker. We krijgen echt leuke reacties.
We verwelkomen veel bekenden maar weten nu ook weer meer gezichten bij bekende namen. 
We kunnen niet met iedereen praten omdat de mensen weer door lopen naar het volgende punt en midden in de zaal en buiten hun praatjes hebben. En dat ziet er echt heel gezellig uit. Soms als het even rustig was gingen we even meebabbelen. 
We hebben zelf ook erg genoten van alle gezelligheid om ons heen.
Ook nog wat Woodies en Goodies gekregen en geruild en ook nog een reep Chocola, de Echte Tony Chocolonely, echt super leuk.
Moe maar heeel erg voldaan met een vol logboek waar we nog een geocache van gaan maken, gaan we als alles is opgeruimd huiswaarts
En kunnen we gaan genieten van de super leuke logs die we binnen krijgen.


Dit was ons eerste event  en smaakt absoluut naar meer. Super om alle blije logjes te lezen, lekker nog even nagenieten. Enn, er is nog chocolade over, dus ook wij kunnen eindelijk wat van de chocolade eten :)
En ons volgende project wordt een cache maken van het logboek. Hou deze blog in de gaten, abonneer je boven aan de pagina dan blijf je op de hoogte.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Ameland