Statistieken per 25 april 2018

Geocaching
Ik krijg zo af en toe wel wat vragen en dan heb ik niet echt het antwoord bij de hand.
En het is ook wel leuk om zelf te weten.
Dus heb ik het eens allemaal opgezocht.
Hoeveel mensen doen hier aan mee?
Het jaar 2018 is natuurlijk nog niet half op weg dus ik pak de cijfers van 2017 er bij.
52.679 Nederlanders deden aan Geocaching in 2017
79.967 Mensen hebben in Nederland een Geocache gevonden.
Dat betekent dus dat er 27.288 toeristen in ons land aan het geocachen zijn geweest.
1.461.296 ter wereld doen er mee. Bijna 1.5 miljoen dus.
Dat zijn er dus nogal wat!

Hoeveel geocaches liggen verspreid in Nederland/ter wereld?
Op dit moment liggen er 35.065 in Nederland.
Ter wereld zijn dat er 3.048.548 Meer dan 3 miljoen!

Hoeveel bezoekers heb je bij je eigen cache?
Vandaag staat de teller op 611
En deze bezoekers komen ook overal vandaan.
Het meest uiteraard Nederlanders maar er komen ook regelmatig toeristen langs.
Uit België, Duitsland, Tsjechië, Frankrijk, Italië, USA, Engeland, Slovenië, Zuid-Afrika, Slowakije, Spanje en Zweden.
Gelukkig schrijven die toeristen vaak in het Engels.
Maar soms is het ook Frans, Spaans of ook een keer Sloveens of Slowaaks dat weet ik niet meer, ik kon er zonder google translate niks van maken.
.
Hier een log van 11 April:
De passage dans le coin j'ai visité quelques caches dans les environs. Merci aux owner.

Een voorbeeld van een andere leuke log (8 april)

Dit is een keurig verzorgde cache. Niet alleen leuk verstopt, maar ook prima onderhouden. Ook heel aardige bewoners! We gaan deze een favo bezorgen. Bedankt!
Ik kwam precies thuis van Charlie uit laten toen deze mensen onze cache bezochten, zodoende even een praatje gemaakt.
Er zijn 14 mensen die een Favorieten punt hebben uitgedeeld, dat zijn er niet heel veel. Dat komt waarschijnlijk omdat wij onze cache open hebben staan voor niet betalende leden. En je kan alleen als betalend lid een favorieten punt uitdelen. En onze cache is leuk maar verder niet bijzonder. Ik zou een cache als deze ook niet een favoriete punt geven.
Hoeveel Geocaches heb je zelf al gevonden?
Wij hebben zelf nu 318 caches gevonden.
De meesten natuurlijk in Nederland.
Maar ook in Frankrijk (18), Engeland (1), Duitsland (5) en Denemarken (15) hebben we er gevonden.


Binnen Nederland is het natuurlijk leuk om in elke provincie een geocache gevonden te hebben.. We zijn al een heel eind op weg:
Dan is er ook nog zoiets als gemeentejagen... 
Probeer alle gemeenten groen op de kaart te krijgen...
Nou zoals je ziet hebben nog wel wat te doen voorlopig.
Daar heb ik overigens geen problemen mee.😃😃😃
Hoeveel kilometers hebben je trackables gemaakt?

Ik heb drie trackables op pad gestuurd.

Op 20 Oktober 2011 (in de Herfstvakantie) heb ik onze eerste trackable "Foot on the Beach" op reis gestuurd.

Hij mocht van mij de hele wereld over, het liefst langs het strand.
En ik had er bij gezet dat ik het leuk zou vinden als er foto's gestuurd werden...
Op 26 nov. 2011 zat deze al in Duitsland.
Daarna heeft hij de landen Italië, Oostenrijk, Finland, Zwitserland, België, Hongarije, Frankrijk, Bulgarije, Kroatië, Slowakije, Ijsland, Egypte, Slovenië, Israël, USA, Spanje, Malta, Tsjechië, Griekenland, Engeland bezocht.

En juist vandaag is deze in Engeland verplaatst en kreeg ik daar de volgende log bij:
As Far East as we could go and near to the beach! Happy travels
Totaal heeft deze nu 68.676 km afgelegd.

Op 4 Augustus 2012 hebben we de trackable "Hide it, Find it, log it" via onze eigen cache
"Ons Hoekkie"op pad gestuurd.
Afbeeldingsresultaat voor hide it find it log it
Die had ik de opdracht gegeven om in Nederland te blijven.
Maar op 16 September kregen we de melding dat hij in Antwerpen, in België dus terecht is gekomen.
Achteraf heeft hij daar niet gelegen maar was hij meegereisd.
Op 21 Juli 2014 is hij dan toch echt in Frankrijk gedropt.
Daarna komt hij in Zwitserland terecht.
Dan gaat hij nog naar Duitsland en Frankrijk.
Frankrijk was op 29 mei 2015.
en dan blijft het stil....
Tja helaas denk je dan. Die is kwijt, waarschijnlijk in een tas van een niet zo actieve Geocacher, dat is het risico, dat weet je.
Maar dan krijg je op 14 Augustus 2017 een berichtje:

Incredible !!! We found it during our trek around the Mont-Blanc. Where was it during those 2 years ?????? 



Hij was dus weer terecht en dat zomaar ergens in de bergen en niet eens in een cache.
(wel in de buurt van.) En gelukkig werd hij dus gevonden door Geocachers!!!
Ze stuurden bovenstaande prachtige foto mee.
Zij hebben hem daarna 24 September 2017 in Frankrijk geplaatst.
Daar is hij 19 November weer uitgehaald en sindsdien is het weer stil.
Degene die hem heeft meegenomen is een beginner en heeft tot nu toe nog maar 10 geocaches gevonden. Dus ik ben bang dat dit einde verhaal is omdat hij of zij niet beseft wat hij er mee moet doen.
Ik ga er wel een berichtje aan wagen.

Dan heb ik nog op 16 mei 2015 een coin gewonnen op een event.

Ik vond hem erg mooi en dacht die stuur ik niet op reis.
Maar ja op een gegeven moment verdwijnt hij in een la, wat heb je er dan nog aan??
Dus op 15 december 2017 gaat ook deze via "Ons Hoekkie" op reis.
Ik heb er niet echt een opdracht aan gehangen.
Hij is nu in België.
We wachten af waar deze verder nog terecht gaat komen.

Dit waren zo'n beetje de cijfers voor nu op een rijtje.
Als er nog vragen zijn dan roep je maar!

Reacties

  1. Graag zou ik ook zo mijn statistieken willen inzien. Per gemente. En indien mogelijk ook per gemeente op de wereldkaart. Hoe doe ik dat?
    Groetjes Sanlila

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geopoly

Vlagtwedde

Ameland